פריקו ב"אזהרת פיחות": הלחץ על השקל יימשך בטווח הקצר

יש קרנות ותעודות שמחוייבות להמשיך את החזקתם בישראל עד ליום רביעי הקרוב, 26 במאי ■ החזקות הקרנות מוערכות בכ-2 מיליארד דולר אשר צפויים להרכש בתחילת השבוע הבא עם דגש על יום רביעי

רכישות מאסיביות של קרנות חו"ל, אשר "מכינות קרקע" לשבוע הבא על רקע המעבר של ישראל מסטטוס של "שוק מתעורר" ל"שוק מפותח" תרמו להתחזקות הדולר מול השקל בימים האחרונים. כך אומרים כלכלני חברת "פריקו" בעדכון מיוחד שנשלח ללקוחות החברה תחת הכותרת "אזהרת פיחות".

יש קרנות ותעודות שמחוייבות להמשיך את החזקתם בישראל עד ליום רביעי הקרוב, 26 במאי (בסוף יום המסחר בבורסה תעבור ישראל למעמד שוק מפותח ב-MSCI). החזקות הקרנות מוערכות בכ-2 מיליארד דולר אשר צפויים להרכש בתחילת השבוע הבא עם דגש על יום רביעי.

הזרמת ביקושים רבים כל כך לדולר צפויה לתרום להמשך התחזקותו מול השקל בימים הקרובים לעבר רמת ה-3.90 שקלים ואף יותר, מעריכים בפריקו.

עם זאת, ב-15 ביוני צפויה ישראל לעבור סופית למעמד של שוק מפותח, דבר אשר צפוי לתרום לביקוש מקומי ולהיצע מט"ח בהיקף של כ-4 מיליארד דולר, מהלך שעשוי לתרום להחלשות של הדולר ל-3.70 שקלים ואף פחות.

להערכתינו, אומרים בפריקו, פוטנציאל ההתחזקות של הדולר מול השקל מוגבל והוא עשוי לשוב ולהיחלש.

שבוע סוער במיוחד בשוק המט"ח המקומי הסתיים בהתחזקותם של הדולר והאירו כנגד השקל. האירו היציג זינק היום (ו') ב-1.552% ונקבע ב-4.7829 שקלים, בכך מסיים האירו את השבוע בעלייה של 1.478% לאחר שנפל במהלך השבוע לשפל חדש. הדולר היציג התחזק היום בשיעור מתון של 0.079% ושערו נקבע ב-3.822 שקלים, רמת שיא חדשה בחציה השנה האחרונה. את השבוע האחרון סיים הדולר בעלייה של 1.675% לעומת שערו בסוף השבוע שעבר שעמד על 3.759 שקלים.