וול סטריט סגרה ברמות הנמוכות של היום: S&P 500 ירד 1.3%

הנאסד"ק איבד 0.7% ■ בשוק חוששים מהחרפת משבר החובות באירופה ■ מכירות הבתים הקיימים עלו על הציפיות ■ האירו נפל ב-1.4% ל-1.24 ד'■ טבע טיפסה ב-2.8% ■ ה-VIX ירד ב-8.5%

וול סטריט התחילה את שבוע המסחר ברגל שמאל, כאשר בסיום המסחר נכנעו המדדים למוכרים וסגרו ברמות הנמוכות של היום, אשר התאפיין ברובו במגמה מעורבת. מניות הבנקים הכבידו על השוק לעומת זאת מניות הטכנולוגיה תמכו בניסיונות הטיפוס. המדדים המובילים באירופה סגרו במגמה מעורבת בעוד האירו ממשיך בצניחתו בעקבות החששות להתפשטות המשבר הכלכלי ביבשת. ספרד ריכזה את מרבית העניין לאחר שפורסם כי הספרדים מתכוננים לשביתה כללית. בנוסף, בסוף השבוע התערב הבנק המרכזי הספרדי בפעם השניה בהיסטוריה ומנע קריסתו של בנק מרכזי במדינה. לאחר פתיחת המסחר פורסם נתון מכירות הבתים הקיימים שהיה חזק יותר מהתחזיות. המשקיעים המשיכו לנהור לשוק אגרות החוב האמריקניות, אשר תשואתן כמו גם תשואות הריביות על המשכנתאות המשיכו לרדת. הנפט המשיך לרכז עניין וסגר מעל ל-70 דולר לחבית.

חששות המשקיעים ממשבר החובות במדינות אירופה עדיין קיימים. "הבעיות במרחב האירו עדיין לא באו על פתרונן, למרות הצעדים של האיחוד וקרן המטבע", אמר נגיוקי ימגישי, אסטרטג שווקים ב-UFJ Morgan Stanley בטוקיו. "למרות שהככלכלה העולמית מראה סימני התאוששות, ייתכן כי הבעיות האירופאיות יתקעו מקל בגלגלי הצמיחה", הוסיף.

"אנו מאמינים שבסביבה הנוכחית, המשקיעים לא נדרשים להפגין הרואיות. בעוד שמאזן ה-סיכון/גמול מתחיל לאותת שוב על טובת המניות, טרם הגיעה הזמן לעשות את הזינוק קדימה", אמר דיוויד שאירפ מ-JP מורגן.

איאן הרווד, כלכלן בכיר בחברת הברוקראז' הבריטית Evolution Securities, סבור שהסוחרים דוביים מדי כרגע. "אני חושב שהם דואגים הרבה יותר מדי בנוגע לדברים שיכולים להשתבש, ולכן מתעלמים ממה שיכול ללכת כמו שצריך. מה שאנו רואים - ומה שהשווקים מתעלמים ממנו כרגע - זו התאוששות שקונה אחיזה בהובלת החברות, ויש סיכוי שהיא תצליח להפוך להתאוששות כלכלית רב-שנתית".

אולי מ-1,060 יצא השור

"כזכור, רמת ה-1,060 נק' היתה רמת התמיכה שאמורה היתה להיות גבול תחתון למהלך תנודתי של ה-S&P 500 בין 1,060 ל-1,150, גבולות 2004", אומר זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס". "אבל, הגבולות נפרצו למעלה, כך שלכאורה, 1,060 סיימה את תפקידה. לא בהכרח. 1,060 היתה גם יעד התיקון של 38.2% לגל היורד של 2008-2009. המהלך מעליה נתן סימן שורי וה-S&P 500 אכן עלה אל יעד ה-61.8% ונבלם מתחתיו (1,220 נק'). הוא ירד ונתן ל-1,060 הזדמנות להוכיח את עצמה שוב כרמת תמיכה.

"מכאן, בהחלט יכול להיות שהמדד יעלה ואם כך יהיה, אפשר גם אל מעל 1,224 נק'. כמובן שבדרך ל-1,224 יש מספר רב של מחסומי התנגדות כשהראשון הוא הממוצע ל-200 יום הממתין ב-1,102. אבל, אולי מ-1,060 יצא השור ולכן סגרתי את ההגנה על תיק קניון המניות ומיקמתי אותה מתחת ל-1,055. פתחתי פתח לריצת שור - לא בטוח שהוא ירוץ דרכו אבל פתאום, זה נראה תרחיש סביר ומעניין", אומר סגל.

