הרסן שוחרר? ביגס: "שוק המניות האמריקני יזנק ב-15-20%"

מנהל קרן הגידור שחזה את הראלי הגדול בשווקים לפני שנה, מעריך כי שוק המניות האמריקני עומד בפני גל עליות נוסף

מדדי המניות המובילים בארה"ב זינקו אמש (ב') בשיעורים חדים של עד 4.8% הודות לקרן הייצוב האירופית, ובשוק יש מי שמדברים על תחילתו של מהלך עליות מהותי של עד 20%.

בארטון ביגס, המנהל את קרן הגידור טרקסיס פרטנרס (Traxis Partners), אמר היום לסוכנות בלומברג כי הוא מעריך שוול סטריט תעלה בכ-15-20% בהובלת מניות הטכנולוגיה.

"אני מהמר שהמהלך הבא של השוק האמריקני הוא עלייה של 15-20%", אמר ביגס, אשר השיג תשואה הגבוהה פי 3 מהשוק בשנה האחרונה. "העולם חווה התאוששות כלכלית חזקה וכך גם אירופה".

ביגס רשם הצלחות בתחזיותיו בעבר הקרוב. הוא המליץ למשקיעים לקנות מניות לפני כשנה, כאשר השוק האמריקני הגיע לשפל של 19 שנים, והוא השכיל לתפוס את הראלי הגדול בשווקים. ביגס מהמר כעת על גל עליות מהותי ב-S&P 500 , אך לא הימר לגבי פרק הזמן הנדרש למדד להשלים את העלייה הזו.

כידוע, שוקי המניות בארה"ב ובעולם הריעו אתמול לתוכנית הסיוע של האיחוד האירופי, אשר השיק קרן ייצוב מיוחדת בהיקף של 750 מיליארד אירו כמענה מיידי למדינות עתירות החובות בפריפריה של האיחוד, כדוגמת ספרד ופורטוגל. מניות הטכנולוגיה הובילו אמש את העליות בוול סטריט, כמו למשל סיריוס , אפל , אינטל ומיקרוסופט . ביגס מעריך שמניות הטכנולוגיה, אשר מאופיינות בצמיחה גבוהה יותר, ימשיכו להוביל את השוק לעליות.

"יש הרבה הזדמנויות בארה"ב", אמר ביגס. "אין שום כלל שאומר שצריך לצוץ משבר כלכלי כל 3 שנים. העולם לא מגיע לסופו". ביגס ציין כי הוא ממליץ גם על מניות התרופות ועל מניות חברות הבנייה.