מיוחד: צפו במשקיעי גבעות חוגגים על גדרות מתקן הקידוח

גלובס tv (עדכון) מוקדם יותר דיווחה השותפות על 33 חביות "נוזלים" שזרמו באופן טבעי במקטע 1 מתוך הקידוח במשך 8 שעות ■ השותפות ממשיכה במבחן מקטע מס' 1 בבאר "מגד 5" ליד ראש העין

שותפות חיפושי הנפט והגז גבעות שיחררה הבוקר (ה') עדכון ראשוני על ההתפתחויות בקידוח מגד 5. החברה מעדכנת כי במהלך המבחן של מקטע מס' 1 (העמוק ביותר) זרמו באופן טבעי (ללא שימוש באמצעי המרצה) 33 חביות של נוזלים מתוך הקידוח במשך 8 שעות.

השותפות ממשיכה במבחן מקטע מס' 1 ותדווח בסופו את מספר חביות הנפט שזרמו במהלך המבחנים, הרכבם (היחס נפט/מים) ופרק הזמן בו נמשכה הזרימה.

עוד נאמר בהודעה של גבעות כי "אין בכוונת השותפות לפרסם דיווחים מיידיים בדומה לדו"ח זה בשאר המקטעים שייבחנו".

"השותפות מבקשת לחזור ולהדגיש כאמור כי נתונים מסוג זה אינם משקפים את קצב ההפקה מהבאר ואת כלכליותה ואלה ייקבעו כאמור רק לאחר סיום המבחנים על ידי מומחים שיעבדו וינתחו את המידע שיתקבל מכל המבחנים ויפורסמו בדיווח מיידי בנפרד".

צוות "גלובס TV" שהגיע למקום צילם משקיעים על גדרות המתקן, ומחזיקים שלטים המעודדים את טוביה לוסקין, השותף הכללי.

גבעות הודיעה אתמול (ד') בדיווח לבורסה, כי "בשעות הבוקר המוקדמות" החל מבחן ההפקה במקטע מס' 1 (העמוק ביותר). המשקיעים צמאים לכל פיסת מידע ובגבעות מודעים לכך. לראיה, שלשום הועלה לאתר שיתוף קבצי הווידיאו YouTube סרטון עדכני מ"מגד 5", בו נרשמו כבר כמעט 2,000 צפיות.

בשבוע שעבר הוציאה גבעות דיווח מפורט לקראת מבחני ההפקה, הכולל את לוח הזמנים. המבחנים ייערכו ב-8 מקטעים ויארכו 60-80 יום. גבעות התחייבה להוציא דיווח מפורט על מספר חביות הנפט שזרמו בכל מקטע ופרק הזמן בו נמשכה הזרימה, אך הדגישה כי אין להסיק כל מסקנות מנתונים אלה ומפצירה במשקיעים להמתין לסוף המבחנים.

"לא להתרגש"

בשבוע שעבר מסרה גבעות כי "השותפות מבקשת לחזור ולהדגיש כאמור כי נתונים מסוג זה אינם משקפים את קצב ההפקה מהבאר ואת כלכליותה ואלה ייקבעו כאמור רק לאחר סיום המבחנים על ידי מומחים שיעבדו וינתחו את המידע שיתקבל מכל המבחנים ויפורסמו בדיווח מיידי בנפרד".

בגבעות כנראה הפיקו לקחים מהמקרה של זרח בקידוח הנפט המפורסם "צוק תמרור 4", בו נצפתה להבה שפרצה באתר הקידוח מהימצאות גז טבעי, מה שגרם למשקיעים רבים להסתער על המניה ולהקפיץ אותה, למרות שבסוף מבחני ההפקה שם הנתונים היו מאכזבים והמניה קרסה. גבעות, לעומת זאת, קוראת למשקיעים להתעלם מלהבות כאלו ואחרות שיפרצו במהלך מבחני ההפקה.

"השותף הכללי מבקש להדגיש כי במהלך ההפקה והזרימה של הנפט לבור הקידוח מופק במקביל באופן טבעי גז אשר יובער באתר הקידוח", מסרה השותפות בדיווח לבורסה. "לפיכך, ציבור המשקיעים מתבקש שלא ליחס משמעות מסחרית להבערת הגז וללהבות האש שייראו באתר הקידוח וכן להפסקות בבעירת הלהבות אשר תשקפנה את השלבים השונים של המבחנים".