וול סטריט צברה תאוצה לקראת הסיום; נאסד"ק קפץ 2.1%

"מדד הפחד" נפל ב-9% ■ מורגן סטנלי איבדה 2.1% על רקע פתיחת חקירה פדרלית נגדה ■ הזהב סגר בשיא של כל הזמנים ■ טאואר הוסיפה 1.8% לאחר הדו"חות ■ סיסקו שתפרסם בסיום עלתה ב-2.9%

המסחר בוול סטריט התנהל הערב בעליות שהתגברו לאורך כל הערב וסגרו בגבוה היומי. המשקיעים זכו היום רוח גבית מכיוונה של אירופה, שם רשמו המדדים המובילים עליות מרשימות לאחר שהגוש הפתיע כשדיווח על צמיחה ברבעון הראשון, זאת בנוסף על הודעתו של ראש ממשלת ספרד על קיצוצים דרמטיים, מה שמוכיח לשווקים על הרצינות בהן מתייחסות המדינות לצורך בפיתרון משבר החובות. גם היום המשיכו המשקיעים לנהור לעבר הזהב ששבר שוב רמות שיא של כל הזמנים 1,243 דולר לאונקיה.

העליות הערב היו על בסיס רחב כאשר כל 10 הסקטורים המובילים בארה"ב רשמו עליות שערים. ביניהם בלטו לחיוב מגזרי הטכנולוגיה, הסחורות והתחבורה. בין המניות נציין לחיוב את סיסקו שטיפסה לפני פרסום הדוחות, IBM ואינטל שמטפסת לאחר שמנכ"ל החברה התייחס באופן חיובי ביותר לעתיד תעשיית השבבים באסיפה השנתית. גם מניות מגזר הדשנים בלטו הערב לחיוב לאחר הירידות שאיפיינו אותן אמש וביניהן נציין את מובילת הענף פוטאש . בניגוד למגמה החיובית השלטת, נציין לשלילה את מורגן סטנלי אשר ירדה לאחר שהרשויות הפדרליות פתחו בחקירה נגדה.

המתכת הזהובה המשיכה לטפס היום ומחיר האונקיה סגר בעלייה של 1.9% ל-1,243.5 דולר לאחר שגם אתמול סגר בשיא. הנפט, מנגד, איבד 0.9% וסגר ברמה של 75.65 דולר לחבית. האירו שהשתפר לאחר הודעתה של ספרד שוב מאבד בסיום המסחר בוולסטריט גובה ונסחר ברמה של 1.263 דולרים.

הגירעון המסחרי ממשיך לתפוח

ב-15:30, שעון ישראל, פורסם המאזן המסחרי של ארה"ב לחודש מארס. הגרעון המשקף את הפער בין היבוא ליצוא התרחב ל-40.4 מיליארד דולר מ-39.7 מיליארד בפברואר והגיע בכך לרמתו הגבוהה ביותר מאז דצמבר 2008. היבוא גדל במארס ב-3.1% ל-188.3 מיליארד דולר בעוד שהיצוא טיפס ב-3.2% ל-147.9 מיליארד ד'.התרחבות הגירעון מיוחסת ברובה לעלייה ביבוא חומרי הגלם והדלקים לארה"ב.

ב-17:30 פורסם הדו"ח השבועי בדבר מלאי נפט ומוצריו שהצביע על עלייה של 1.9 מיליון חביות. במסחר בבורסת הסחורות בניו-יורק, החוזים העתידיים על הנפט נסחרים בעלייה של 0.2% לרמה של 76.5 דולר לחבית.

לקראת סיום המסחר פירסם משרד האוצר האמריקני כי הגירעון בתקציב האוצר זינק באפריל ל-83 מיליארד דולר. רמה זו גבוהה פי 4 לעומת רמת הגירעון שהיתה בתקופה המקבילה ב-2009. זהו החודש ה-19 ברציפות בו נרשם בארה"ב גירעון תקציבי וב-7 החודשים הראשונים של השנה התקציבית (שתסתיים בספטמבר) הגיע הגירעון התקציבי ל-800 מיליארד דולר.

