הערכות: נתח בזק בשוק הטלפוניה למגזר הפרטי ירד לכ-70%

נתונים מדויקים אין בנמצא משום שהדו"ח האחרון שפרסם משרד התקשורת מתייחס לחודש דצמבר 2009 ועד עתה לא פורסם דו"ח עדכני ■ במשרד התקשורת, בראשותו של השר משה כחלון, מבהירים כי נתוני ינואר-פברואר 2010 אמורים להתפרסם בימים הקרובים

נתח השוק של בזק, בבעלותו של שאול אלוביץ', בשוק הטלפוניה במגזר הפרטי ירד ל-70%. נתונים מדויקים אין בנמצא משום שהדו"ח האחרון שפרסם משרד התקשורת מתייחס לחודש דצמבר 2009 ועד עתה לא פורסם דו"ח עדכני. במשרד התקשורת, בראשותו של השר משה כחלון, מבהירים כי נתוני ינואר-פברואר 2010 אמורים להתפרסם בימים הקרובים.

הקלות גם בשוק העסקי?

בדו"ח שפורסם לגבי חודש דצמבר עולה שנתח השוק של החברה ירד ל-75.7% בשוק הפרטי, ועל פי קצב הירידה של החברה לאורך כל השנה, ניתן להעריך שהחברה מתקרבת ל-70% נתח שוק, שזו מדרגה שבה החברה אמורה לקבל הקלות נוספות ממשרד התקשורת. על פי הנתונים, נתח השוק של בזק בשוק העסקי בחודש דצמבר 2009 עמד על 83.9%. אתמול נמסר כי לאור הירידה בנתח השוק של בזק בשוק העסקי, אל מתחת ל-85%, היא צפויה לקבל הקלות בשוק העסקי שיגובשו בקרוב.

במסגרת מדיניות משרד התקשורת, קובע המשרד את נתח השוק של כל הקבוצה כולה בשוק הטלפוניה. מאחר ובזק בינלאומי נכנסה לשוק הטלפוניה עוד בשנה שעברה, החל המשרד לחשב גם את נתח השוק שלה.

על פי מדיניות משרד התקשורת שנקבעה בדו"ח גרונאו ממארס 2008, שיעור ההנחה המרבי המותר לבזק להעניק ללקוחות במסגרת חבילות השירותים שלה יהיה גבוה יותר ככל שנתח השוק של קבוצת בזק בטלפוניה הנייחת יהיה קטן יותר. כך, תעמוד ההנחה על 15%, כל עוד נתח השוק שלה עולה על 85%; הנחה של 25% תינתן כשנתח השוק יעמוד על 75%-85%; הנחה של 40% כשנתח השוק הוא 60%-75%; במקרה שנתח השוק שלה יירד מתחת ל-60%, המגבלות על תעריפי בזק יבוטלו לחלוטין והתעריף המפוקח יוגדר כתעריף מרבי.

012 סמייל והוט נוגסות בבזק

שלא באופן מפתיע, בזק ממשיכה לאבד קווים לטובת חברת הוט בעיקר, אך גם לטובת יתר החברות בשוק: 012 סמייל, 013 נטוויז'ן ופרטנר. בשבוע שעבר דיווחה 012 סמייל כי הצליחה לגייס כ-20 אלף קווים ברבעון הראשון - קצב הצטרפות גבוה, שמתקרב לקצב הגיוס הרבעוני בהוט.