העליות בת"א התחזקו בסיום: מכתשים אגן וטאואר זינקו

נתוני מאקרו טובים בגרמניה, וקיצוצים בספרד תמכו בשוק ■ "משקיעים באפריקה מוכרים לפני הדילול" - המניה צנחה 6.3% ■ רציו זינקה על רקע הערכות שהשותפות תצטרף למדד ת"א 100 בעדכון הקרוב ■ המחזור הסתכם בכ-1.95 מיליארד שקל

המסחר בבורסה של ת"א התנהל היום (ד') בעליות שערים, כשהשוק מקבל רוח גבית מההתפתחויות באירופה, ומהמגמה החיובית בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. לשוק גם המשיכים לזרום דו"חות כספיים של חברות מובילות, כשהיום מכתשים אגן, הוט וטאואר פירסמו תוצאות שעקפו את התחזיות המוקדמות בשוק. מחזור המסחר נותר ער והסתכם בכ-1.95 מיליארד שקל.

"יהיה הרבה בלאגן"

לקראת השדרוג של ישראל במדדי המדינות המפתחתות MSCI ב-26 במאי, הנהלת הבורסה החליטה להאריך את שלב הנעילה במסחר באותו יום, לאחר שגופים מוסדיים בשוק פנו טענו כי צפויות פקודות מסחר רבות - מכירה וקנייה - שיגיעו מצד המשקיעים הזרים בשל השדרוג לסטטוס "משק מפותח". הנהלת הבורסה הבינה כי עומס הפקודות מצריך הארכה זו. בעקבות השדרוג, ובזכותו, צפוים לפי ההערכות בשוק להיכנס לשוק הון סך של יותר ממיליארד דולר, בעיקר בשל המשקיעים הפאסיביים (תעודות סל, קרנות נאמנות וכיוצא בזה). המשקעיים האקטיביים (כגון קרנות גידור) צפוים להזרים פקודות מכירה.

ולשוקי העולם. השווקים באירופה נסחרים בעליות של יותר מ-1.3%, לאחר הודעה חיובית מספרד ונתון מאקרו חיובי בגרמניה. ראש ממשלת ספרד הודיע על קיצוצים מאסיביים בתקציב כדי לצמצם את הגירעון המדאיג של המדינה ובהתאם לדרישת הסף של האיחוד האירופי במסגרת חבילת החילוץ. המטרה לצמצם את הגירעון מ-11.2% מהתמ"ג, לרמה של 9.3% עד סוף השנה ול-4.7% עד סוף שנת 2011.

בגרמניה פורסם היום כי הכלכלה צמחה באופן מפתיע במהלך שלושת החודשים הראשונים של השנה, הודות לעליית היצוא והשקעות של חברות. התוצר המקומי הגולמי של גרמניה, עלה ב-0.2% ברבעון, כשכלכלנים ציפו כי התמ"ג יישאר ללא שינוי.

ההודעה מספרד דחפה גם את השווקים באסיה לנעילה חיובית. המדדים המובילים בהונג קונג, שנחאי והודו ננעלו בעלייה של כ-0.2% וזאת לאחר שלאורך רוב היום נסחרו בירידות, גם טוקיו הציגה עליה והניקיי צמצם את הפער לירידה של 0.16% בלבד.

החוזים העתידיים בוול סטריט עברו לעליות קלות לקראת הסיום בתל-אביב, לאחר שירדו מוקדם יותר. אמש הבורסות בוול סטריט סיימו בנטייה לירידות שערים, כשלמעט הנאסד"ק שרשם עלייה מזערית, שאר המדדים סיימו בירידות של 0.3%.

נמשך מצעד המדווחות

מכתשים אגן פרסמה היום דו"חות לרבעון הראשון, אשר עקפו את התחזיות המוקדמות בשוק ובהם רווחיות גולמית מפתיעה במיוחד. החברה רבעון סגרה ברווח נקי של 71 מיליון דולר. מדובר אמנם בירידה של 7.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אך ציפיות האנליסטים בשוק היו נמוכות יותר.

טאואר עקפה את תחזיות השוק: רשמה מכירות של 114 מיליון דולר ברבעון הראשון, קרי זינוק של 96% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ובהתאם לתחזיות של החברה. הרווח הנקי non-GAAP הסתכם ב-29 מיליון דולר, שהם 14 סנט למניה - שיפור ניכר בהשוואה להפסד של 3 מיליון דולר ברבעון המקביל.

טבע קיבלה אשראי בהיקף מיליארד וחצי דולר מבנקים בארה"ב למימון רכישת רציופארם. את שאר הסכום (רוכשת את רציופארם בכ-5 מיליארד דולר) ככל הנראה תגייס בהנפקת האג"ח לבורסהבכפוף לקבלת אישורים רגולטוריים בגרמניה.

שותפות חיפושי הגז רציו ריכזה במסחר עניין רב. ההערכות בשוק הן כי כי יחידות ההשתפות של רציו בדרך לכניסה למדד ת"א 100. אך במקרה של רציו, אליה וקוץ בה: על פי ההערכות בשוק, רציו עתידה לדווח על תוצאות הסקרים הסייסמים של מבנה "לוויתן" בתחילת יוני כלומר סמוך מאוד לתחילת תהליך המדידה לצורך חישובי השער טרם כניסה (או לא) למדד. עליות חדות נרשמו גם בשותפויות אבנר ודלק קידוחים.

גיוון דיווחה אמש לאחר סיום המסחר בוול סטריט על עלייה של 5.2% בהכנסות ל-32.1 מיליון דולר, ועל רווח non-GAAP של 4.4 מיליון דולר או 14 סנט למניה, לעומת 1.7 מיליון או 6 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

אפריקה נסחרה בירידות חדות. ביום ראשון הקרוב מחזיקי האג"ח יקבלו מניות של החברה ושל החברות הבנות במסגרת הסדר החוב, מה שיביא לדילול אחזקתם. פעיל בכיר בשוק אמר ל"גלובס" כי והמשקיעים מקדימים ומוכרים מניות היום.

נס טכנולוגיות זכתה בחוזה מיקור חוץ רב שנתי בהיקף של 12 מיליון שקל ברשת מלונות פתאל. החוזה הינו חידוש והרחבה של חוזה קודם והוא כולל את מערך המיחשוב המאוחד בישראל - 29 מלונות.

"גלובס" חשף אמש כי אחת המפיצות הגדולות ביותר של תרופות בארה"ב - חברת AmerisourceBergen, היא שתפיץ את תרופת ה-AAT של קמהדע . החברה התחייבה למכור את תרופת ה-AAT בלפחות 15 מיליון דולר בשנה וחצי הראשונות לשיווקה לאחר קבלת אישור ה-FDA.

אורמת סיימה את הרבעון הראשון של 2010 עם ירידה של 16.7% בהכנסות ל-85.2 מיליון דולר, ועם רווח נקי של 6 מיליון דולר - עלייה של 39% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

כי"ל נסחרה על רקע ירידות השערים החדות במגזר הדשנים אמש בוול סטריט - מובילות הסקטור פוטאש, אגריום ומוזאיק צנחו במסחר בכ-2.2%.

[לאתר המעו"ף][לפורטל הפיננסי]