מנצלים הזדמנויות: וול סטריט מחקה ירידות של 2% בשעתיים

גלובס tv הדאו ג'ונס קיזז תוך שעתיים ירידה של כ-200 נק' ■ GLG זינקה בכ-50% ■ מדד ביטחון הקבלנים זינק ל-22 נק' ■ מכירות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב לזרים זינקו במארס לשיא של 140 מיליארד ד'

המדדים המובילים בוול סטריט הצליחו לסיים את יומו הראשון של שבוע המסחר בעליות שערים קלות, כאשר סוחרים זריזים ניצלו את הירידות החדות שאפיינו זה היום השלישי את וול סטריט וקיזזו את הירידות תוך שעתיים. מדד הדאו ג'ונס רשם תוך זמן קצר טיפוס של כ-200 נקודות וסיים בעלייה של כ-10 נקודות. התיקון החד החל לאחר פירסום מדד ביטחון קבלני הבניין שהפתיע לטובה. הירידות שאפיינו את מרבית שעות היום היו על רקע החששות הגוברים מהמשבר באירופה שם ננעלו הבורסות בנטייה לירידות כשהאירו המשיך ליפול ובמהלך היום נגע בשפל של 4 שנים. גם הנפט המשיך ליפול הערב ב-2.2% ונקבע בסיום מעט מעל ל-70 דולר לחבית, לאחר שמוקדם יותר נפל שערו מתחת לרמה זו ולשפל של 3 חודשים.

בשוק התקבלו היום נתונים מעורבים. הנתון שפורסם לפני פתיחת המסחר לפיו הביקוש לנכסים פיננסים ארוכי טווח (בעיקר אג"ח) של ממשלת ארה"ב ע"י משקיעים זרים, זינק למארס לשיא של 140 מיליארד דולר לעומת צפי כי יעלה ב-40 מיליארד דולר, ליבה בתחילת המסחר את העליות שוול סטריט, הנתון מצביע על רצון המשקיעים ב"גיוון הפוך" ז"א חזרה לשוק בטוח יחסית שמוכיח צמיחה לעומת השוק האירופי השוקע במשבר חובות, הנתון גם מסביר את ירידת שערו של האירו כנגד הדולר. הרוכשים הבולטים של אגרות החוב של ממשלת ארה"ב היו סין ובריטניה. לעומת זאת הנתון המתייחס לפעילות היצרנית באיזור ניו יורק, מדד האמפיר סטרייט היה נמוך בהרבה מהציפיות למרוב שהמשיך להצביע על גידול.

בשעות הערב התפרסם גם מדד הביטחון של איגוד קבלני הנדל"ן בארה"ב לחודש מאי, אשר הפתיע כשעלה ב-3 נקודות ל-22 נקודות לעומת צפי כי יעלה בנקודה בודדת, המדד עלה לרמתו הגבוהה ביותר מזה 33 חודשים. עיקר העלייה במדד מיוחסת לעניין שהביעו הצרכנים ברכישת דירות על רקע סיום תוכנית הטבות המס בסך 8,000 דולר לרוכשים בפעם הראשונה כמו גם על רקע השיפור במצב הכלכלה בתקופה האחרונה. עם פרסום המדד נחלשו הירידות בוול סטריט.

משבר החוב והמטבע באירופה - לא מרפה

האירו נחלש היום לרמתו הנמוכה ביותר כנגד הדולר מזה למעלה מ-4 שנים על רקע חששות שהצעדים שננקטים באירופה כדי להפחית את הגירעונות יחתרו תחת ההתאוששות של האזור. קניצ'י היראנו, אסטרטג ב-Tachibana Securities הגיב היום להתפתחויות המט"ח וציין כי "הסוחרים נמצאים בשוק שכן הם חשבו שהגרוע מכל כבר נמצא מאחורי מטבע האירו. הם טעו כמובן".

שרי האוצר האירופים שהתכנסו היום בבריסל, נתונים ללחצים להראות שהם מסוגלים להפחית את הגירעונות בקצב מהיר דיו שיספק את המשקיעים, ולאחר שהיעדים יושגו - לפקח על התקציבים ביעילות. שר האוצר הגרמני אמר כי "גרמניה דורשת ממדינות אירופה לחתוך בחדות את גרעונותיהן מאחר וזו הדרך היחידה בה יוכל המטבע של האיחוד, האירו, לשקם את האמון בו ולטפס מהשפל של 4 שנים אליו נפל בעקבות משבר החוב המאיים על קיומו". נציין כי ספרד ופורטוגל כבר הודיעו על קיצוצים בתקציבים.

