בורסות אירופה ננעלו בירידות שערים חדות; הדאקס צנח 2.5%

סוכנות הדירוג S&P הורידה את דירוג החוב של פורטוגל ל-'-A' מ-'+A' ואת דירוג החוב של יוון ל-'+BB' או סטאטוס "זבל" ■ אסיה ננעלה בירידות שערים חדות

בורסות אירופה ננעלו הערב (ג') בירידות שערים חדות לאחר שסוכנות הדירוג S&P הורידה את דירוג החוב של פורטוגל ל-'-A' מ-'+A' ואת דירוג החוב של יוון ל-'+BB' או סטאטוס "זבל". ירידות השערים החדות באירופה הכבידו מאוד, נכון לזמן נעילת המסחר באירופה, גם על המדדים בארה"ב.

נטייה לירידות איפיינה גם את המסחר בבורסות אסיה היום, לאחר שאמש סגרו המדדים המובילים בוול סטריט במגמה מעורבת תוך החלשות בשעה האחרונה של המסחר. בורסת שנחאי איבדה יותר מ-2% וההנג סנג איבד 1.5%. בטוקיו סגר הניקיי בעלייה של 0.5%.

"יש חששות שגרמניה תמשיך לעכב את חבילת הסיוע ליוון וזה גורם ללחץ על האירו. כמובן שגם שווקי המניות והאג"ח מושפעים מכך", אמרו אנליסטים בטוקיו.

דויטשה בנק דיווח כי רווחיו זינקו ב-48% בעזרת הפעילות בתחום הבנקאות להשקעות שעזרה לקזז את ההפסדים מתחום ניהול הנכסים. הרווח הנקי עלה ל-1.76 מיליארד אירו לעומת צפי מוקדם לרווח של 1.33 מיליארד אירו בלבד. הבנק דיווח כי המחיקות הצטמצמו ברבעון הראשון ל-241 מיליון אירו לעומת 1.5 מיליארד אירו שנמחקו ברבעון המקביל אשתקד.

ענקית הנפט הבריטית, BP דיווחה כי רווחיה זינקו ב-137% ברבעון הראשון של 2010 על רקע התאוששות מחירי הנפט. הרווחים זינקו ל-6.08 מיליארד דולר, הכנסות החברה זינקו גם הם ב-55% והסתכמו ב-74.42 מיליארד דולר.