יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, יעקב אפרתי, יצא לחופשה בת חודש ימים החל ממחר, מאחר שמדובר בחופשה ולא בהשעיה כפי שפורסם בחלק מאמצעי התקשורת, הרי שלאפרתי לא ימונה מחליף בעת חופשתו.
נציין כי אפרתי, מי שהיה מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל, נעצר למשך 5 ימים ושוחרר למעצר-בית על רקע החשדות שהועלו כנגדו כי היה מעורב לכאורה בפרשת השוחד הנחקרת כעת בעניין אישורי הסבת יעוד הקרקעות של תעשיות מלח באזור עתלית, פרשה שהסתעפה בעקבות פרשת הולילנד.
ל"גלובס" נודע כי שר התחבורה ישראל כץ מעוניין לבטל את המשך המכרז לבחירת מנכ"ל לרכבת אשר אפרתי עמד בראש ועדת האיתור שלה. חברים בוועדת האיתור למנכ"ל החדש קיבלו בימים האחרונים מסרים ממקורבים לכץ שלפיהם השר סבור שאין טעם להמשיך במכרז לאור הליקויים שהתגלו בו, מעצרו של יו"ר הוועדה יעקב אפרתי ו"הפרסומים השליליים" בתקשורת.
בקרב חברי הוועדה היו כאלה שקישרו בין רצונו של כץ לבין החלטת הוועדה להפחית את הניקוד הגבוה שהוענק לתא"ל איציק בן-טוב, אחד משלושת המועמדים לתפקיד. נוסף על בן-טוב הגיעו לשלב הגמר מנכ"ל נתיבי היובל הפורש ששי שילה ומנכ"ל גילת לווינים לשעבר אורן מוסט.
ועדת האיתור אמורה להתכנס מחר (ב') על מנת לדון בין השאר במעמדו של אפרתי, שהיה נתון במעצר בית ושוחרר לפני ימים ספורים, על רקע חשדות למעורבות בפרשת קרקעות תעשיות מלח. בשיחות פרטיות אמרו לפחות שניים מחברי ועדת האיתור כי הם שוקלים להתפטר מתפקידם על רקע חוסר שביעות רצונם מההתנהלות סביב המכרז.
בוועדת האיתור חברים מלבד אפרתי שני נציגים מטעם משרד התחבורה והשופטת בדימוס קיי בלנש. יועץ התקשורת של השר כץ, אילן לזרוביץ', מסר בתגובה כי "השר אינו מתערב בהליכי המכרז לבחירת מנכ"ל הרכבת".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.