וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת; סיטי איבדה 5.1%

דאו ג'ונס הוסיף נקודה וחתם שישה ימי מסחר חיוביים ■ הפיננסיות משכו את ה-S&P 500 לירידה של 0.4% ■ "השוק נע בין אופטימיות לבין החשש מפגיעה בהתאוששות, אך הכוחות האופטימיים חזקים יותר"

המדדים המובילים בוול סטריט חתמו את המסחר במגמה מעורבת שהלכה ונחלשה לקראת סיום המסחר, לאחר שבשבוע שעבר סגרו הדאו ג'ונס והנאסד"ק 8 שבועות רצופים של עליות וגם מדד ה-S&P500 רשם עלייה, אך הערב הובילו מניות מגזר הפיננסים את המדד לירידות של כ-0.4%. נציין כי כ-150 ממניות ה-S&P 500 נסחרות כיום ברמת שיא של 52 השבועות האחרונים. הדאו ג'ונס הוסיף בסוף הערב פחות מנקודה אחת ובכך סגר 6 ימי עלייה רצופים.

גם השבוע נמשך במלוא המרץ מצעד המדווחות אשר עד כה עולות על ציפיות האנליסטים. דו"חותיה של יצרנית הציוד המכני הכבד, קטרפילר הצביעו היום לפני פתיחת המסחר על חזרה לרווחיות והחברה הנכללת במדד הדאו ג'ונס היוקרתי גם העלתה את תחזיותיה לשנה כולה. מנגד, סיטיגרופ מכבידה על השוק לאחר שהאוצר הודיע כי הוא מתכנן להתחיל ולמכור את החזקותיו בה.

"השוק נע בין אופטימיות באשר להתאוששות הכלכלית החזקה לבין החשש ממה שיכול לפגוע בה, אך הכוחות האופטימיים חזקים יותר", אמר רודולף בקסטורף, מנהל השקעות בבנק RBS Coutts. "אין אלטרנטיבה להשקעה במניות היום, והנזילות עדיין שם בחוץ".

על אף הראלי הגדול ביותר מאז שנות ה-30 של המאה הקודמת, מחירי המניות האמריקניות נותרים הזולים יותר מזה שני עשורים. תחזיות הרווח לחברות במדד ה-S&P 500, החל מאפל ועד אינטל, טיפסו באפריל בשיעור של 9.1% בממוצע, העלייה החודשית הגדולה ביותר מאז 2006, לפחות, כך לפי נתונים שאספה סוכנות בלומברג. רווחי הרבעון הראשון מכים את תחזיות האנליסטים ב-22%, מה שהופך את המשקיעים לשוריים אף יותר שהראלי יימשך.

גם באסיה ובאירופה נפתח שבוע המסחר בעליות על רקע הפיתרון הנרקם בענייני משבר החוב של יוון. היום אמרה הקנצלרית של גרמניה, אגלה מרקל כי "האיחוד האירופי ללא יוון - אינו אופציה" והבהירה כי גרמניה תעזור ליוון במידת הצורך, כאשר להערכתה לוח זמנים לסיוע באורך של 3 שנים הוא נכון.

קטרפילר הפתיעה לטובה

קטרפילר דיווחה לפני הפתיחה כי הרוויחה ברבעון זה 36 סנט למניה, לעומת הפסד של 112 מיליון דולר, או 19 סנט למניה, ברבעון הראשון של 2009. תוצאות הרבעון האחרון כוללות הוצאה חד-פעמית של 90 מיליון דלר. בלעדיה, החברה היתה מרוויחה 50 סנט למניה, כשאנליסטים ציפו לרווח של 39 סנט למניה. המכירות, כולל תוצאות זרוע השירותים הפיננסיים של החברה, נפלו ב-11% ל-8.23 מיליארד דולר. בנוסף עדכנה כלפי מעלה את תחזיותיה הלשנה כולה וכעת היא מצפה לדווח על רווח בטווח שבין 2.5-3.25 דולר למניה, על מכירות בגובה 38-42 מיליארד דולר, כשבהודעת החברה נמסר כי "אין ספק שהתנאים הכלכליים נמצאים במגמת שיפור".

