לראות הערב

תוכניות לפתוח בהן שבוע: שתיים לפועלים, אחת לחובבי קלאט והסרט הכי טוב של וודי אלן

קום התנערה 1
קפיטליזם וגלובליזציה, א' מ-21:00, "יס דוקו"

היום (א') אולי היה ל"ג בעומר, אבל אתמול היה כאן ה-1 במאי: בילדותי בשכונת נווה-שאנן שבחיפה היה מותר שלא להגיע ביום הזה לבית-הספר. תושבים ותיקים של השכונה נהגו לתלות על מרפסותיהם דגל אדום לצד דגל ישראל (בשל הסמיכות ליום העצמאות). בינתיים הועם זוהרו של החג הזה, אבל ערוץ "יס שוקו" יקדיש לו הערב כמה תוכניות: ב-21:05, ישודר חלק א' של "המהפכה הקפיטליסטית של סין" - תיעוד מרתק של אחת המהפכות החשובות שמתרחשות בדורנו, גם אם מעט מחוץ לאור הזרקורים. מיד אחריה תשודר "סדר עולמי חדש" - תוכנית שבוחנת את תנועת ההתנגדות לגלובליזציה, תנועה שהולכת ומתפשטת מהשוליים אל המרכז.

קום התנערה 2
"המופע של הוגו צ'אבס", א' 23:05, ערוץ 8 (הוט)

שלא כמו שניתן להבין משמו של המשדר הזה, לא מדובר על מופע סטנד-אפ בכיכובו של נשיא ונצואלה, אלא יותר בסיקור פועלו של האיש והתופעה. גם מי שלא מת על המנהיג הסוציאליסטי הכריזמטי ביותר בעולם, לא יכול שלא לשחרר מדי פעם חיוך כשהוא בועט בכל סמלי הקפיטליזם ובראשם - ארצות-הברית של אמריקה. צ'אבס הוא נואם גדול שמספק תמיד לשומעיו את השואו שלו הם מצפים. את רוב הקריירה שלו בנה צ'אבס כשבראש המעצמה הקפיטליסטית שמצפון עמד ג'ורג' בוש הבן, מטרה נוחה לחיצים של נואמים שנונים אפילו פחות מצ'אבס. איך ישרדו כישורי הסטנד-אפ שלו מול נשיא שחור שמקדם רפורמות חברתיות ונראה כמי שלא שש לצאת למלחמות בשם האדם הלבן? ימים יגידו. מה שבטוח הוא שלפחות על פי דמות מנהיגה, לטוב ולרע, ונצואלה אין דומה לה. אולה.

אם תעוף הציפור
"עספור", א' 21:30, הוט 3

בימים כתיקונם אני שלם עם העדפתי את ערוצי הלווין על-פני הכבלים: יס דוקו מצליח לצמצם פערים שפעם נראו בלתי ניתנים לגישור מול ערוץ 8 המצוין, בערוצי הסרטים והסדרות מדובר בניצחון בנוק-אאוט, וממילא - ברוב הזמן אני צופה בעיקר בכדורגל...אבל יש לעיתים שהכבלים מצליחים לגרום לי להצטער, או לחכות לחבילת התקליטורים הבאה שלהם, שבה משוגרות אלי הסדרות החדשות.

להצלחה הגדולה האחרונה של "הוט" קוראים "עספור", "כאילו דוקו" עם הרבה הומור עממי במובן הטוב ביותר של המילה, כזה שאני לפחות לא זוכר על המסך מאז ימי "שוטטות" העליזים.

"עספור" היא הקבוצה השכונתית שמוצאת את עצמה מנצחת בגמר הגביע את הקבוצה הגדולה שעלות שחקן אחד שלה גבוהה יותר מהתקציב השנתי של הראשונה. נעים לראות סדרה ישראלית שמצליחה להיות סוג של "קאלט" כבר בעונה הראשונה שלה.

מחוץ לשפניה
"קנדרה 2", א' 22:20, ערוץ !E

אל תצטערו אם החמצתם את העונה הראשונה של הדוקו-טראש הזה: אפשר להצטרף לעונה השנייה ללא שום הכנה מוקדמת. מעשה בנערת פלייבוי שהגיעה אל מגדל-השן של הסיליקון: מגורים באחוזתו של יו הפנר ויצאה משם רק כדי לגלות שקר שם בחוץ, אבל לפעמים גם נעים - עם זוגיות, היריון וכל מה שעושות נשים ללא אוזניים מאורכות וזנב פומפוני.

אחרי שבעונה הקודמת עקבנו אחרי קשיי הקליטה של הגיבורה בעולם האמיתי, הרי שהפעם מגיעה לידה, עם לבטים של אם צעירה, כמו איך לחזור לגזרה שלפני ההריון: לא דבר של מה בכך גם עבור נשים "מן השורה", קל וחומר למי שהתרגלה שצורתה החיצונית היא הנשק העיקרי שלה. מדובר בסדרה רדודה למדי, אבל גם כזאת שכיף לראות לפעמים כדי לעשות "ריסטרט" למחשבות.

קלאסיקה
"הרומן שלי עם אנני", א', 20:24, "יס 3"

ב-6 מילים: הסרט הכי טוב של וודי אלן.
האם באמת צריך להוסיף?