לפחות דבר אחד טוב יצא מהמשבר: הנפט בשפל של 3 חודשים

הנפט נפל ב-20% בשבועיים האחרונים ■ מוקדם יותר צנח החוזה העתידי למסירה ביוני אל מתחת ל-70 ד' ■ הזהב שהגיע במהלך היום ל-1,241 ד' לאונקייה סיים בירידה מזערית ונקבע ב-1,227 ד' לאונקיה

משבר החובות באירופה והחששות מההשלכות שלו ממשיכות לטלטל את שוקי ההון מסביב לעולם וגם את האירו, שממשיך לצנוח מול המטבעות המרכזיים במסחר היום.

נקודת האור העיקרית במשבר הנוכחי ממשיכה להיות צניחת מחיר הנפט, על רקע החששות מירידה ממשית בכוח הקנייה של הצרכנים באירופה.

החוזה ליוני סגר את המסחר הערב בירידה של 2.2% ונקבע בבורסת הסחורות של ניו יורק ברמה של 70.06 דולר לאחר שמוקדם יותר צנח אל מתחת ל-70 דולר בפעם הראשונה מזה 3 חודשים.

המסחר בנפט מושפע גם מההתפרצויות החוזרות ונשנות של הר הגעש באיסלנד, שמשפיע על התעבורה האווירית בחלקים נרחבים מאירופה וגם על שאר העולם, דרך הטיסות שאמורות לנחות או להמריא מנמלי היבשת. היום שוב הושבתו נמלי התעופה היתרו וגטוויק בלונדון.

גם נמלי התעופה הגדולים של אמסטרדם ורוטרדם בהולנד מושבתים היום לשעות ארוכות. רשות התעופה האירופית הודיעה כי כ-1,000 טיסות יבוטלו היום בהולנד ובבריטניה, בגלל האפר שמגיע מאיסלנד.

הזהב לא הצליח בסיום המסחר בניו יורק לרשום עוד יום של עלייה בניסיון לשוב לרמת השיא שרשם בשבוע שעבר. החוזה ליוני איבד בסיום 50 סנט ונקבע ב-1,227.2 דולר לאונקיה לאחר שקודם לכן טיפס למחיר של 1,241.70 דולר לאונקיה.