עיריית ת"א תגדיל את היצע החניה במרכז העיר עד 2014

חבר מועצת העיר, ארנון גלעדי: "עיריית ת"א מתחילה לחשוב ולדבר בשפת העסקים. מקצת ההמלצות ייושמו עוד השנה" ■ הוועדה ממליצה להציע לתושבים שימוש בחניונים עירוניים בערב תמורת דמי מנוי נמוכים

עיריית תל אביב החליטה, כנראה, להתייחס ברצינות למצוקת החניה. ל"גלובס" נודע כי עד 2014 מתכוונת העירייה להגדיל את היצע החניה בעיר על ידי פיתוח חניונים ציבוריים באזורי מסחר, בעיקר במרכז. כך עולה מהמלצות של ועדת עסקים של העירייה שפעלה במשך השנתיים האחרונות לגיבוש אופן התייחסות העירייה לנושא העסקים בעיר.

המלצות הוועדה אושרו על ידי מנכ"ל העירייה מנחם לייבה והונחו בימים האחרונים על שולחנו של ראש העירייה רון חולדאי, שצפוי לאשרן בשבועות הקרובים ולהעבירן לביצוע.

ועדת העסקים חולקה לצוותי משנה שבדקו היבטים שונים בנושא העסקים בעיר. לדברי חבר מועצת העיר, ארנון גלעדי, הממונה על פיתוח העסקים בעירייה, "תל אביב היא בירת העסקים בישראל והעירייה מתחילה לחשוב ולדבר בשפת העסקים. מדובר בתוכנית מקיפה שמבטאת את השינוי התפיסתי בהתייחסות לצורכי העסקים בעיר בכל הרבדים. מקצת ההמלצות ייושמו עוד השנה - דבר שיתרום ללא ספק לשגשוג ולפיתוח העסקים ברחבי העיר".

ועדה המשנה בנושא חניה ותנועה ממליצה על הגדלת היצע החניה גם באמצעות פיתוח חניוני חנה וסע והסדרת שאטל עירוני למרכזי עסקים ומסחר ובאמצעות פתרונות פריקה וטעינה לכל עסק שדורש זאת. הצעדים האופרטיביים שמציעה ועדה זו ל-2010 הם הקמת קו שאטל בתדירות משתנה בקו כרמלית-אלנבי-דיזנגוף סנטר וקו שאטל בתדירות גבוהה בקו רכבת מרכז-רחוב ארלוזורוב-בן יהודה צפונה-רחוב נורדאו.

צעדים נוספים שמציעה הוועדה הם האפשרות להציע לתושבים שימוש בחניונים עירוניים בערב תמורת תשלום דמי מנוי נמוכים.

בנוסף, הוועדה מציעה לאפשר חניה חינם לחצי שעה לבעלי עסקים בחניוני אחוזות החוף ומחיר מסובסד לבעלי עסקים בחניית כחול-לבן בשעות היום.

ועדת המשנה בנושא רישוי עסקים ובנייה שפעלה במסגרת ועדת העסקים ממליצה כי עד 2014 בעל עסק שיפתח עסק בעיר יקבל את דרישות גורמי הרישוי באופן יזום על ידי העירייה, בהתאם למפרט אחיד שיפורסם ובהתייחס לדרישות שעליו לעמוד בהן. המטרה היא שבעל העסק יקבל רישיון זמני מיידי לשנה ולא יעבור על החוק. אם לאחר שנה לא יתמלאו הדרישות תתבצע אכיפה מוגברת. בין ההחלטות האסטרטגיות שמציעה ועדת משנה זו: פטור מאגרת שילוט בעת שיפוצים, פטור מהיטל השבחה לעסקים בשטח של עד 70 מ"ר ומינוי איש קשר לעסקים ברמת סמנכ"ל שיהווה כתובת למגזר העסקי בעיר.

מעיריית תל אביב נמסר: "העסקים בעיר חשובים ביותר ולכן העירייה מתכוונת לממש בהדרגתיות את המלצות הוועדה ואף להוסיף עליהן".