משרד התחבורה צפוי להחמיר את בדיקות הפליטה השנתיות לרכב, במסגרת הטסט השנתי. על-פי התקנות, שיוגשו לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת בשבוע הבא, ישתנו ערכי סף הפליטה של ערכי חד-תחמוצת הפחמן ויתבססו על הערכים, שקבעו יצרני הרכב לכל דגם כפי שדורשת התקינה האירופאית. כיום נקבעים ערכי הפליטה המרביים בטסט באופן כללי בהתאם לשנות הייצור של הרכב.
שינוי התקנה מתייחס לכ-1.3 מיליון רכבי בנזין משנת ייצור 1995 ומעלה. משך הבדיקה יארך כ-7 דקות ועלותו, 6.6 שקלים, תתווסף למחיר הטסט שעומד כיום על 62 שקל.
בנוסף על פי התקנות תתווסף לטסט השנתי גם בדיקת פליטת פחמימנים לרכבי בנזין משנת ייצור 1994 ומטה. הבדיקה תתבצע באמצעות אותו מכשור אולם בענף הרכב ועלותה 8.9 שקלים אולם בענף מעריכים כי היא תקשה מאד על בעלי כלי רכב ישנים מאד לעבור את הטסט ללא טיפול מיוחד במוסך, שעלותו מאות שקלים. הבדיקה מתייחסת לכ-400 אלף רכב בנזין.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.