הירידות בת"א חתמו חודש שלילי: המעו"ף צלל באפריל ב-5.3%

מדד הבנקים צנח באפריל ב-7.7% ■ כי"ל נפלה ב-2% לאחר דו"חות פוטאש ■ זיו סגל: "בטווח הקצר נראה שמגמת הירידה היא כאן בשביל להישאר" ■ אופציות המעו"ף פקעו בירידה של 1.2% ב-1,171.76 נק'

לאחר פקיעה סוערת הבוקר בבורסה של ת"א, המשיכו המדדים בירידות השערים במהלך כל יום המסחר, כאשר בשלב מסויים אף ירד מדד המעו"ף ביותר מ-2% אך בסיום חתם המדד המוביל באחד-העם בירידה של 1.5% וסגר בכך שבוע וחודש שליליים. הירידות בת"א נרשמו בניגוד למגמה שאפיינה היום את בורסות אירופה בהן נרשמה היום התאוששות מרשימה כאשר הבורסות של ספרד, יוון ופורטוגל בולטות לחיוב.

אופציות המעו"ף לחודש אפריל פקעו בירידה של 1.2% בשער של 1,171.76 נקודות.

בסיכום שבועי ירד מדד המעו"ף ב-2.9% ובחודש האחרון צלל המדד המוביל של ת"א ב-5.3%. מדד הבנקים בלט לשלילה כאשר את השבוע סיים בירידה של 4.8% ואת החודש האחרון סיכם בצניחה של כ-7.7%.

שוקי העולם רעדו בימי המסחר האחרונים כתוצאה מהחששות הכבדים להתפשטות משבר החוב באירופה, כשסוכנות הדירוג S&P הורידה ביומיים האחרונים את דירוג החוב של יוון, פורטוגל ואתמול הורידו גם את הדירוג של ספרד. החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט מאותתים כעת על פתיחת מסחר חיובית בבורסות ניו יורק. בישראל, אשר כ-29% מהיצוא שלה הינו עם מדינות האיחוד האירופי, הועלו היום חששות רבים בקשר למשבר.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס" מציין הבוקר כי לפחות לטווח הקצר נראה שמגמת הירידה היא כאן בשביל להישאר. סגל מעריך כי ההתנגדות למדד תל אביב 25 היא ברמת ה-1,195 נקודות, רמת תמיכה שפריצתה כלפי מטה תהווה שלב נוסף בסולם הירידה. מהלך מעל 1,195 נקודות יחייב לדעת סגל חשיבה מחודשת על תרחיש הירידה אבל הוא מציין כי כעיקרון, כל עוד מדד תל אביב 25 נמצא מתחת ל-1,215 נקודות, הגדרת המגמה תישאר מגמת ירידה.

סגל נוקב ברמת ה-1,179 נקודות כמבחן הבא של המדד. לדבריו, זהו מבחן פיבונאצ'י קל בדרך לתמיכה שב-1,163 נקודות. מהלך מתחת ל-1,163 נקודות לדידו של סגל ילמד על שבירה מהותית של מגמת הירידה כשהיעד הבא יהיה 1,020 נקודות. השורה התחתונה של סגל: מגמת ירידה ברמת מהימנות גבוהה.

חיים שני: "אנו עוקבים אחרי המשבר ולומדים אותו"

"משברים באים והולכים ואנו נתמודד איתם לטווח ארוך", כך אמר היום חיים שני, מנכ"ל משרד האוצר, בראיון לגלי צה"ל תוך שהוא מתייחס למשבר החובות באירופה. שני ציין כי האוצר עוקב אחר ההתפתחויות באירופה ונמצא בקשרים הדוקים עם חברות הדירוג ובנקים אירופיים.

"אנו עוקבים אחרי המשבר ולומדים אותו", אמר שני. "ברמה המיידית, מבחינת החשיפה של הבנקים והמוסדיים - החשיפה כאן היא מינימאלית. ברמת הייצוא יש להדגיש כי הייצוא הישראלי לאירופה הוא יותר מ-30% מסך הייצוא, כאשר עיקר הייצוא מופנה לגרמניה, צרפת ואנגליה. ספרד כבר מזמן לא קונה מאיתנו תפוזים. החשיפה למדינות הבעייתיות בצורה ישירה היא כמובן נמוכה".

דו"חות פוטאש ונובל השפיעו על כי"ל ורציו

שיכון ובינוי , זכיינית פרויקט ה-PFI לתחזוקת 270 קילומטר כבישים מחדרה צפונה, החלה שלשום בביצוע הפרויקט עוד לפני שהושלמה הסגירה הפיננסית. הסגירה לפרויקט, שהיקפו 1.2 מיליארד שקל, מתוכננת ליוני, אולם בקבוצה קיבלו את אישור מע"צ להתחיל בעבודות כבר עכשיו. שיכון ובינוי תהיה זכאית לבונוס של עד 100 מיליון שקל אם תשלים את השלב הראשון בפרויקט לפני הזמן, בכפוף לעמידה באמות המידה של איכות העבודות.

פריגו דיווחה היום על תוצאות שיא לרבעון הפיסקאלי השלישי של השנה והעלתה את התחזיות לשנה כולה. הרווח זינק 49% ל-70 מיליון דולר. ההכנסות מפעילות שוטפת עלו ב-6% ל-538 מיליון דולר.התחזיות החדשות לשנה כולה הועלו לרווח של 2.75-2.8 דולר למניה לעומת תחזית קודמת לרווח של 2.55-2.65 ד' למניה.

ענקית הדשנים פוטאש הקנדית פירסמה היום את דו"חותיה הרבעוניים - כי"ל הישראלית הגיבה בירידות לתחזיות שסיפקה פוטאש.

לאחר שאמש זינקה רציו ב-7% עקב ספקולציות שונות, פרסמה היום נובל האמריקנית, שותפה במבנה 'לויתן', את דו"חותיה מבלי להתייחס כלל ל'לויתן'. על פי הערכות צפויים עיכובים בפירסום תוצאות הסקר הסייסמי שנערך במבנה לויתן.

אודיוקודס העלתה אמש, במסגרת שיחת הוועידה לאחר פרסום דו"חותיה, את תחזיותיה ל-2010 לרמת הכנסות של 140-145 מיליון דולר ורווח נקי של 22-26 סנט למניה. התחזיות הנוכחיות גבוהות מהתחזיות שסיפקה החברה רק בפברואר האחרון להכנסות של 138-143 מיליון דולר ורווח נקי של 18-22 סנט למניה.

רשות ניירות ערך פירסמה אמש כי ביצעה שלשום ואתמול חקירה בחברת מליסרון בחשד לעבירות תרמית בניירות ערך וביקשה אתמול מבית המשפט לשחרר את החשודים בתנאים מגבילים. מדובר בשני מנהלים בכירים בחברה ובסוחר אג"ח בפועלים סהר. השלושה שהו במעצר-בית מאז שלשום.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]