האוצר האמריקני מתכנן למכור עד 1.5 מיליארד מניות של סיטיגרופ אותן הוא מחזיק המהווים כ-20% מסך המניות שבידי הממשל, אשר בידיו 27% מסך הון המניות של הבנק שאותן קיבל בתמורה לכספי החילוץ.

לאחר המסחר, טקסס אינסטרומנטס צפויה להציג בסיום המסחר זינוק ברווחיה ברבעון הראשון ל-51 סנט למניה, לעומת סנט בודד ברבעון המקביל. ואם נשאר בסקטור הטכנולוגיה - אורקל וריסרץ' אין מושן יקיימו פגישות עם אנליסטים.

ענקית השכרת הרכב העולמית Hertz (סימול: HTZ) הודיעה היום כי תרכוש את מתחרתה, Dollar Thrifty (סימול: DTG) תמורת כ-1.13 מיליארד דולר או 41 דולר למניית DTG. מחיר זה משקף פרמייה של כ-6% על מחיר הסגירה ביום ו' של DTG - 38.85 דולר. נציין כי מניית DTG נסקה בשנה החולפת בשיעור מדהים של כ-1,650%!

הפסדי צורן ברבעון האחרון הצטמצמו ל-3 סנט למניה אל מול הפסד של 34 סנט למניה ברבעון המקביל.הכנסות החברה עלו ב-32% והסתכמו ב-90.5 מיליון דולר.

סרגון עקפה את התחזיות לרבעון הראשון כשדיווחה כי הרוויחה 11 סנט למניה ברבעון הראשון בעוד שהאנליסטים ציפו ל-8 סנט. חברת ההי טק הדואלית דיווחה על הכנסות של 59.7 מיליון דולר כאשר קונצנזוס האנליסטים בוול סטריט צפה לחברה הכנסות של 56.14 .

צ'ק פוינט דיווחה היום על צמיחה של 26% בהכנסת הרבעון הראשון ל-245.1 מיליון דולר, כאשר האנליסטים צפו לחברה הכנסות בהיקף 240 מיליון דולר. במונחי Non-GAAP החברה הרוויחה 116.8 מיליון דולר, עלייה של 22% בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח למניה הסתכם ב-55 סנט. הצפי בשוק היה לרווח של 53 סנט.

מג'יק דיווחה היום כי הכנסותיה ברבעון הראשון של השנה זינקו ב-43.1% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-19.7 מיליון דולר. עוד דיווחה החברה כי למרות שנרשמה עלייה בהוצאות התפעוליות ביחס לרבעון המקביל, היא הצליחה להגדיל את שיעור הרווח התפעולי והרווח התפעולי עצמו הסתכם ב-1.7 מיליון דולר. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 1.9 מיליון דולר והרווח הנקי בנטרול הוצאות חד-פעמיות ורישום תגמולים לעובדים הסתכם ב-2.1 מיליון דולר.

רדקום נפלה למרות שדיווחה על זינוק של 120% בהכנסות ברבעון לכ-4.4 מיליון דולר. הרווח נקי על בסיס Non GAAP הסתכם בכ-284 אלף דולר.

נס טכנולוגיות זכתה בפרויקט הטמעה בהיקף של 2 מיליון דולרבחברת Teva Czech Industries.

טאואר ריכזה עניין על רקע השקעה נוספת של קרן יורקוויל האמריקנית. טאואר הודיעה בסוף השבוע כי חתמה על הסכם נוסף עם יורקוויל להשקעה של 35 מיליון דולר בתמורה להקצאת מניות, בדיסקאונט של 3% בכל הקצאה. בחודש שעבר השלימה יורקוויל השקעה של 25 מיליון דולר בטאואר.

מניית טבע המשיכה להגיב בשלילה לחששות המשקיעים כי היא עלולה לשלם פיצוי של מאות מיליוני דולרים ואף יותר מכך לחברות התרופות Wyeth ופייזר בגין פסיקת בית משפט בארה"ב שקובעת כי טבע הפרה את הפטנט על תרופת הפרוטוניקס.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]