הערכות: נתוני המאקרו יעידו השבוע על האצת הצמיחה בארה"ב

המכירות הקמעונאיות עלו ככל הנראה ב-0.2% בחודש אפריל והשלימו בכך 9 חודשי עלייה - הרצף הארוך ביותר מאז 1999

המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו ככל הנראה בחודש אפריל זה החודש השביעי ברציפות, ובכך ישלימו את רצף העליות הארוך ביותר מאז 1999 ויעידו על התרחבות ההתאוששות הכלכלית.

לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים בוול סטריט, המכירות הקמעונאיות ככל הנראה עלו ב-0.2% באפריל, לאחר עלייה של 1.9% במארס. המכירות הקמעונאיות להוציא כלי התחבורה עלו ככל הנראה ב-0.5% באפריל, לאחר עלייה של 0.9% במארס.

העלייה במכירות הקמעונאיות מוכיחה שהצריכה הפרטית בארה"ב נמצאת בסימן עלייה, נתון חיובי בהתחשב בעובדה שהצריכה הפרטית מהווה כ-70% מסך צמיחת התמ"ג בארה"ב.

כלכלנים רבים בעולם חששו כי ההתאוששות הכלכלית בארה"ב נבעה בעיקר מתוכניות התמרוץ הפיסקאליות ובניית מלאים מחדש של החברות, אך הנתונים המראים על התגברות הצריכה הפרטית תומכים בהערכה כי ההתאוששות הכלכלית מתרחבת. גם וורן באפט, המשקיע האגדי החולש על אימפריית ההשקעות ברקשייר הת'אווי, אמר בשבוע שעבר באסיפה השנתית של ברקשייר, כי ההתאוששות הכלכלית קפצה מדרגה בחודשיים האחרונים.

בסוף השבוע נודע כי שוק העבודה האמריקני ייצר בחודש אפריל 290 אלף משרות - המספר הגבוה ביותר מזה 4 שנים. עם התאוששות שוק העבודה מוכנים האמריקנים להגביר את הצריכה מתוך אופטימיות לעתיד. שיעור האבטלה באפריל עלה אמנם ל-9.9% מ-9.7% במארס, אך הסיבה היא חזרתם של אמריקנים רבים לשוק העבודה, לאחר שהם נואשו מלחפש עבודה בתקופת המשבר.

נתוני המכירות הקמעונאיות יהיו החשובים ביותר השבוע, אך הם יפורסמו רק ביום ו'. הדרך לשם תהיה דלילה למדי בנתוני מאקרו: מחרתיים (ג') יפורסמו נתוני המלאים הסיטונאיים לחודש מארס, שלפי התחזיות עלו ב-0.5%; ביום ד' יפורסם הגירעון המסחרי במארס וההערכות הן כי הוא עלה ל-40 מיליארד דולר מ-39.7 מיליארד דולר בפברואר; ביום ה' יפורסמו כמדי שבוע התביעות השבועיות לקבלת דמי אבטלה, כאשר בוול סטריט מצפים לירידה קלה של 4,000 תביעות ל-440 אלף בסך הכל.

לאחר פרסום נתוני המכירות הקמעונאיות ביום ו', יפורסם מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, אשר לפי ההערכות עלה ל-73.5 נקודות במאי מ-72.2 נק' באפריל. נתוני המלאים העסקיים, שייצאו גם כן באותו יום, ככל הנראה עלו ב-0.4% במארס לאחר עלייה של 0.5% בפברואר.