פרוטאולוג'יקס סוגרת רבעון עם תזרים חיובי מפעילות

זאת בזכות ההסכם עם ‏GSK ■ חברת פיתוח התרופות עדיין לא רושמת הכנסות, והיא הפסידה ברבעון הראשון 5 מיליון שקל

חברת פיתוח התרופות פרוטאולוג'יקס אמנם עדיין לא רושמת הכנסות, אך בדו"חות הרבעון הראשון היא הצליחה לרשום תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בסך 9.6 מיליון שקל. זאת, על רקע מקדמה בגובה 3 מיליון דולר, שקיבלה מחברת התרופות הבינלאומית גלקסו סמית קליין (‏GSK‏), איתה היא משתפת פעולה בפיתוח תרופות למחלת הסרטן.

לגלקסו יש גם החזקה של 5.3% ממניות פרוטאולוג'יקס. בנוסף יש לפרוטאולוג'יקס גם הסכם שיתוף פעולה עם טבע.

פרוטאולוג'יקס הייתה הנפקת הביומד השנייה מתחילת השנה, לאחר אינטק פארמה. החברה הונפקה בתחילת מארס וזכתה לתגובה נלהבת בשוק. פרוטאולוג'יקס גייסה אז 47 מיליון שקל לפי שווי של 147 מיליון שקל אחרי הכסף. כיום, חודשיים וחצי אחרי ההנפקה ועל רקע הנפילות בשוקי העולם, החברה נסחרת לפי שווי שוק של 87 מיליון שקל - תשואה שלילית של כ-41%.

בעקבות ההנפקה, בקופת החברה היו בסוף הרבעון הראשון 66.6 מיליון שקל, מתוכם 46.6 מיליון שקל במזומן. במהלך הרבעון הוציאה החברה קרוב ל-2 מיליון שקל על מחקר ופיתוח, ועוד 1.6 מיליון שקל הוצאות הנהלה וכלליות. ההפסד הנקי ברבעון הראשון היה 5 מיליון שקל, לעומת 5.3 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2009.

פרוטאולוג'יקס מתמקדת בגילוי תרופות במערכת היוביקוויטין, כלומר על בסיס מנגנון של פירוק החלבונים על-ידי הגוף. מנכ"ל החברה הוא אבישי לוי ויו"ר החברה הוא ג'וש לוין.