עוד רבעון חזק: עלייה של 39% בהכנסות רמי לוי

הגידול בהכנסות הרשת ברבעון הראשון של 2010 נובע הן מגידול של כ-15.64% בהכנסות מחנויות זהות והן מפתיחת סניף נשר וסניף פרדס-חנה ■ הרווח התפעולי ברבעון הראשון גדל בכ-44% לכ-23.6 מיליון שקל

רשת חנויות המזון רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את הרבעון הראשון של שנת 2010 עם המשך מגמת הצמיחה שמאפיינת אותה מאז החלה להיסחר בבורסה, במאי 2007.

הכנסות רמי לוי ברבעון הראשון של השנה צמחו בשיעור של כ-39% לכ-368 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך כ-265.2 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2009. הגידול בהכנסות הרשת נובע הן מגידול של כ-15.64% בהכנסות מחנויות זהות (Same Stores Sales) והן מפתיחת סניף נשר וסניף פרדס-חנה.

מכירות רמי לוי למ"ר צמחו גם הן ברבעון הראשון של השנה והסתכמו בכ-17.72 אלף שקל למ"ר, לעומת 16.24 אלף שקל למ"ר ברבעון המקביל של 2009.

הגידול בהכנסות הביא לשיפור בכל שורות הרווח של החברה: הרווח הגולמי ברבעון הראשון הסתכם בכ-84.5 מיליון שקל (שיעור רווח של כ-23%), גידול של כ-42% לעומת כ- 59.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (עם שיעור רווח של 22.7% ברבעון הראשון של 2009).

הרווח התפעולי ברבעון הראשון של 2010 גדל בכ-44% לכ-23.6 מיליון שקל, לעומת כ-16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2009. שיעור הרווח התפעולי מתוך המכירות עלה ברבעון הראשון לכ-6.41% מההכנסות, לעומת כ-6.16% ברבעון הראשון של 2009.

יש לציין כי ברבעון הראשון של השנה גדלו הוצאות המכירה והשיווק בשל הפרשה להוצאות שכר על-פי צו הרחבה להסכם הקיבוצי, וכן בשל הוצאות בגין סניפים בהקמה או בגין סניפים שנפתחו במהלך הרבעון אך לא פעלו במהלך רבעון מלא.

בשורה התחתונה דיווחה החברה כי הרווח הנקי ברבעון עלה בכ-29% לכ-18.8 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-14.6 מיליון שקל ברבעון הראשון בשנת 2009. ה-EBITDA של החברה ברבעון הראשון של השנה הסתכם בכ-26.2 מיליון שקל, גידול של כ- 45.12% לעומת כ-18 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2009.

ממאזן החברה עולה כי נכון לסוף הרבעון הראשון של השנה יש בקופתה מזומנים, שווי מזומנים ובטוחות סחירות בהיקף כולל של כ-248.2 מיליון שקל, וכי הונה העצמי מסתכם בכ-166.6 מיליון שקל, זאת לאחר דיבידנד בסך 15 מיליון שקל שחולק בחודש אפריל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של רמי לוי הסתכם ברבעון הראשון בכ-36.8 מיליון שקל.

רמי לוי, מנכ"ל הרשת, אמר היום (ד'): "זהו הרבעון ה-13 בו רשת רמי לוי מפרסמת את תוצאותיה כחברה ציבורית ומדווחת על המשך מגמת הצמיחה בהיקפי פעילותה. מאז שהתחלנו להיסחר בבורסה הכפלנו את מספר הסניפים ברשת, תוך שאנו שומרים על מרווח תפעולי מהגבוהים בענף, ובכוונתנו לפתוח 4 סניפים נוספים בשנת 2010. בקרוב נשיק פיילוט של אתר האינטרנט שלנו, שיתחיל לשרת תחילה את תושבי גוש דן".