לאחר הקאמבק המדהים: וול סטריט ננעלה אמש בירידות שערים

הכנסות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-30.8 מיליארד דולר - צמיחה של 13% לעומת הרבעון אשתקד ■ שלשום מחקו המדדים בארה"ב ירידות של כ-2% בשעתיים האחרונות של יום המסחר ■ וול מארט והום דיפו היכו התחזיות

וול סטריט נעלה את יום המסחר היום (ג') בירידות שערים, זאת לאחר שפתחה את יום המסחר בעליות שערים עד 0.8% של המדדים המובילים על רקע נתוני מאקרו טובים של מדד המחירים ליצרן והתחלות הבניה בארה"ב. אמש, המדדים בוול סטריט מחקו ירידה של כ-2% בשעתיים האחרונות של יום המסחר.

באירופה נרשמו היום צפירות הרגעה באשר לחששות המשקיעים, לפיהם הצעדים של קיצוצים מסיביים על מנת להשתלט על עומסי החובות, יפגעו בצמיחה באזור.

"לא כל המדינות יאיצו את הקיצוצים התקציביים באופן אחיד", אמר אמש לסוכנויות הידיעות אולי רהן, הנציב לעניינים כלכליים ומוניטאריים באיחוד האירופי, במסיבת עיתונאים בבריסל, לאחר פגישה של 16 שרי האוצר של האיחוד. במילים אחרות, שרי האיחוד מרגיעים משבר החוב לא יביא להתפשטות "תוכניות צנע" באזור.

בתוך כך, האיחוד האירופי הודיע היום שהוא העביר תשלום ראשון בסך של 14.5 מיליארד אירו (כ-18 מיליארד דולר) במסגרת חבילת הסיוע ליוון. במקביל, קרן המטבע הבינלאומית העבירה ליוון 5.5 מיליארד אירו. ואולם, "הסיוע ליוון לא יעזור בהכרח לאירופה להיחלץ ממשבר החובות ועל המשקיעים להתכוננן לשלב השני במשבר זה" - כך הזהיר היום פרופסור נוריאל רוביני.

מאקרו: צפי לעלייה בהתחלות הבנייה

ב-15:30, שעון ישראל, משרד המסחר האמריקאי דיווח כי התחלות הבנייה בארה"ב עלו ב-5.8% באפריל, להיקף שנתי של 672 אלף. לעומת זאת, אישורי הבנייה, המהווים סימן לבנייה עתידית, נפלו ב-11.5% לשיעור שנתי של 606 אלף. תחזיות האנליסטים היו שהתחלות יעלו ל-656 אלף יחידות בקצב שנתי ואישורי בנייה להיוותר על 680 אלף.

במקביל, פורסם מדד המחירים ליצרן לחודש אפריל אשר הצביע על ירידה של 0.1% באפריל לעומת חודש מארס, בהובלת הירידות במחירי המזון והאנרגיה. זאת כאשר הצפי היה לעלייה של 0.1%, בהמשך לצמיחה של 0.7% בחודש מארס.

הום דיפו מכה התחזיות

וול-מארט , הקמעונאית הגדולה בעולם, רשמה רווח של 3.32 מיליארד דולר, או רווח של 88 סנט למניה, ברבעון הראשון של 2010. זאת לעומת רווח של 3.02 מיליארד דולר, או 77 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד. התוצאות עלו על תחזיות האנליסטים שצפו לרווח של 85 סנט, וזאת הודות לעלייה בביקוש העולמי למוצריה שסייע לקזז הירידה במכירות בארה"ב.

רשת הום דיפו דיווחה היום על גידול של 41% ברווחי הרבעון הראשון ל-725 מיליון דולר, או 43 סנט למניה, לעומת צפי האנליסטים לרווח של 40 סנט למניה.

לאחר הנעילה, HP תדווח, כשרווחיה למניה ברבעון הפיסקלי השני שלה צפויים לקפוץ ל-1.05 דולר למניה, אל מול 86 סנט למניה ברבעון המקביל.

גוגל הודיעה היום שבכוונתה לרכוש את החברה הנורווגית Global IP Solutions בעבור 421 מיליון כתר נורווגי, שהם 68 מיליון דולר, או 13 כתר נורווגי למניה. חברת Global IP Solutions מספקת פתרונות עיבוד נתוני וידיאו וקול ברשתות IP.

בואינג אמרה אמש, לאחר המסחר, כי היא תגדיל את קצב בניית מטוסי 737. בג'פריס העלו האנליסטים את תחזית 2010 לרווח למניה מ-5.75 דולר ל-6 דולר.

הסדר משפטי שני לחברת טבע עם המתחרה אסטרה זנקה בנוגע לתרופת ה-Budesonide. טבע הודיעה היום בדיווח לבורסה בארה"ב, כי היא הגיעה להסכם משפטי עם החברה האנגלו-שבדית, לפיו היא תפסיק למכור את התרופה עד אמצע פברואר 2012, ואז תחזור לשווק אותה בארה"ב.

וריפון , ספקית פתרונות אמצעי תשלום, הודיעה היום על רכישת Orange Logic ספקית פתרונות תשלום מתחרה בדרום קוריאה. התנאים הכספיים לא נמסרו.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]