ראלי בסיום המסחר בוול סטריט: המדדים המובילים זינקו 2.6%

מספר הבתים מיד שנייה שנמצאים בתהליך מכירה זינק ב-6% לרמה הגבוהה מאז אוקטובר ■ יצרניות הרכב: עלייה דו ספרתית במכירות ■ טאואר הודיעה על הקדמת תשלום - טיפסה 4.6% ■ אלוט חתמה חוזה גדול - עלתה 1.9%

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ד') בעליות שערים שהתגברו והלכו מהפתיחה ועד לסיום, לסגירה בשיעור הגבוה היומי - 2.6%. זאת, לאחר פרסום נתוני המאקרו בדבר מכירות בתים הנמצאות בתהליך - שעלו באפריל לרמה הגבוהה מאז אוקטובר 2009, ומעל תחזיות האנליסטים. על הסנטימנט החיובי השפיעו גם נתוני המכירות של יצרניות הרכב האמריקניות בחודש מאי, שרשמו עלייה דו-ספרתית ובחודש השביעי ברציפות. יצוין, כי השוק התגבר גם על המגמה השלילית שנרשמה היום ברוב שוק העולם.

כאמור, העליות בוול סטריט באו למרות הירידות שנרשמו היום ברוב שוקי העולם. באירופה המדדים המובילים איבדו במהלך היום יותר מ-2%, אך סגרו בירידות קלות בלבד. הבורסות באסיה ירדו בכ-1%. אנליסטים העריכו כי מה שעלול להעיב היום על השוק היא פתיחה בחקירה פלילית ואזרחית נגד BP בגין כתם הנפט הגדול, אך החששות כאמור לא התממשו. BP, שהודיעה השבוע שהטיפול באמצעות שיטת ה'Top Kill' בדליפת הנפט במפרץ מקסיקו נכשל וכי היא ממשיכה במאמצים לטיפול בדליפה, מתאוששת מהירידות החדות אתמול ועולה במסחר היום למרות חקירה פלילית שתיפתח נגד ע"י הממשל בארה"ב. המניה גם משכה אחריה לעליות את שאר מניות האנרגיה.

עם זאת, לא כולם אופטימיים לגבי העליות היום. "מדובר בראלי מדומה, השוק עולה היום ללא סיבה משמעותית ומנקודה זו אל תתפלאו אם נראה ירידה של 5% ב-S&P במהלך יוני וזאת עקב יותר מדי סימנים דוביים מאשר שוריים, והראשונים ינצחו", אמר טוד שונברגר, מנהל בכיר ב-LandColt Trading.

"אנו עוקבים אחר הנתונים בארה"ב והם הולכים ומתחזקים, אך הבעיה המרכזית בתחום זה היא באירופה, אשר בה יש מגוון רחב בביצועים של המדינות השונות", כך ציין הבוקר רוברט פרקר, סגן נשיא בקרדיט סוויס בפתיחת הכנס המקצועי השנתי של פורום ה-CFO, הנערך באילת. האבטלה, לדידו של פרקר, נותרה בעיה מרכזית והירידה בה הינה מתונה מאד. על שוק המניות הוא אומר כי אמנם השוק זול יותר ממה שהיה לפני חודשיים, אך עדיין מניות אינן זולות. הן במחירים סבירים.

עלייה במכירות הבתים והמכוניות

מספר הבתים מיד שנייה שנמצאים בתהליך מכירה זינק בחודש אפריל ב-6%, יותר מהתחזיות המוקדמות בשוק לגידול של 3.5%, לאחר עלייה חדה במארס בשיעור 7.1%, נתון שלעצמו עודכן מ-5.3%.

מניות מגזר הרכב בלטו לחיוב היום על רקע נתוני המכירות לחודש מאי. היצרניות המובילות רשמו עלייה דו-ספרתית במכירות בחודש מאי: המכירות של פורד טיפסו ב-22%; סך המכירות של GM עלה ב-17%; קרייזלר רשמה עלייה של 33% במכירות. טויוטה דיווחה על עלייה של 7% בלבד; המכירות של הונדה עלו ב-19.1%.

טאואר הקדימה תשלום בסך 20 מיליון דולר

החטיבה האסיאתית של AIG עשויה להיות גדולה מדי בכדי שקונה אחד ירכוש אותה, מה שמותיר לחברה את האופציה של הפיכתה לציבורית. ב-AIA ישנם 20 אלף סוכנים עם 23 מיליון לקוחות.

מנכ"ל אפל , סטיב ג'ובס, אמר אמש כי החברה שלו דוחקת ב-Foxconn Technology Group הסינית לשים סוף לגל ההתאבדויות של עובדיה. החברה הסינית הינה קבלנית המשנה לייצור אייפון. "זה מאד מדאיג", אמר ג'ובס בהתייחסותו הראשונה לשערורייה, "Foxconn אינה סדנת יזע".

בנק UBS פרסם המלצת "קנייה" ל-JP מורגן .

טבע המשיכה לבלוט על רקע ההכרזה על השקת הגרסה הגנרית לתרופת ה-Yaz של באייר, שמכירותיה בשנה האחרונה הסתכמו בכ-782 מיליון דולר. לטבע תהיה בלעדיות על השיווק ל-180 יום. באייר הודיעה בתגובה כי תתבע את טבע על הפרת פטנט, שכן האישור לשיווק הגרסה הגנרית הוא רק החל מחודש יולי 2011.

טאואר דיווחה הבוקר כי חתמה על הסכם עם בנק לאומי ובנק פועלים לפיו היא תקדים תשלום בסך 20 מיליון דולר על חשבון התשלום הראשון במסגרת לוח הסילוקין של ההלוואות שלה, אשר מועד פירעונו המקורי היה 30 בספטמבר 2011, וזאת בזכות שיעורי הרווחיות התפעוליים המשופרים שהשיגה החברה לאחרונה, אשר היו גבוהים משמעותית מהצפוי.

חברת אלוט תקשורת , הפועלת בתחום של פתרונות אופטימיזציה ופתרונות מניבי הכנסות עבור מפעילי תקשורת קווית וסלולארית בעולם, הודיעה היום על הזמנות בהיקף של 4.5 מיליון דולר מענקית תקשורת בדרג Tier-1.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]