ת"א סגרה בשפל היומי בעקבות התגברות הירידות מעבר לים

המעו"ף איבד בסיום 1.7% ■ התל-טק נפל ב-2.9% ■ מימושים ברחבי העולם לאחר הזינוקים אתמול ■ בזק איבדה 3% וריכזה את המחזור הגדול בשוק: 311 מיליון שקל ■ נייס טיפסה 1% לאחר הדו"חות

לאחר הזינוקים של אתמול, בורסת תל אביב נסחרה היום (ג') בירידות שערים בשל מימושי רווחים המורגשים גם בחו"ל. בורסות אסיה ננעלו בירידות שערים, בורסות אירופה נסחרות במגמה שלילית והחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט מאותתים על ירידות שערים בשיעור של כ-1% בפתיחת המסחר בניו יורק. מחזור המסחר בת"א הסתכם בכ-2 מיליארד שקל. נציין כי מנפילתו של האירו ב-2.2% לשפל של 19 חודשים, מושפעות גם המניות של היצואניות הישראליות המובילות.

הסיבות המרכזיות שניתן למצוא להתפכחות השווקים היום נעוצות בהתבטאויות של בכירים בקרן המטבע הבינלאומית (IMF). מארק בלקה, דירקטור ב-IMF אמר כי קרן הייצוב האירופית אינה "פתרון לטווח ארוך" למשבר החובות באירופה. בלקה דיבר בפאנל כלכלי שנערך אמש בבריסל, ואמר כי "לקרן הייצוב יש את הפוטנציאל להרגיע את השווקים לעת עתה", אך הדגיש כי "ללא שום ספק אני לא חושב שמדובר בפתרון ארוך טווח, אז אל תתייחסו לכך כאילו מדובר בתרופה לבעיות באירופה. הקרן היא בבחינת מורפיום כדי לייצב את החולה, והטיפול האמיתי עוד יגיע".

ג'ון ליפסקי, דירקטור נוסף ב-IMF, אמר גם הוא שקרן הייצוב היא "צעד חשוב" אך במקביל הדגיש כי המדינות עמוסות החובות באירופה צריכות להעמיק את הקיצוצים להם הן נדרשות, על מנת להפחית את הגירעונות שלהן. ליפסקי אמר בראיון לסוכנות בלומברג, כי "יש להמתין ולראות כעת מה יעשו מדינות אחרות שצריכות לנקוט בצעדי קיצוצים".

למ"ס: נפילה של 19% בייצוא מישראל באפריל

נתוני הלמ"ס שפורסמו בשעות הצהריים מציירים תמונה קודרת, יממה בלבד אחרי חגיגות הצטרפותה של ישראל לארגון ה-OECD. על פי נתוני סחר החוץ של ישראל, נרשמה בחודש החולף (אפריל) האטה בייבוא מוצרי צריכה בני קיימא. הנתון הנוסף שבולט לעניין הוא נפילה דרמטית של 19% בייצוא מישראל לחו"ל: מ-4.79 מיליארד שקל ל-3.88 מיליארד שקל. בסך הכל, נפל הייבוא הכולל ב-11.5% לסך של 4.53 מיליארד שקל באפריל לעומת 5.12 מיליארד שקל ייבוא במארס. ובחזרה למוצרי הצריכה בני הקיימא: יבוא המוצרים צנח ב-17% בין מארס לאפריל והסתכם ב-265 מיליון שקל.

מודי'ס: יוון ופורטוגל טרם יצאו מטווח הסכנה

כמו כן, סוכנות הדירוג מודי'ס הזהירה את המשקיעים כי שתיים מבין המדינות המסוכנות ביותר בגוש האירו, יוון ופורטוגל, טרם יצאו מטווח הסכנה. בחודש שעבר, מסרה מודי'ס בכמה הזדמנויות כי דירוגי החוב של יוון ופורטוגל נתונים לתיקונים מטה. היום הודיעה סוכנות הדירוג כי הורדת הדירוגים עשויה להתרחש כבר בעוד כחודש. מהדיווח של מודי'ס עולה כי הורדת הדירוג ליוון עלולה להיות "בולטת" יותר מכפי שהעריכו תחילה עם חיתוך הדירוג ל-Baa או קצת מעל דירוג "זבל".

