מימושים בוול סטריט: נאסד"ק איבד 1.2%; טבע ירדה ב-1.2%

מניות הבנקים הגדולים בלטו לרעה על רקע גל של חקירות פליליות על הונאת משקיעים ■ אלביט מערכות איבדה 1.6% לאחר הדו"חות ■ סיסקו ירדה 4.8% ■ Sybase השלימה זינוק של 50% ביומיים

המדדים המובילים בוול סטריט פתחו בירידות, אך זמן קצר לאחר הפתיחה שינו כיוון ועברו להיסחר בטריטוריה החיובית, לאחר שחיפשו זמן רב כיוון, בחרו המשקיעים לממש היום את רווחיהם לאחר שבשבוע האחרון רשמו המדדים עליות נאות. הערב מציינים המשקיעים שבוע לארוע החריג שהביא לצניחה של כ-1,000 נקודות במדד הדאו ג'ונס ולפאניקה בוול סטריט. תחזית ההכנסות של סיסקו לא סיפקה את השוק והמניה הכבידה על הסנטימנט. בשוק לא מרוצים גם מהירידה המתונה מהצפי במספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה. באירופה סגרו הבורסות במגמה מעורבת ברקע המשך החולשה של האירו, היום הגיע תורה של פורטוגל שהודיע על תוכנית צנע במטרה להפחית את גרעונותיה.

מגזר הפיננסים הוביל את הירידות ומשך כותרות שליליות, לאחר שנודע אתמול שמורגן סטנלי נתון לחקירה על הונאת משקיעים, ה"וול סטריט ג'ורנל" פרסם כי תובעים פדראליים ורגולטורים מנהלים חקירה פלילית ראשונית בשאלה האם מספר בנקים גדולים, כולל סיטיגרופ ו-JP מורגן, הונו משקיעים לגבי תפקידיהם בעסקאות באג"ח מגובות משכנתאות. העיתון 'ציטט מקור המקורב לעניין.

ואם לא די בכך, ה"ניו-יורק טיימס" מדווח היום שהתובע הכללי של ניו-יורק, אנדרו קומו, חוקר 8 בנקים כדי לקבוע אם מסרו מידע שגוי לסוכנויות הדירוג במטרה לנפח את דירוגן של אג"ח מגובות משכנתאות. עם בנקים אלו נמנים מורגן סטנלי, גולדמן זאקס, סיטיגרופ ומריל לינץ' של בנק אוף אמריקה.

פול וולקר, יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר ויועצו הבכיר של נשיא ארה"ב, אמר היום כי הוא "חושש שהמשבר ביוון יוביל להתפרקות גוש האירו". גם הנשיא אובמה נשא היום דברים בעיר באפלו שבניו יורק והתייחס למצבם של העסקים הקטנים אשר "עדיין מורעבים" להון ואשראי והבטיח כי עיניינם של העסקים הקטנים מצוי בראש סדר העדיפויות של הצוות הכלכלי שלו.

במהלך השבוע האחרון עלה מדד ה-S&P 500 ב-3.9% כתיקון לנפילה בשיעור של 6.4% בשבוע שקדם לו שהיתה הירידה החדה ביותר שרשם המדד מזה 14 חודשים.

שערו של האירו נפל ב-0.5% ל-1.255 דולר, רמה הקרובה לזו בה נסחר לפני ההודעה על חבילת החילוץ האירופית בתחילת השבוע. מחירו של החוזה העתידי על הנפט המשיך לרדת הערב ב-1.9% ל-74.2 דולר לחבית. הזהב התממש קלות לאחר ששבר אתמול את שיא כל הזמנים.

נציין כי תשלום של 980 מיליון דולר שצריכה לתת היום נקהיל, החברה הבת של דובאי וורלד, מחזיר גם הוא את משבר החובות לאור הזרקורים.

צפי לקיטון בתביעות לדמי אבטלה

ב-15:30, שעון ישראל, הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה הצביע על ירידה ל-444 אלף תביעות חדשות, מ-448 אלף תביעות בשבוע שלפני כן. הצפי היה כי הירידה תהיה ל-440 אלף.

סיסקו מכה הצפי ומאכזבת בתחזית

מובילת תחום הרשתות הטכנולוגיות בעולם, חברת סיסקו , דיווחה אמש, בסיום המסחר, כי רווחיה זינקו ב-63% ברבעון הפיסקלי השלישי והסתכמו ב-2.2 מיליארד דולר. הרווח הנקי המתואם עלה ל-42 סנט למניה לעומת צפי האנליסטים לרווח של 39 סנט למניה. החברה צופה הכנסות של לפחות 10.7 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי. בעוד שצפי זה עוקף את קונצנזוס האנליסטים - 10.6 מיליארד דולר - הרי שהקצה העליון של טווח התחזיות דיבר על הכנסות של 11 מיליארד דולר.

כאמור, מגזר הפיננסים ריכז עניין, נציין את המניות של סיטיגרופ JP מורגן בנק אוף אמריקה ו-גולדמן זאקס .

SAP הסכימה לרכוש את Sybase האמריקנית (סימול: SY) בכ-5.8 מיליארד דולר. המנייה שזינקה אתמול בסיום המסחר בכ-35% וסגרה הערב בעלייה של 14.5% נוספים.

דו"ח מעורב לאלביט

טבע הגיבה בירידות לדיווח כי ה-FDA דחה בשנית את העתירה האזרחית שהגישה החברה להגנה על תרופת הקופקסון. טבע ביקשה למנוע את אישור הגירסאות הגנריות לקופקסון של החברות מומנטה ומיילן. נציין כי טבע גם הגישה תביעות כנגד שתי החברות, מה שהפעיל מנגנון עיכוב של 30 חודשים.

אלביט מערכות הרוויחה 49.7 מיליון דולר ברבעון הראשון, עלייה של 15% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה הסתכם ב-1.15 דולר, גבוה יותר מציפיות השוק שעמדו על 1.09 דולר למניה. עם זאת, בשורה העליונה רשמה אלביט ירידה של 6% בהכנסות לרמה של 618 מיליון דולר, בעוד שבשוק ציפו ל-680.8 מיליון דולר.

סאפיינס דיווחה על צמיחה של 11% בהכנסות הרבעון הראשון ל-11.9 מיליון דולר. סאפיינס סיימה את הרבעון עם רווח נקי מתואם של 1.8 מיליון דולר, או 8 סנט למניה בדילול מלא, גידול של כ-48% בהשוואה לרבעון המקביל.

וראז ודיאלוגי'ק הודיעו אמש על כוונה להתמזג. ההליך עדיין לא הושלם וצפוי להתבצע במהלך המחצית השניה של 2010. העסקה תתבצע באמצעות הנפקת מניות חדשות והפיכתה של דיאלוגי'ק לחברה ציבורית, הנסחרת בנאסד"ק.

טאואר שבלטה אתמול לטובה לאחר הדוחות החזקים שהצביעו על הכפלה בהכנסותיה, התממשה הערב.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]