הערכות: מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.6% בחודש אפריל

באפריל 2009 עלה המדד ב-1% ובאפריל 2008 זינק ב-1.4%, כך ששיעור של כ-0.6% - אם אכן יקלעו המעריכים לנתון שיפורסם בסוף השבוע - יהיה נמוך

בכמה שילמנו יותר על מוצרים ושירותים בחודש שעבר? על פי הערכות של מקורות בשוק ההון, מדד המחירים לצרכן עלה באפריל בכ-0.6%. עם זאת, כמה מקורות מעריכים כי המדד עלה בשיעור גבוה יותר - עד 0.8%.

גם אם מתייחסים לתחזית הגבוהה יותר, מדובר בשיעור עלייה נמוך באופן יחסי, הואיל ומדד אפריל נחשב אחד הגבוהים בשנה, ומושפע, על פי רוב, מגורמים עונתיים, ובראש ובראשונה חג הפסח. בהקשר זה יש להזכיר כי השנה חל ליל הסדר בסוף מארס, וימי חול המועד בראשית אפריל.

באפריל 2009 עלה המדד ב-1% ובאפריל 2008 זינק ב-1.4%, כך ששיעור של כ-0.6% - אם אכן יקלעו המעריכים לנתון שיפורסם בסוף השבוע - יהיה נמוך.

הפתעה נוספת בריבית?

חרף הירידה בקצב האינפלציה, האנליסטים עדיין חלוקים בהערכותיהם לגבי החלטתו של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, לקראת תום החודש בעניין גובה הריבית. בחודש שעבר הפתיע הנגיד את השוק, כאשר החליט להותיר את הריבית על רמתה הנוכחית - 1.5%, בניגוד להערכות של מרבית השחקנים בשוק, אשר סברו כי הריבית תעלה ברבע אחוז לפחות.