הקרב על הפקיעה: המעו"ף איבד 0.4% וסגר מתחת ל-1,200 נק'

מדד הבנקים בלט בירידה של 1.6% ■ אתמול הותיר פישר את הריבית על כנה ב-1.5% ■ בזק הובילה את המחזורים ועלתה ב-0.8% ■ אולטרה שייפ התממשה ב-12.6% במחזור גדול

יום המסחר בבורסה של תל-אביב התאפיין בירידות בדומה למגמה המאפיינת את הבורסות מסביב לעולם. בוול סטריט רשמו אמש המדדים המובילים החלשות בשעה האחרונה של המסחר והחוזים מאותתים היום על פתיחה אדומה. בשוק התכוננו הסוחרים לפקיעת האופציות על המעו"ף שתתרחש ביום ה' הקרוב והמאבק בשוק היה על רמת 1,200 הנקודות, כשבסיום איבד המעו"ף 0.4% וסגר כחצי נקודה מתחת לשער המריבה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל.

אפילו השארת שיעור הריבית ללא שינוי אתמול על ידי נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, לא השפיעה היום לחיוב על המסחר. למרות נתוני המאקרו החזקים שפורסמו לאחרונה, בבנק ישראל מביטים בתחזיות הצמיחה המתונות בעולם וחוששים כי הצמיחה במשק הישראלי עלולה להיות מושפעת לרעה אם תהיינה התפתחויות שליליות בחו"ל.

מהודעת הריבית שצורפה עולה, כי בבנק ישראל לא מודאגים מאיום אינפלציוני ומעריכים שהאינפלציה תחזור לתחום היעד (1-3%) כבר בחודש הבא. האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עומדת על 3.2% וציפיות האינפלציה לשנה הקרובה עומדות על 2.7%. לפיכך, בבנק ישראל מעוניינים להעלות את הריבית בחזרה לרמות "נורמאליות" בקצב הדרגתי. בהודעת הריבית שצורפה להחלטה אותת בנק ישראל כי ישנו חשש להתאוששות הכלכלית העולמית ביום שאחרי תפוגתן של תוכניות התמרוץ הממשלתיות. הבנק אף מביע דאגה ממשבר החובות באירופה שמורגש כעת ביתר שאת ביוון.

"הודעת הנגיד על הותרת הריבית ללא שינוי הינה סבירה, בהתבסס על שלושת המדדים האחרונים, אשר הסתכמו בירידה של 0.9%. למרות נתוני המאקרו החיוביים, והעלאת תחזית הצמיחה ע"י בנק ישראל, בחר הנגיד ככל הנראה להתמקד בשער החליפין הנמוך של השקל מול המטבעות המובילים, תוך המתנה לאיתות ראשון מן ה'פד' על העלאת ריבית". כך אומר דן רון, סמנכ"ל השקעות בתכלית בית השקעות, בתגובה להחלטת הנגיד להותיר את הריבית על כנה.

רון מציין כי "הירידות ביומיים האחרונים באגרות הממשלתיות תמחרו סיכוי משמעותי להעלאת הריבית, ולכן צפוי מחר תיקון מסוים בשערן כלפי מעלה וסנטימנט חיובי בשוק המניות. למרות ההודעה הנוכחית, אנו מעריכים שהנגיד ישוב למסלול העלאות הריבית כבר בחודשים הקרובים, עד לרמה של 2.5% בסוף השנה".

אולטרה שייפ מתממשת

מניית כי"ל רשמה עליה קלה. אתמול לאחר המסחר בוול סטריט דיווחה אלבמרל, מתחרתה הגדולה של כי"ל למגזר המוצרים התעשייתיים, על תוצאות מצוינות לרבעון הראשון של 2010. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים עם רווח נקי מתואם של 67.8 מיליון דולר המייצג רווח למניה של 74 סנט, 11 סנט מעל התחזיות המוקדמות.

מניית אולטרה שייפ אשר זינקה אתמול ביותר מ-60% לאחר שזכתה להמלצה בתוכניתה של אופרה ווינפרי, איבדה היום יותר מ-12% במחזור עצום של יותר מ-43 מיליון שקל, מאחר שמוצר החברה המיועד להצרת היקפי הגוף באמצעות אולטרה סאונד טרם קיבל את אישור ה-FDA והוא מצוי עדיין בשלבים הנסיוניים.

תחום חיפושי הנפט והגז המשיך לרכז עניין לאחר שגבעות דיווחה כי זכתה להיענות מלאה בהנפקת הזכויות. חברת חיפושי הנפט גייסה 26 מיליון שקל.

בנוסף, הודיעו זרח וגינקו כי יבצעו סקר סייסמי ברשיון אורלי במדבר יהודה. עלות הסקר מוערכת בכ-1.6-2 מיליון שקל (מתוכם חלקה של זרח 50%). בכפוף לקבלת האישורים הדרושים, הסקר צפוי להיערך במהלך החודשים הקרובים.

מדד מניות הבנקים איבד 1.5% ובלט היום לשלילה במין מדדי הבורסה, כאשר את הירידות במדד הובילה מניית בנק לאומי .

חברת אלרוב , הנמצאת בשליטת אלפרד אקירוב, דיווחה הבוקר (ג') כי דירקטוריון אלרוב החליט אתמול על מעבר לשיטת הדיווח ביחס לנדל"ן להשקעה לשיטת השווי ההוגן, וזאת החל מדוחות הרבעון הראשון לשנת 2010 .

מניית מג'יק , שפרסמה אתמול דוחות חזקים לרבעון הראשון, פתחה את היום עם פער חיובי של 3.5% לאחר זינוק של 14.5% בניו-יורק אתמול אולם נסחרת בירידה. טבע , רושמת אף היא ירידה.

אפריקה טיפסה לאחר שהודיעה על זימון אסיפה כללית ב-21 במאי במסגרת קידום המהלכים להשלמת הסדר החוב. באסיפה יידרשו בעלי המניות לאשר את רישומה של החברה הבת, אפי פיתוח לבורסה הראשית בלונדון, וכן את יצירת והקצאת מניות מסוג B של החברה הבת אשר יחולקו כהטבה.

קבוצת דלק הנמצאת בשליטת איש העסקים יצחק תשובה, המשיכה לגייס כספים. אמש השלימה הקבוצה גיוס של 255 מיליון שקלים בהנפקת סדרה חדשה של אג"ח להמרה לאחר שגייסה 65 מיליון שקלים בשלב הציבורי. הקבוצה נהנתה מביקושים של כ-800 מיליון שקלים האג"ח שגויס הינו שקלי (לא צמוד), נושא ריבית שנתית קבועה של 4.1% משולמת פעמיים בשנה ובעל מח"מ (משך חיים ממוצע) של כ-2.4 שנים. יחס ההמרה שלפיו יוכלו המשקיעים להמיר את האג"ח למניות של קבוצת דלק יהיה 1225 שקל למניה (גבוה בכ-50% ממחיר המניה בשוק).

בקרב המניות הקטנות בולטות כן פייט ביופרמה , לייזר דטקט ודי מדיקל בעליות חדות. מנגד, הדסית ביו מתממשת לאחר עליות חדות בימים האחרונים.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]