דו"חות גילת, חוזה לאלווריון

בזק המשיכה גם היום לרכז את המחזורים הגדולים ביותר בשוק שהסתכמו בכ-311 מיליון שקל, זאת תוך שאיבדה 2.95% מערכה. בזק הינה אחת המניות המובילות בתיקי המשקיעים הזרים אשר ממשים את החזקותיהם בה על רקע יציאתה הצפויה ב-26 במאי ממדדי השווקים המתפתחים ושידרוגה למדדים של השווקים המפותחים של ה-MSCI.

חברת נייס פרסמה היום כי הכנסותיה גדלו ב-17% והסתכמו ב-162.6 מיליון דולר, והיכתה את תחזיות הרווח. בשורה התחתונה, הסתכם הרווח הנקי של החברה ב-24.2 מיליון דולר (38 סנט למניה), טוב ב-1 סנט מתחזיות האנליסטים לרווח של 37 סנט למניה. במסגרת הדו"חות, עידכנה החברה את תחזיותיה לשנת 2010 כולה וכעת מצפה כי הכנסותיה יסתכמו בטווח שבין 665 ל-680 מיליון דולר והרווח למניה יהיה בטווח שבין 1.67 דולר למניה ל-1.75 דולר למניה. בנוגע לרבעון השני, מצפה החברה להכנסות של 164-170 מיליון דולר ורווח למניה של 38-42 סנט.

אפריקה ישראל השלימה את הנפקת הזכויות לה התחייבה במסגרת הסדר החוב וגייסה 380 מיליון שקל, מתוך 300 מיליון שקל הוזרמו על ידי לבייב עצמו, כפי שהתחייב.

גילת רשמה ברבעון הראשון הכנסות של 57.1 מיליון דולר, ירידה של 6.1% ביחס לרבעון המקביל ועלייה של פחות מ-1% ביחס לרבעון הקודם. בשורה התחתונה החברה מאוזנת ואף רושמת רווח נקי קטן, של 642 אלף דולר, שהם 2 סנטים למניה. הרווח הנקי בנטרול הוצאות התגמולים לעובדי החברה, מגיע ל-974 אלף דולר.‏ ברמת הרווחיות נרשם שיפור, והרווח הגולמי היה 34.4% מהמחזור, לעומת 29.5% ברבעון המקביל. גילת הגדילה ברבעון הראשון את הוצאות המחקר והפיתוח בכ-19%, כחלק מהחלטתה האסטרטגית להתרחב בשוק הביטחוני בארה"ב.

עסקה חדשה לאלווריון עם חברה מאיטליה הקשורה בקבוצת בריטיש טלקום איטליה. החברה דיווחה היום כי פתרונות ה-BreezwMAX שלה ישמשו את NGI האיטלקית להרחבת רשת התקשורת שלה. היקף העסקה הוא למעלה מ-4 מיליון דולר עבור אלווריון.

מניית כי"ל איבדה גובה למרות שמניות הדשנים עלו אמש בוול סטריט. מעבר לחולשה הכללית בשוק, כי"ל יורדת בשל היחלשות האירו בעולם, שכן 40% מהכנסות החברה מגיעות מאירופה ולהיחלשות האירו ישנה השלכה על רווחיה. בשוק ממתינים לתוצאותיה של חברת מכתשים אגן שיפורסמו מחר בבוקר כאשר קונצנזוס האנליסטים הוא להכנסות של 685 מיליון דולר ורווח נקי של 48.4 מיליון דולר.

מחר גם צפויה לפרסם את דו"חותיה טאואר , אשר נסקה בכ-23% בשלושת ימי המסחר האחרונים כאשר נראה כי המשקיעים מצפים לדו"ח משביע רצון מיצרנית השבבים. נזכיר כי טאואר עתידה, כך על פי ההערכות, לעבור לרווח נקי ראשון ברבעון השלישי של 2010.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]