"אירופה היא סיפור הבלהות התורן כרגע", ציין הבוקר ג'ייסון טה מ-Investors Mutual. "חובות התאגידים היו הסיפור ב-2008 ועתה זה סיפור של חובות מדינות".

"המשקיעים אמריקנים מגיבים בחריפות למשבר באירופה, כי הם זוכרים את הכאב האחרון שהם הרגישו ב-2008, טוען בריאן בלסקי, אסטרטג ההשקעות הראשי של אופנהיימר. "אבל אנחנו לא נמצאים ב-2008. אנחנו נמצאים בתקופה שמזכירה יותר את 1998, עם משבר הרובל ברוסיה. אנחנו במצב של מאזנים מצוינים, רווחי החברות חוזרים לצמוח ויש תגובה טובה של השווקים מנקודת השפל ועד היום". למרות אי הוודאות בשווקים בעת הנוכחית, בלסקי רגוע יחסית ומבטיח שהשוק השורי עדיין לא הגיע לקיצו.

טבע מאכזבת את חולי ניוון השרירים

Lowe's בולטת בירידות למרות שדיוחה כי רווחיה עלו ל-489 מיליון דולר או 34 סנט למניה מ-476 מיליון דולר. הצפי היה לרווח של 31 סנט למניה ברבעון הראשון. המכירות עלו ב-4.7% ל-12.4 מיליארד דולר. בשוק התאכזבו מהתחזיות שסיפקה החברה.

חברת הביטוח הבריטית, פרודנשל, קיבלה את אישור הרגולטור לרכוש את חטיבת AIA של AIG ב-21 מיליארד דולר. העסקה כפופ לאישור הרגולטור הבריטי.

ענקית הקרנות הגרמנית מאן הודיעה כי תרכוש את GLG פרטנרס בבעלות הישראלי נועם גוטסמן בעסקת מזומן ומניות המשקפת ל-GLG שווי של כ-1.6 מיליארד דולר, בעקבות זאת מזנקת מניית GLG בניו יורק בכ-50%.

סלקום דיווחה היום כי הרווח הנקי ברבעון הראשון רשם ירידה של 9% ל-85 מיליון דולר, או 86 סנט למניה. ההכנסות עלו ב-1.2% ל-426 מיליון דולר.

טבע פרסמה היום עדכון לשלב השני במחקר הקליני לתרופה Talampanel לטיפול במחלת ניוון השרירים חשוכת המרפא, ALS, ממצאי המחקר עולה כי התרופה אמנם בטוחה לשימוש אך השפעתה על החולים לא עמדה ביעדים.

סרגון הודיעה היום כי חתמה על חוזה חדש באוסטרליה בהיקף של יותר ממיליון דולר. חברת החשמל של מדינת קווינסלנד תעשה שימוש בפתרונות של סרגון להרחבת רשת התקשורת שלה ולבניית תשתית רחבת פס באיזורים נרחבים בקווינסלנד.

הכנסות ויליפוד ברבעון הראשון של 2010 עלו ב-15.5% לסך של 95 מיליון שקל, והרווח הנקי עלה בכ-31% ל-9.9 מיליון שקל. החברה תחלק דיבידנד ביניים בסך של 2 מיליון שקל.

איציק בן אליעזר, לשעבר מנכ"ל בזקום וסמנכ"ל פיתוח עסקי בבזק בינלאומי, צפוי להתמנות כמנכ"ל חברת 018 אקספון, כך נודע ל"גלובס". היום הודיע איש העסקים חזי בצלאל על השלמת העסקה לרכישת אקספון , תמורת 31 מיליון שקלים, מידי בעליה אברהם קינן ומשפחת ניסנזון. בצלאל הודיע על כוונתו להיכנס לשוק הסלולר ולבקש רישיון למפעיל סלולרי במודל של MVNO.

חברת קמטק , ספקית פתרונות בדיקה אוטומטיים לבקרת תהליכי היצור לתעשיות המוליכים למחצה ומעגלים מודפסים, הודיעה אתמול (א') כי חברת Assembly & Test מובילה מאסיה בחרה ב-Falcon, מערכת בדיקת השבבים האופטית (AOI) של קמטק, כפתרון מדידה דו-מימדית ותלת מימדית לבדיקת שבבים.

פרוטליקס דיווחה כי קיבלה ממשלת ישראל מענק בסך 4.1 מיליון דולר.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]