TEOCO האמריקנית במו"מ לרכישת TTI לפי 50-60 מיליון דולר

אם אכן תיסגר הרכישה במחיר זה הרי שהיא תגלם פרמיה של 40% על מחיר השוק של TTI

לאחר מספר שנים של זעזועים ארגוניים מתקרבת חברת התוכנה TTI טלקום לבעל בית חדש. חברת TEOCO האמריקנית הפועלת בתחום התוכנה לשוק ספקיות פתרונות התקשורת (בדומה לשוק בו פועלת TTI) מנהלת כעת מו"מ לרכישתה לפי שווי המוערך בכ-50-60 מיליון דולר. סכום זה מגלם פרמיה של 40% על מחיר המניה אתמול. מאיר ליפשס, מנכ"ל החברה, סירב להגיב לידיעה.

TTI הוקמה ב-1992 כחברה בת של תים (כיום מלם-תים) שבשליטת קבוצת שלמה איזנברג ובהמשך פוצלה ממנה. מאז נרשמה ב-1996 למסחר בנאסד"ק ביצעה החברה שלוש הנפקות ציבוריות ויצרה מבנה הון מורכב למדי. החברה, שפועלת בשוק ספקיות התקשורת (OSS) ומפתחת פתרונות תוכנה לתפעול וניטור רשתות התקשורת וזיהוי תקלות, נשלטת כיום על ידי איזנברג (25%, במישרין ובעקיפין דרך החברות ערד ומלם-תים) וקרן Neuberger & Berman האמריקנית (כ-20%). בחברה 350 עובדים.

מכירתה הצפויה של TTIלא מפתיעה. השוק בו פועלת החברה עתיר בקונסולידציה ובמשך השנים האחרונות עוכלו חלק מהמתחרים של החברה לתוך קרביהן של ענקיות המחשוב. בין לקוחותיה של TTI נמצאות גם פראנס טלקום וספקית הטלפוניה בל. את שנת 2009 סיימה החברה עם מכירות של 42 מיליון דולר, ירידה של 16% לעומת 2008, ובסך הכל הסכום הנמוך ביותר שראתה החברה בשורה העליונה מאז 2005.

השורה התחתונה דווקא השתפרה במשך השנה האחרונה, עקב מהלכי ההתייעלות האינטנסיביים שביצעה TTI. אלו סייעו לחברה לעבור לרווח של 2.7 מיליון דולר בשנה הקודמת לאחר מספר שנים של הפסד תפעולי ונקי(מלבד ב-2007). מניית החברה קרסה בתחילת 2009 לשווי של פחות מדולר אולם טיפסה מאז בכ-300% לשווי חברה של 38 מיליון דולר (נכון לאתמול בערב). עם זאת, שווי זה עדיין רחוק מהשווי האסטרונומי שידעה החברה בתחילת העשור, שהתקרב לחצי מיליארד דולר.