סיסקו תדווח לאחר הנעילה

רשת בתי הכלבו, מייסי'ס , עקפה את התחזיות כשדיווחה על רווח של 23 מיליון דולר או 5 סנט למניה לעומת צפי לכך שרשת בתי הכלבו האמריקנית תדווח על מעבר לרווח מזערי של 1 סנט למניה. לאחר שברבעון המקביל דיווחה על הפסדים של 88 מיליון דולר. מכירות החברה עלו ב-7.2% ל-5.57 מיליארד דולר בזכות הזינוק בשיעור של 34% בביקושים באתר החברה באינטרנט.

לאחר המסחר, סיסקו צפויה לדווח על רווח של 38 סנט למניה עבור הרבעון הפיסקאלי השלישי שלה, לעומת רווח של 30 סנט מניה ברבעון המקביל.

לאחר הנעילה אמש דיווחה וולט דיסני על רווח של 48 סנט למניה ברבעון הראשון, לעומת 33 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד ולעומת צפי האנליסטים לרווח של 45 סנט למניה.

ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח היום כי הרשויות הפדרליות בארה"ב חוקרות האם מורגן סטנלי הונה את לקוחותיו בכל הקשור למוצרי השקעה מגובי משכנתאות סאב-פריים (CDO). מקורבים לנושא מסרו ל"וול סטריט ג'ורנל", כי מחלקת הברוקראג' של מורגן סטנלי עיצבו עבור הלקוחות שלהם את ה-CDO, שיווקו להם אותו, ואז הימרו כי ערכו ייפול בכדי להפיק רווחים. החוקרים בודקים בין השאר האם אכן היתה הונאה, והאם הסיכון הובהר כיאות למשקיעים, והאם מחלקת הברוקראג' הבהירה ללקוחות את החוקים בהשקעה כזו.

טאואר כמעט הכפילה את המכירות ברבעון

טאואר מכה היום את התחזיות ומדווחת על מכירות שיא של 114 מיליון דולר ברבעון הראשון. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-29 מיליון דולר, שהם 14 סנט למניה - הרבה מעל התחזיות בשוק שעמדו על 3 סנט למניה. במבט קדימה, טאואר צופה מכירות של 123-128 מיליון דולר ברבעון השני, מעל התחזיות בשוק שעמדו על 120.75 מיליון דולר.

ריטליקס דיווחה על עלייה בהכנסות שהסתכמו בכ-48.7 מיליון דולר, ועל רווח נקי של 1.9 מיליון דולר ברבעון הראשון. שוקי שפר, מנכ"ל החברה: "ריטליקס ממשיכה לצפות כי בשנת 2010 ההכנסות יהיו בין 195 ל-210 מיליון דולר עם רווחיות דומה לשנת 2009".

קמטק דיווחה על צמיחה של 90% בהכנסותיה שהסתכמו ברבעון הראשון ב-17.6 מיליון דולר. ההפסד הנקי על בסיס NON-GAAP הסתכם ב-100 אלף דולר, לעומת 5 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2009. ההפסד הנקי על בסיס GAAP היה 400 אלף דולר.

טבע קיבלה אשראי בהיקף מיליארד וחצי דולר מבנקים בארה"ב למימון רכישת רציופארם. את שאר הסכום (רוכשת את רציופארם בכ-5 מיליארד דולר) ככל הנראה תגייס בהנפקת האג"ח לבורסה בכפוף לקבלת אישורים רגולטוריים בגרמניה.

גיוון דיווחה אמש לאחר סיום המסחר, על עלייה של 5.2% בהכנסות ל-32.1 מיליון דולר, ועל זינוק של 159% ברווח non-GAAP ל-4.4 מיליון דולר, או 14 סנט למניה.

נס טכנולוגיות זכתה בחוזה מיקור חוץ רב שנתי בהיקף של 12 מיליון שקל ברשת מלונות פתאל. החוזה הינו חידוש והרחבה של חוזה קודם והוא כולל את מערך המיחשוב המאוחד בישראל - 29 מלונות.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]