דרמה בוול סטריט: סיבוב פרסה במדדים ונעילה באדום

דיווחים סיניים: המדינה שוקלת מחדש אחזקותיה באג"ח אירופאיות, על רקע משברי החוב ■ המדדים ירדו עד 0.7%, לאחר שעלו עד 1.4% מוקדם יותר ■ מכירות מוצרים בני-קיימא ומכירות הבתים החדשים עקפו הצפי ■ ה-OECD העלה תחזית הצמיחה ■ אנליסט: "השווקים שבריריים"

עוד יום של דרמה בוול סטריט. הבורסה מעבר לים, שנסחרה מאז הפתיחה בעליות שערים שבשיא שלהן היו בשיעור 1.4%, עברה כחצי שעה לפני הסיום לטריטוריה השלילית, ובה גם ננעלה. הסיבה: דיווחים מדאיגים לפיהם סין שוקלת מחדש את אחזקותיה באג"ח ממשלתיות אירופאיות, על רקע משבר החובות בגוש האירו. בתגובה, המדדים בוול סטריט עברו לירידות של עד 0.8%, ולבסוף סגרו בירידה מירבית של 0.7%. בסיבוב הפרסה הזה, מדד הנאסד"ק ביצע מהלך של ירידה תוך-יומית של יותר מ-2%, והדאו ג'ונס סיים מתחת ל-10,000 נק' לראשונה מאז חודש פברואר. גם האירו, שממילא נסחר היום מול הדולר בירידות, שבר מטה את רף 1.22 דולר לאירו ונסחר בירידה של 1.5% ל-1.218 דולר לאירו.

כאמור, לפני הדיווחים הבורסה בוול סטריט רשמה עליות שערים שנעו בין 0.4% ועד 1.4% במהלך המסחר. מה שהביא לעליות מוקדם יותר היו שני נתוני מאקרו שעלו על תחזיות האנליסטים - נתוני ההזמנות בנות הקיימא, וכן מכירות הבתים החדשים עלו באפריל יותר מהצפי המוקדם בשוק. בנוסף, וול סטריט נהנתה גם מעליות השערים שנרשמו היום בבורסות העולם. אבל כל זאת, כאמור, לא הספיק והבורסה ננעלה באדום - המהלך מעיד על רגישות השווקים לחדשות רעות, והיציבות שהרבה מדברים עליה כנראה שתישאר בצד.

גם לטענת אסטרטגים, המהלכים של וול סטריט בשני ימי המסחר החולפים - פתיחה חזקה ונעילה חלשה ביום ג' אל מול התחלה חלשה ועליות בנעילה אתמול (ד') - מבליטים את היעדר השכנוע בשווקים. "לעיתים קרובות אנו רואים עלייה הגונה אחרי ירידות חדות, בעוד שהפחתת הסיכון מתפוגגת והקונים מגיחים לשוק. אך עדיין לא ברור באיזה שלב אנו נמצאים כעת", אמרו אנליסטים בבנק Danske לסוכנות בלומברג. "השווקים שבריריים".

ה-OECD, הארגון לשיתוף פעולה כלכלי ולפיתוח, העלה היום את תחזית הצמיחה שלו לכלכלה הגלובלית לשנה הנוכחית ולשנה הבאה. להערכתם, בקרב 30 הכלכלות החברות בארגון תירשם השנה צמיחה של 2.7%, יותר מתחזית קודמת לצמיחה של 1.9% שנצפתה בנובמבר האחרון. כולל הכלכלות שאינן חברות בארגון, כמו למשל סין, הצמיחה תהיה בשיעור של 4.6% השנה, ובשיעור 4.5% ב-2011 - לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 3.7%.

בנאום שנשא בטוקיו, השמיע יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, דברים כנגד הצעת החוק לחוק לביצוע רפורמה ברגולציה הפיננסית בארה"ב, אשר במסגרתה יהיה ה'פד' נתון לבחינה קפדנית יותר.

נוריאל רוביני, פרופ' לכלכלה ממאוניברסיטת ניו יורק אשר חזה את משבר האשראי, ממשיך להזהיר מפני הידרדרות בהתאוששות הכלכלית נוכח משבר החובות באירופה. כך מדווחת סוכנות בלומברג. רוביני ציין שההתאוששות הכלכלית בשווקים המתעוררים תהיה "איתנה יותר" מאשר בכלכלות המפותחות. "אני מודאג מהתחזיות הכלכליות ביפן ואופטימי לגבי ארה"ב, אך גם שם הצמיחה תהיה מתחת לפוטנציאל", אמר.

נתוני המאקרו עקפו את תחזיות השוק

ב-15:30 משרד המסחר האמריקני דיווח כי הזמנות המוצרים בני-קיימא עלו באפריל ב-2.9%, לעומת צפי לעלייה של 1.4%-1.5%, ולאחר קיטון של 0.3% בחודש מארס. ללא כלי רכב, ההזמנות נפלו ב-1%, לעומת צפי לעלייה של 0.7%-0.5%, ולאחר קפיצה של 3.5% במארס.

ב-17:00 פורסמו מכירות הבתים החדשים לחודש אפריל, שעלו בחישוב חודשי ב-15.8% לרמה של 504 אלף, לעומת תחזיות האנליסטים לעלייה ל-425 אלף יחידות, מ-411 אלף יחידות שנמכרו בחודש מארס. מדובר בשיא של כמעט שנתיים.

חוזים חדשים לווקלטק וטופ אימג'; בלופניקס פירסמה דו"חות

דל חשפה אמש מכשיר חדש בעל מסך מגע בשם Streak, כשענקית המחשבים מסתערת, כפי שצפו רבים, על שוק מחשבי הלוח המתפתח. המכשיר יהיה זמין בארה"ב עד סוף הקיץ.

חברת וולט דיסני החליטה שלא למכור את מה שנשאר מחטיבת מירמאקס שלה למייסדיה המקוריים, הארווי ובוב וויינשטיין. כך לפי מקורות המקורבים לנושא.

טול ברדרס , קבלנית של בתי יוקרה, הודיעה היום שברבעון הפיסקאלי השני שלה, היא צמצמה בחצי את הפסדיה ל-40.4 מיליון דולר, או 24 סנט למניה. מנכ"ל החברה אמר כי התוצאות מצביעות על גידול באמונם של רוכשי הבתים, "בבטחון התעסוקתי שלהם וביכולתם למכור את הבתים הקיימים שלהם".

התנהלותה של אפל בעסקי המוזיקה שלה נתונה לחקירה לא-רשמית של משרד המשפטים האמריקני. כך מדווח היום ה"ניו-יורק טיימס".

אורקל נמנית עם חברות הטכנולוגיה שסביר כי הכנסותיהן ייפגעו בצורה הקשה ביותר כתוצאה מהתחזקות הדולר. כך מעריכים בסיטינגרופ.

בלופניקס דיווחה על הכנסות של 17.3 מיליון דולר, לעומת 20.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי NON-GAAP הסתכם ב-200 אלף דולר, או סנט בודד למניה - נמוך מהתחזיות, ולעומת רווח של 7 סנט ברבעון המקביל.

טופ אימג' הודיעה היום שהיא נבחרה לערוך את מפקד האוכלוסין של הודו בחוזה ל-5 שנים. החברה מסרה שזהו פרויקט הרישום האנושי הגדול בהיסטוריה, של למעלה ממיליארד איש.

ווקלטק הודיעה היום כי חברת הטלקום הקמבודית Digi בחרה בפתרונות ה-VoIP שלה במסגרת תכניתה להשיק שירותי triple-play לראשונה בקמבודיה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]