ראלי אדיר בוול סטריט הודות לסין: הנאסד"ק זינק ב-3.7%

הנאסד"ק שב לרשום תשואה חיובית ב-2010 ■ ה-VIX נפל 14.5% ■ סין הכחישה רשמית שיש בכוונתה למכור אג"ח אירופאיות ■ האומדן השני של התמ"ג ברבעון ה-1 מאכזב: ירד ל-3% ■ וריפון טיפסה 16%

וול סטריט סגרה את הערב (ה') בעליות חדות, כאשר מדד הדאו ג'ונס זינק ביותר מ-280 נקודות וקיזז בכך את הירידות שרשם במהלך השבוע האחרון כשרמתו התבססה יפה מעל ל-10,000 הנקודות, הנאסד"ק שהוביל מבין המדדים כשזינק ב-3.75% שב לרשום תשואה חיובית ב-2010. עיקר העלייה מוסבר בהכחשה הרשמית שפרסמה היום סין לדיווחים, לפיהם היא שוקלת מחדש את החזקותיה באג"ח ממשלתיות אירופאיות, נוכח משבר החוב בגוש האירו. נראה כי המשקיעים התעלמו היום מנתונים מאקרו כלכליים חלשים מהצפי שפורסמו בארה"ב, כאשר האומדן השני ביחס לצמיחת התמ"ג בארה"ב ברבעון הראשון הסתכם בצמיחה שנתית של 3%, מדובר בירידה ביחס לאומדן הראשון ואכזבה ביחס לציפיות.

הראלי בשוק היה רחב היקף כאשר מדד ה-S&P 500 זינק ב-3.3% וסגר מעל לרמה של 1,100 נקודות, כאשר כל 10 הסקטורים המרכיבים את המדד סגרו בעליות. בין המניות שבלטו לחיוב הערב נציין את מניות הטכנולוגיה, כגון מיקרוסופט ואפל שנאבקו ראש בראש על הובלת טבלת מניות הטכנולוגיה בעלות שווי השוק הגבוה ביותר אך בסיום הצליחה אפל לשמור על המקום אותו כבשה לראשונה אתמול בצמרת הטבלה. עוד נציין את מניות מגזר השבבים כגון אינטל ו-AMD , כמו גם את מניות מגזר הבנקאות בהן בלטה לחיוב מניית בנק אוף אמריקה ואת סיטיגרופ שמניותיה סגרו במחיר של מעל ל-4 דולר.

אסון דליפת הנפט ריכז הערב עניין רב כאשר במסיבת עיתונאים שערך הנשיא אובמה הוא לקח אחראיות מלאה על ה"אסון שלא נראה כדוגמתו" במפרץ מכסיקו, שם נמשכת כבר 5 שבועות דליפת הנפט מבאר העומק של חברת BP. היום עושה החברה ניסיון דרמטי להכניע את הדליפה ופרטים על תוצאות המבצע אשר נקרא "Top Kill" בו תנסה החבר ליצוק בוצה לפי הבאר ולסתום אותה יפורסמו מאוחר יותר. הנשיא גם האריך בחצי שנה את האיסור על ביצוע קידוחים חדשים בסמוך לחופי ארה"ב.

שר האוצר האמריקני, גייתנר סיכם היום את פגישותיו באירופה עם בכירי הממשל הגרמני והבריטי, ואמר כי "בין אירופה וארה"ב שוררת הסכמה רחבה ביחס לצורך בהגברת הפיקוח והרגולציה הפיננסית בעולם". גייתנר ציין כי ארה"ב מחוייבת לתוכנית העמלות הבנקאיות. כשנשאל על קריאתה של גרמניה למיסוי עסקאות פיננסיות, אמר גייתנר כי ארה"ב מחוייבת ליישם את תוכנית העמלות על הגופים הגדולים ביותר, אך אמר כי הוא מכיר בכך ש"יש דרכים נוספות לעשות זאת".

מה חושבים בשוק?

"ייתכן שתגובת היתר של השווקים לסיפור הזה (השמועות בדבר נסיגת סין מהאג"ח האירופיות) מבליטה את שבריריות האמון שלהם בעת הנוכחית, והיא מהווה סימן מדאיג לכך שהשוק מאד פגיע לכל הלם שלילי", אמר גארי ג'קינס מ-Evolution Securities. "יכול להיות שזו היתה פשוט תגובה מוגזמת של שוק עצבני שנמצא במצב רוח של 'קודם תמכור ואחר כך תשאל שאלות'".

"צאו משוק המניות". את המסר הזה העביר שוב ריצ'רד ראסל, מחבר הניוזלטר המפורסם "Dow Theory Letters" ומי שמסתמן שנביא הזעם של המשבר הנוכחי, משבר החובות באירופה. ראסל הוציא אמש ניוזלטר מעודכן, בו הוא חזר וקרא למשקיעים לצאת משוק המניות, בטענה שהמפולת בפתח. "סוף סוף זה קורה, השוק המסכן מתפרק". לדבריו, על המשקיעים להקשיב לשוק ולא לאנליסטים. "אם אתם עדיין בפנים - מכרו את המניות (אך לא את הזהב) וצאו מהשוק. לא אכפת כמה כמה המניות בתיק שלכם טובות וגדולות. כשהדוב מכה, הוא נועץ את הטלפיים שלו בכל הילדים והילדות".