זינוק של 7.7% בביקוש לדירות יד שנייה

ב-17:00 פורסמו נתונים בדבר מכירת בתים קיימים בחודש אפריל. המכירות עלו ל-5.77 מיליון לעומת צפי לעלייה מתונה יותר ל-5.65 מיליון יחידות דיור, זאת לעומת 5.4 מיליון בתים מיד שנייה שנמכרו במארס. הדו"ח מצביע על התאוששות מסוימת בענף הנדל"ן בארה"ב, לפחות בחודש החולף, בוא הסתיימה תוכנית התמריצים של הממשל לשוק הדיור.

המלצה חמה לאלביט מערכות

חוקרים בארה"ב קבעו כי מנהלים בכירים בעבר ובהווה של AIG לא הונו את המשקיעים בדבר חשיפת החברה לשוק המשכנתאות, שכמעט מוטטה את החברה ב-2008.

בוב והארווי וויינשטיין, שב-1993 מכרו את אולפן הסרטים מירמקס לוולט דיסני ב-80 מיליון דולר, מעוניינים לרוכשם חזרה, בעסקה בשווי למעלה מ-600 מיליון דולר. אולם, ה"ול סטריט ג'ורינל" מדווח כי שיחות המו"מ נתקלו במכשולים.

IBM דיווחה היום על רכישת החטיבה המסחרית, סטרלינג של AT&T , אשר מפתחת תוכנות אשר עוזרות למסחר בין עסקים בתמורה ל-1.4 מיליארד דולר, זוהי הרכישה הגדולה ביותר שביצעה IBM מאז רכשה את חברת התוכנה Cognos ב-2008.

מניית ספרינט נקסטל בלטה לחיוב לאחר שגולדמן זאקס העלה את המלצתו ל"קניה" מ"נייטרלי" ואת מחיר היעד ל-6 דולר, גם בסיטי חזרו על המלצת קנייה למניה.

בין מניות הבנקים שבלטו הערב בירידות נציין את גולדמן זאקס , JP מורגן ובנק אוף אמריקה . לעומתן בין ענקיות הטכנולוגיה בלטו לחיוב מניות גוגל ואפל .

לקראת הצטרפותה של ישראל למדדי השווקים המפותחים של MSCI בעוד יומיים, בלטה הערב מניית טבע בעלייה, על פי הערכות בשוק טבע תהיה המניה הבולטת מבין הישראליות אשר ברכישתה יתרכזו הקרנות והגופים הסוחרים במדדים אלו ראשונה.

תוצאות טובות לחברת טופ אימג' ברבעון הראשון של 2010. החברה, העוסקת בשיווק תוכנה לניהול וקליטת מסמכים, הרוויחה 260 אלף דולר ברבעון הראשון, שהם 3 סנט למניה, לעומת 2 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

נייס הודיעה היום כי נבחרה על ידי חברת BEL ההודית להטמיע את פתרון האבטחה המשולב שלה, במטרה להגביר את הביטחון והאבטחה של בית הפרלמנט של הודו ושל המתחם המקיף אותו בניו דלהי. שווי העסקה הינו למעלה מ-5 מיליון דולר.

במחלקת מחקר ה-Sell Side בפסגות בית השקעות עדכנו היום את הסקירה על מניית אלביט מערכות , וציינו כי הדאונסייד במניה מוגבל ולכן מעלים את המלצתם ל"תשואת שוק", מ"תשואת חסר", במחיר יעד של 61 דולר למניה - פרמיה של כ-11% על מחיר המניה בשוק. "למרות שעדין לא מדובר על הזדמנות קנייה, כן היינו ממליצים להתחיל להיחשף למניה עפ"י משקלה בשוק", אומרים בפסגות.

נובה הודיעה היום כי קיבלה הזמנות בהיקף של כמה מיליוני דולרים למספר מערכות מדידה אופטיות משולבות ועצמאיות מיצרן שבבים מוביל באסיה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]