הקניון מגדיל את הפער

הפער בין תשואת תיק קניון המניות ב-2010 לבין תשואת ה-S&P 500 הולך ומתרחב לטובתנו *אנחנו עושים מאמצים לשמר את המומנטום, ומבצעים רענון משמעותי בתיק / זיו סגל

ששבוע מעניין עבר על הקניון גם ברמת השוק, גם ברמת הדו"חות הכספיים וגם ברמת הפעילות בתיק. ונתחיל בדו"חות: בסך הכל ניתן לומר שעד כה עברנו את תקופת הדו"חות בשלום. יש תנודתיות לכאן ולכאן אבל התיק המשיך לצבור תשואה עודפת. להלן כמה עדכונים ביחס לחברות שאנחנו משקיעים בהן ופרסמו דו"חות.

AMGN - מורנינגסטאר משאירים את הערכת השווי ההוגן שלהם ביחס למניה (3 כוכבים). החברה הציגה צמיחה של 9% ברבעון הראשון. בנטרול אירועים חד פעמיים, הרווח למניה צמח ל-1.30 דולר - גידול של 20% בהשוואה לרבעון הראשון ב-2009. בנוסף לצמיחה תרם לרווח גם מהלך רכישת המניות המאסיבי של החברה (שמפחית את מספר המניות).

למרות המהלך, לחברה עדיין יש מזומנים בשווי 14 מיליארד דולר שיכולים לאפשר לה רכישה גדולה. יש לה גם מספר אישורי תרופות בצנרת, והשווי ההוגן של המניה לפי מורנינגסטאר הוא 65 דולר. S&P נותנים ל-AMGN המלצת קניה (4 כוכבים).

סרגיי וסצ'ונוק, האנליסט הבכיר מאופנהיימר, מעדכן אותנו ביחס לארבע חברות משמעותיות:

GE - המלצת "Outperform" של אופנהיימר עם מחיר יעד של 23 דולר: מובילת הענף התעשייתי והנציגה הוותיקה במדד הדאו פרסמה את דו"חותיה ביום שישי שעבר, עם פספוס קל בהכנסות (36.6 מיליארד דולר לעומת הקונצנזוס של 37 מיליארד דולר), אל מול הפתעה חיובית ברווח הנקי. זה הסתכם ב-0.21 דולר למניה (לעומת הקונצנזוס של 0.16 דולר למניה).

בהסתכלות על דו"חות GE ניתן לראות כי ההפתעה החיובית בשורת הרווח הגיעה מהחטיבה הפיננסית GE Capital, שרשמה שיפור בקצב ההפרשות שירדו בשיעור של כ-22% לעומת הרבעון הקודם, ובכ-3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

פעילותה התעשייתית של GE מציגה התייצבות, עם צבר הזמנות של כ-174 מיליארד דולר (דומה לרמתו בסוף 2009 ו-2008), לצד הזמנות חדשות של כ-17 מיליארד דולר שהתקבלו במהלך הרבעון. בעקבות דו"חות החברה, העלו האנליסטים של אופנהיימר את תחזיותיהם תוך העלאת מחיר יעד מ-20 דולר ל-23 דולר, בהתבסס על מכפיל רווח של 17 לרווח הצפוי ב-2011.

עובדה זו מחזקת את הפוזיציה שלנו ב-GE בהמשך לדברים שהבאנו בשבוע שעבר מוול סטריט ג'ורנל.

C - המלצת "Perform" ללא מחיר יעד. הבנק שנמצא בבעלות חלקית של הממשל האמריקני שהציל אותו במהלך המשבר הפיננסי, פרסם גם הוא דו"חות מפתיעים לטובה, עם רווח נקי של 0.15 דולר למניה, לעומת תחזיתנו ותחזית הקונצנזוס שצפתה איזון בשורה התחתונה.

בנטרול התיקון החשבונאי FAS166/167 הסתכמו רווחי הבנק לפני הפרשות בכ-12.2 מיליארד דולר, אל מול תחזיתנו לרמה של 9.5 מיליארד דולר, ואל מול הכנסות בהיקף של 7.2 מיליארד דולר שהוצגו ברבעון הקודם.

גם קצב הוספת החובות מסופקים ירד כמעט בחצי, מ-9.6 מיליארד דולר ברבעון הקודם ל-5.2 מיליארד דולר. למרות ההפתעה החיובית, בוחר אנליסט הבנקים של אופנהיימר, כריס קוטובסקי, בגישה שמרנית, נוכח תנודתיות רבה ויכולת חיזוי נמוכה לתוצאות הבנק. קוטובסקי משמר את המלצתו - תשואת שוק - ומעריך את שווייה ההוגן ארוך הטווח של מניית C בטווח של 5-6 דולר.

