וול סטריט סיימה בעליות על רקע דו"חות טובים ושיפור באירופה

HP רכשה את פאלם ב-1.2 מיליארד דולר בפרמיה של 23% ■ פוטאש הורידה את תחזיותיה להמשך השנה ■ במצעד המדווחות: נובל אנרג'י, אקסון מובייל, מוטורולה, ופריגו ■ תביעות האבטלה ירדו בהתאם לצפי

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות שערים, שהלכו והתחזקו מאז הפתיחה - וזאת על רקע דו"חות טובים של חברות מובילות, ובהמשך להתאוששות שנרשמה היום גם בשווקים באירופה. המדדים המובילים התחזקו בשיעור היומי החד ביותר מזה חודשיים - כשרשמו עלייה מירבית של 1.6%, בעוד שמדד ה"פחד" (VIX) צנח בכ-11.4%.

כמדי שבוע פורסמו לפני תחילת המסחר נתונים משוק העבודה, שהצביעו על ירידה במספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה - בהתאם לצפי. מחר ממתינים המשקיעים לנתוני האומדן המקדים של התמ"ג ברבעון הראשון. גם עסקת הענק בה רכשה HP את פאלם במזומן ובפרמיה עוררה את עניין המשקיעים.

בשוק האמריקני נותרה אתמול הריבית על כנה ברמת השפל ההיסטורי והפדרל ריזרב חזר על דבריו כי היא תישאר ברמה זו ל"תקופה ממושכת" תוך שהוא מציין לחיוב את תחילת ההתאוששות בשוק העבודה. אך עיקר תשומת הלב של המשקיעים היום מופנית ממשבר החוב הריבוני של המדינות השונות באירופה חזרה לנתונים של התאגידים השונים, כאשר היום התגבר מבול הדו"חות. בין החברות שדיווחו היום נציין את החברה בעלת שווי השוק הגבוה ביותר בוול סטריט, אקסון מובייל, אלייה הצטרפו גם פרוקטור אנד גמבל, נובל אנרג'י, פוטאש, מוטורולה ועוד רבות אחרות כאשר בין החברות הישראליות נציין את פריגו ואת רדוור.

למרות המשבר המתרחב באירופה, אשר גרר אתמול גם ספרד לעין הסערה כאשר סוכנות הדירוג S&P הורידה את הדירוג שלה ל"AA", יש המאמינים, לדוגמא בקרן האג"ח המובילה בעולם, פימקו, כי "הירידות באותם שווקים מהווים הזדמנות גדולה". נציין כי גם מדד הביטחון הכלכלי באירופה שפורסם היום והיה הגבוה ביותר בשנתיים האחרונות הכניס את המשקיעים לפרופורציה, כאשר באירופה פורסמו היום דוחות טובים מהציפיות מכיוונן של יוניליבר , סימנס ובנקו סנטנדר .

ירידה בתביעות לדמי אבטלה

ב-15:30, שעון ישראל פורסם כי בשבוע האחרון חלה ירידה של 11 אלף במספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ל-448 אלף - בהתאם לתחזיות המוקדמות. הממוצע החודשי של התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עלה ב-1.5 אלף לרמה של 462.5 אלף תביעות.

התביעות המתמשכות לדמי אבטלה ירד ב-18 אלף והסתכם בשבוע החולף ב-4.65 מיליון. הממוצע החודשי של התביעות המתמשכות לדמי אבטלה ירד ב-9 אלף לרמה של 4.64 מיליון - הרמה הנמוכה מאז ינואר 2009.

החוזים העתידיים על הנפט הגולמי העידו על המשך העליות במחירו של הזהב השחור ננעל בעלייה של כ-2.3% ל-85.16 דולר לחבית.

מבול של דו"חות

אתמול בסיום המסחר הודיעה חברת HP כי רכשה את פאלם בתמורה ל-1.2 מיליארד דולר במזומן. HP תשלם 5.7 דולר בעבור כל מניה של פאלם, מחיר המשקף למניות פאלם פרמיה של 23% מעל למחיר הסגירה של המניה הערב. עיקר העניין של HP בחברה הינו במערכת ההפעלה שפיתחה פאלם.

מובילת שוק הדשנים העולמי, פוטאש פרסמה היום לפני תחילת המסחר את דוחותיה. היא אומנם היכתה את תחזיות הרווח וההכנסות אולם תחזיותיה לרבעון השני ולשנה כולה מאכזבות את השוק. בשורה התחתונה, הרוויחה פוטאש 1.47 דולר למניה, טוב מהציפיות לרווח של 1.32 דולר למניה. הכנסותיה זינקו ב-85.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-1.71 מיליארד דולר לעומת ציפיות השוק להכנסות בגובה של 1.48 מיליארד דולר. פוטאש הנמיכה את תחזיות הרווח שלה לרבעון השני של השנה לטווח של 1-1.3 דולר למניה לעומת ציפיות השוק לרווח של 1.46 דולר למניה.

מניית היום: iRobot זינקה במחזור אדיר

יצרנית הנפט אקסון מובייל דיווחה על עלייה של 38% ברווחים ל- 6.3 מיליארד דולר, או 1.33 דולר למניה, אך פיספסה את תחזיות האנליסטים. ההכנסות זינקו ב-41% והסתכמו ב-90.25 מיליארד דולר, גם כן נמוך מהצפי בשוק.

מוטורולה דיווחה על רווח של 3 סנט למניה לעומת צפי השוק להפסד של 1 סנט למניה. החברה פספסה את תחזית ההכנסות כשדיווחה על ירידה של 6.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-5.04 מיליארד דולר. השוק ציפה להכנסות של 5.1 מיליארד דולר.

עוד חברות שדיווחו היום ומרכזות עניין: פרוקטור אנד גמבל , בורגר קינג, קלוג , ושורה של חברות מתחום הפארמה ובהן: אסטרה זנקה , באייר , בריסטול מאיירס ומיילן . חברת נובל אנרג'י , השותפה הבכירה בחיפושי הנפט והגז תמר דלית ולוויתן, פירסמה אף היא את דוחותיה.

אליהן מצטרפת גם יצרנית התרופות הישראלית פריגו שדיווחה כי הכנסותיה ורווחיה ברבעון הפיסקאלי השלישי הגיעו לשיאים חדשים. כמו כן העלתה החברה את התחזית השנתית. ההכנסות מפעילות שוטפת עלו ב-6% ל-538 מיליון דולר ורווחיה זינקו ב-49% ל-70 מיליון דולר.

חברת סיוה דיווחה היום על תוצאות שיא לפיהן הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2010 גדל ב-21% ל-2.6 מיליון דולר, כרבע מהמחזור ההכנסות מתמלוגים המשיכו לגדול והרווח הגולמי הגיע לשיא של 93% מהמחזור. במהלך הרבעון חתמה סיוה על שני הסכמים אסטרטגיים בשווקי הסלולר והאלקטרוניקה הבידורית.

חברת רדוור רשמה ברבעון הראשון הכנסות של 33.1 מיליון דולר, גידול של 61.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה על-בסיס פרופורמה, הרוויחה רדוור 3.5 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.

ל"גלובס" נודע כי אלווריון צפויה לפטר כ-30 מעובדיה כבר בשבוע הבא, בו היא צפויה גם לפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה, וזאת ככל הנראה על רקע המשך התייעלות.

[לארביטראז][לטבלת חוזים עתידיים]