מסר מנוגד העביר המשקיע ברטון ביגס, המנהל את קרן הגידור טרקסיס פרטנרס, לסוכנות בלומברג. לטענתו, שוק המניות האמריקני נמצא במצב של "מכירת יתר" והוא עשוי להתחיל בזינוק חד כבר בימים הקרובים. "אני חושב שהשוק יתייצב ברמות האלה ואז נראה מהלך משמעותי מעלה", אמר ביגס, אשר הקרן שלו השיגה תשואה הגבוהה פי 3 מהממוצע בתעשייה בשנה החולפת. "השוק ירד יותר מדי ואני חושב שתהיה קפיצה גדולה במניות ממש החל מהימים הקרובים", אמר אמש ביגס. "לא אופתע לראות שיאים חדשים. הבעיות באירופה אמנם רציניות ואני לוקח אותן ברצינות, אך אני לא חושב שהגרוע מכל יתרחש".

הצמיחה מתונה מהציפיות

ב-15:30, שעון ישראל, פורסם האומדן השני בדבר צמיחת התמ"ג ברבעון הראשון, אשר הצביע על צמיחה בקצב שנתי של 3% לעומת צפי כי תחול בנתון עלייה ל-3.3%, זאת לאחר שבאומדן הראשון היו ההערכות לצמיחה של 3.2%.

במקביל, פורסם הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה שהצביע על ירידה מתונה מהצפי, כאשר 14 אלף תביעות נגרעו והנתון הסתכם ב-460 אלף, עם זאת הציפיות היו כי הירידה תהיה חדה יותר ותגיע ל-455 אלף. הנתון לשבוע שעבר עודכן ל-474 אלף תביעות ראשוניות לעומת פרסום קודם של 471 אלף.

אפל ומיקרוסופט נאבקו על ההובלה

מניית BP זינקה על רקע התקווה כי נסיונותיה להפסיק את הדליפה מבאר הנפט שאחראית לאסון האקולוגיה הגדול ביותר בהיסטוריה של ארה"ב - ישאו פרי. היום מפעילה החברה את תוכנית "TOP KILL" לעצירת הדליפה ותוצאות הניסיון יפורסמו בהמשך הערב. בנוסף נהנית המניה מרוח גבית של אופנהיימר שהמליצו לרכוש אותה בטענה שלאחר שנפלה ב-30% ומחקה 55 מיליארד דולר מערכה היא מהווה הזדמנות מעניינת לקניה.

רשת קוסטקו דיווחה היום על גידול של 46% ברווחי הרבעון הפיסקאלי שלה ל-68 סנט למניה, לעומ צפי האניסטים לרוו של 66 סנט למניה.

מונסנטו נפלה לשפל של 3 שנים בניגוד למגמה לאחר שחתכה את תחזיותיה לשנת 2010 ופרסמה אזהרת רווח חמורה. החברה צופה כי הרווח למניה בשנת 2010 יסתכם בטווח שבין 2.4-2.6 דולר למניה. החברה הודיעה גם על כוונתה לבצע צימצום דרמטי של פעילותה בתחום קוטלי העשבים והפחתה במחירי מוצריה בו. סך השינויים שתעשה החברה בתחום קוטלי העשבים יגרום לקיטון ברווחיה השוטפים ב-50-70 סנט למניה בשנת 2010

משרד האוצר האמריקני השלים אתמול מכירה של החבילה הראשונה מתוך נתח של 27% ממניות סיטיגרופ שברשותו, ברווח של 1.3 מיליארד דולר (כ-88 סנט למניה בממוצע). הממשל מכר כ-1.5 מיליארד מניות של סיטי, כ-20% מאחזקותיו, תמורת 6.2 מיליארד דולר.

מניית NetApp (סימול: NTAP) בלטה בעליות לאחר שבדוחות שפרסמה אמש הציגה החברה המציעה פתרונות איחסון למידע ממוחשב זינוק של 100% ברווחיה ושל 33% בהכנסותיה.

מניותיה של וול-מארט ריכזו עניין, לאחר שנודע כי חטיבת Asda שלה הגיעה להסכם לרכוש את פעילותה בבריטניה של רשת Netto ב-778 מיליון ליש"ט.

ציון דרך היסטורי נרשם אמש במגזר הטכנולוגיה בסיום המסחר בנאסד"ק, כשאפל חלפה על פני מיקרוסופט במונחי שווי שוק. זאת לאחר כמעט שלושה עשורים של מאבקים עסקים בין שתי החברות ובין מייסדיהם, ביל גייטס במיקרוסופט וסטיב ג'ובס באפל. בסיום המסחר אתמול, נקבע שווי השוק של אפל על 222 מיליארד דולר, לעומת 219 מיליארד דולר למיקרוסופט. במהלך המסחר הערב נאבקות שתי הענקיות על התואר הנכסף.

אתמול בסיום המסחר דיווחה חברת וריפון כי עקפה הצפי ברווח ובהכנסות. וריפון הרוויחה ברבעון הפיסקלי השני 29 סנט למניה non-GAAP, לעומת הצפי ל-26 סנט. ההכנסות עלו בכ-20% והסתכמו ב-240.7 מיליון דולר, לעומת הצפי ל-227.36 מיליון דולר.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]