מבחינתנו, המרכיב המשמעותי בהשקעה במניה הוא הניתוח הטכני, שכן הרבה תלוי בסנטימנט ביחס אליה. מכיוון שהדו"ח מאחוריה, ההמלצה הכלכלית לא דרמטית, ונכון ליום שישי גם הניתוח הטכני היה דו משמעי - C יצאה מהקניון ועברה לרשימת המעקב.

וסצ'ונוק גם עדכן אותנו ביחס לשתי מניות שלא נמצאות בקניון אבל רבים מתעניינים בהן. AAPL מקבלת אצלו המלצת תשואת יתר עם מחיר יעד של 320 דולר. T נהנית מהמלצת תשואת יתר, עם מחיר יעד של 32 דולר.

פעילות בתיק

ביום שני, ה-19 באפריל נסגרה פוזיצייה ב-RIMM (650 מניות), NVDA (3500 מניות) ו-CHK (2000) מניות, ונמכרו 2000 מניות WEN בשל אפשרות להתנגדות טכנית. נכנסו לקניון NICE, SMED (ניסיון שני) ו-ENI. הוגדלו פוזיציות ב-YONG (1000 מניות), SMED (1000 מניות) ו-YHOO (1000 מניות).

ביום שישי, ה-23 באפריל, נסגרו פוזיציות ב-C (14000 מניות), AOB (15000 מניות) ו-PLD (4000 מניות). נפתחו פוזיציות ב-DDR (3000 מניות), ARE (500 מניות), PCG (1000 מניות) ו-DGW (1200 מניות). הוגדלו פוזיציות ב-YONG (1000 מניות), SMED (1000 מניות) ו-YHOO (1000 מניות).

המניות החדשות בתיק

השבוע נעשה מאמץ לרענן את הקניון ולהמריץ אותו מתוך כוונה לנצל את מהלך העלייה ככל האפשר. חלק מפעילות המכירה נעשה על בסיס טכני בלבד, בעוד שפעילות הרכש נובעת מעניין כלכלי רב המגובה בניתוח הטכני. להלן הרכישות החדשות והרציונאל לגביהן:

NICE - הנציגה הישראלי בקניון. מקבלת המלצות רבות בשל הצפי לשימור הביקוש למוצריה. מהבחינה הטכנית נראה שהיא לפני פריצה למעלה.

SMED - חברה צומחת מתחום סילוק הפסולת הרפואית. טכנית יכולה לרשום עלייה משמעותית. שווי השוק קטן יחסית ולכן היא נכנסת לקטגורית הספקולטיביות, אבל במכפיל 8 הסיכון מתקזז.

DDR ו-ARE הן שתי מניות נדל"ן שהחליפו את PLD המדשדשת שעברה לרשימת המעקב. DDR היא קרן ריט המחזיקה מרכזים מסחריים, והזכרנו אותה גם בשבוע שעבר בהקשר לעסקה של אלביט הדמיה. גם ARE היא קרן ריט והיא מחזיקה נכסים ייחודיים לתעשיית מדעי החיים: מעבדות מחקר ופיתוח המושכרות לאוניברסיטאות, חברות ביוטכנולוגיה ועוד. את הרעיון להשקעה בה קיבלנו מאלי אברמוביץ. נכון למועד הוספתן לתיק, מצבן הטכני היה טוב יותר משל PLD.

PCG - חברה מתחום תשתיות החשמל הנמצאת ברשימת 40 המומלצות של אופנהיימר. החברה ידועה ביעילותה והיא מהווה סוג של עוגן לתיק.

ENI - עוד חברה מתחום תשתיות החשמל הפועלת בצ'ילה, ארגנטינה, ברזיל, קולומביה ופרו. מקורות האנרגיה שלה מגוונים והיא חושפת אותנו קצת לדרום אמריקה ומחזקת את הפיזור של התיק.

DGW - חברה סינית המוכרת מערכות לטיהור מים. תחום צומח ובמיוחד בסין. המצב הטכני עוד לא מגובש מספיק, ולכן נתנהל עם הפוזיציה בזהירות.

הגנה על תיק הקניון: מתחת ל-1190 (S&P 500).

זיו סגל -A level 2 Chartered Market Technician(CMT) . יועץ ניתוח טכני לאקסיומה בית השקעות. דירקטורים: אביבית מנה קליל וסרגיי וסצ'ונוק (אופנהיימר), אלון גל (דאטה פרו), דיוויד סלומון ואלי אברמוביץ (PDM). יועצת להשקעות בסין:Jay Yang . לעדכונים בזמן אמת ולגרפים של מניות הקניון: אתר גלובס, מדור ניתוח טכני. הטור נכתב מספר ימים לפני פרסומו. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. זיו ו/או לקוחותיו עשויים להחזיק בניירות ערך או נגזרי ניירות ערך המוזכרים כאן.