65% מהגולשים בישראל סבורים כי רמת השקיפות באתרים היא בינונית או מועטה, וכי אין הם יודעים בבירור אילו פרטים אישיים שלהם חשופים לגולשים אחרים ואילו לא - כך עולה מסקר TIM לחודש אפריל 2010.
על-פי הסקר, צמרת טבלת החשיפה לאתרים נותרה באפריל ללא שינוי, כאשר גם החודש פייסבוק עוקפת את וואלה ומתברגת במקום השני עם שיעור חשיפה שבועי של 64.9%, בהשוואה ל-90.4% לגוגל (מקום 1) ו-63.6% לוואלה (מקום 3).
אתר שיתוף קבצי הווידיאו YouTube התחזק החודש ב-5.6% ומתברג במקום ה-4 עם שיעור חשיפה שבועי של 58.6%, במקומו של ynet שנחלש ויורד למקום ה-5 (56.3%).
nrg מתחזק
בקרב האתרים שהתחזקו החודש ניתן למצוא את nrg מעריב, שעלה ב-7.3% לשיעור של 21.2% (מקום 11); האתר של זכיינית ערוץ 2 רשת, שהתחזק ב-7.9% לשיעור חשיפה של 13.6% (מקום 16); ו-msn ישראל, שנהנה מעלייה בחשיפה לאור שיתוף-הפעולה עם נענע10 ומזנק ב-16.5% (מקום 14).
Mako (מקום 6) ונענע10 (מקום 9) לעומת זאת, איבדו החודש 3.3% ו-11.6% בהתאמה, וגם אתר יד2 נחלש ב-15.2% לשיעור של 23.1% (מקום 10). דפי זהב איבד החודש כ-15% בשיעור החשיפה השבועי שלו ל-16% (מקום 13), בהשוואה לשיעור של 23.5% ל-b144 (מקום 7).
בגיזרת אתרי הספורט נרשמה היחלשות כללית, אך הפער בין השניים הצטמצם: one (מקום 18) וספורט5 (מקום 19) איבדו החודש 20.7% ו-3.8% בהתאמה, לשיעורי חשיפה שבועיים של 12.8% ו-12.6%.
"גלובס" מזנק
בקרב אתרי הכלכלה, "גלובס" הוא האתר הכלכלי המוביל, כאשר באפריל הוא הציג זינוק מרשים של 26% לשיעור חשיפה שבועי של 13.6% (מקום 15), בהשוואה ל"דה מרקר" שאיבד כ-9% ומידרדר למקום ה-17.
גם בקרב נתוני הגלישה ממקומות העבודה, "גלובס" הוא האתר הפיננסי הפופולרי ביותר עם זינוק של 46.5% לשיעור של 14.8% (מקום 12), בהשוואה לשיעור של 13.2% בלבד ל"דה מרקר" (מקום 13).
שיעורי החשיפה של "דה מרקר" כוללים גם ה"דה מרקר קפה", אשר על-פי גוגל טרנדס מושכת אליה יותר מ-40 אלף גולשים ביום, כך שבפועל "גלובס" פותח פער גדול יותר ממתחריו.
סקר TIM של TNS טלסקר נערך בקרב מדגם של כ-800 משתמשי אינטרנט מהאוכלוסייה היהודית מעל גיל 13.
סקר TIM אפריל 2010 - גלישה ממקומות עבודה
סקר טים 2010 אתרים מובילים - מקומות עבודה
סקר TIM אפריל 2010 - דירוג כללי
סקר טים 2010 אתרים מובילים
גוף המדיה MASA מגיע ל-73.6% חשיפה
סקר TIM הנוכחי מדד החודש גם את שיעור החשיפה של גוף המדיה החדש MASA, שמשווק את שטחי הפרסום בנענע10, msn ישראל ובפייסבוק, כאשר על-פי הסקר MASA מגיע לשיעור חשיפה שבועי של 73.6% בניכוי חפיפות (וללא המסנג'ר) - ממצא שמציב אותו במקום 2, אחרי גוגל ולפני וואלה ו-ynet.
משאלות נוספות שהופיעו בסקר, על-פי בקשה מיוחדת של MASA, עולה כי לגוף המדיה החדש יש יתרון כמעט מוחלט בכל הנוגע לפילוחים השונים של אוכלוסיית הגולשים, בהם גם פילוח של מין וגיל.
כך, 74% מאוכלוסיית הגולשים הגברית בישראל נחשפת מדי שבוע ל-MASA, בהשוואה ל-61.5% ל-ynet ו-60.3% לוואלה, ו-72.9% מאוכלוסיית הגולשים הנשית נחשפת מדי שבוע ל-MASA, בהשוואה ל-50.9% ל-ynet ו-67.1% לוואלה.
גם בקרב קבוצות הגילאים נראה כי שיעור החשיפה השבועי של MASA גבוהה בהשוואה למתחרים. בקרב הגולשים בגילאי 13-17, 85.2% מהם נחשפים ל-MASA מדי שבוע, בהשוואה ל-40.1% ל-ynet ו-82.2% לוואלה.
גם בקרב קבוצות הגילאים 18-29 ו-30-49, שיעור החשיפה של MASA גבוה יותר בהשוואה למתחרים. אולם, בקבוצת הגולשים מעל גיל 50, ynet מובילה עם שיעור של 59.4% מסך הגולשים, בהשוואה ל-57.9% ל-MASA.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.