וול סטריט סגרה בעליות: נובל זינקה 5.4%, טאואר 5.8%

נובל עדכנה האנליסטים והמשקיעים על תמר ולוויתן ■ נתוני מאקרו חיוביים תמכו במדדים: ירידה במספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה לרמה של 453 אלף, מ-460 אלף בשבוע הקודם ■ אורכית בלטה בעלייה חדה במחזור גבוה

המסחר בוול סטריט נסגר בעליות, בסיומו של יום תנודתי. היום נפתח בעליות שערים זה היום השני ברציפות, לאחר מספר נתוני מאקרו שפורסמו לפני הפתיחה ואחריה. לאחר מכן עברו המדדים לירידות לזמן קצר אולם בשעות האחרונות של המסחר שוב חלה התחזקות. אתמול, נזכיר, הבורסה בוול סטריט נהנתה מראלי לקראת הסיום וסגרה בעליות של עד 2.6%.

לצד זירת המאקרו, מגזר האנרגיה המשיך לרכז עניין, לאחר העליות שנרשמו בו אמש. גם מניות מגזר הקמעונאות היו במרכז היום על רקע פרסום המכירות החנויות הזהות בחודש החולף. נתוני המכירות, שהיו פושרים, שפכו אור על מצבה של הצריכה הפרטית בארה"ב בחודש מאי שמהווה 70% מהתמ"ג האמריקני, ברקע משברי החוב באירופה שרבים העריכו כי יחלחלו גם לארה"ב.

ברקע למסחר בארה"ב, עליות ברוב שוקי העולם - באסיה המדדים המובילים סגרו בעליות של עד 3.2%, וגם הבורסות באירופה סגרו בעליות למרות החלשות מסויימת בשעה האחרונה.

"התאוששות הכלכלה הגלובלית ממשיכה בתהליך ההתאוששות ורוב הנתונים הכלכליים מפתיעים לטובה", אמר טוביאס מרת', כלכלן בקרדיט סוויס בשוויץ. הכלכלה הריאלית מתקדמת במצב טוב", הוסיף.

שלל נתוני מאקרו

גידול של כ-55 אלף משרות נרשם בסקטור הפרטי בארה"ב בחודש מאי. כך על פי נתוני סקר ה-ADP שפורסמו הבוקר. זהו חודש רביעי ברציפות של עלייה במספר המועסקים בסקטור הפרטי בארה"ב. עם זאת מדובר בנתון נמוך במקצת מהצפי שעמד על תוספת של כ-66 אלף משרות.

הדו"ח של ADP מתפרסם יום אחד לפנטי הנתונים הרשמיים על שוק העבודה האמריקני, כשהצפי הוא לעלייה של כ-515 אלף משרות בחודש שעבר, מתוכם כ-400 אלף משרות זמניות.

כשעה לפני פתיחת המסחר בוול סטריט פורסם דו"ח התעסוקה השבועי, שהראה ירידה במספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה לרמה של 453 אלף, מ-460 אלף בשבוע הקודם. הנתון היה בהתאם לציפיות. עוד פורסם נתון מעודכן על פריון העובדים ברבעון הראשון, שרשם עלייה של 2.8% לעומת לפי ל-3.5% ולאחר גידול של 3.6% ברבעון הרביעי של 2010.

כחצי שעה לאחר הפתיחה פורסם כי נתוני ההזמנות ממפעלים לחודש אפריל רשמו עלייה של 1.2% לעומת צפי לעלייה של 1.7%. באותה שעה פורסם מדד ה-ISM (מדד מנהלי הרכש) למגזר השירותים בחודש מאי, שנותר ללא שינוי ברמה של 55.4 נקודות, בהתאם לציפיות.

שוב המלצת "קנייה" לטאואר

נובל אנרג'י , המחזיקה ברישיונות מבנה 'לויתן', בלטה בעלייה חדה לאחר שהודיעה כי "בהתבסס על הנתונים שהתקבלו מהסקרים הסייסמים הדו-מימדיים והתלת-מימדיים, להערכתה קיים פוטנציאל להימצאות משאבים בהיקף של 30 TCF (טריליון מטר מעוקב) בשטחי הקידוח של החברה במזרח התיכון".

"בטווח הקרוב אנחנו נטפל בביקושים לגז טבעי. אנחנו מזרימים לשוק כמויות עצומות והשוק יצטרך לספוג את זה", כך אמר היום צ'אק דייווידסון, מנכ"ל נובל בשיחת ועידה עם אנליסטים לאחר ההודעה שלה הבוקר לגבי פוטנציאל באתר הקידוח לוויתן. דייווידסון אמר כי החברה רוצה להמשיך את המומנטום של הקידוחים וההצלחות שרשמה בתחום. "יש לנו פורטפוליו עשיר והזדמנויות ואנחנו ננצל אותם. נחפש רק בתחומים שמתאימים ומשרתים את האינטרסים שלנו", אמר. דייווידסון הדגיש כי לנובל קיימים מספר רב של נכסים "משני משחק" בין תיק ההשקעות שלה, ובכלל זה הקידוחים בישראל.

בית ההשקעות האמריקני צ'רדן חזר היום על המלצת "קנייה" למניית טאואר במחיר יעד של 3.1 דולר למניה, גבוה ב-126% ממחיר הנעילה שלה אמש בניו יורק. אתמול דיווחה החברה כי חתמה על הסכם עם בנק לאומי ובנק פועלים לפיו היא תקדים להם תשלום בסך 20 מיליון דולר להחזר הלוואות.

החטיבה הלונדונית של בנק ההשקעות האמריקני JP מורגן נקנסה היום בסכום חסר תקדים של 49 מיליון דולר על ידי הרגולטור הבריטי, וזאת כיוון שהבנק לא הפריד כנדרש בין כספי הלקוחות המנוהלים אצלו לבין כספי הנוסטרו של הבנק.

BP המשיכה לרכז עניין לאחר העלייה שרשמה אמש. נזכיר, כי נגד החברה תיפתח חקירה פלילית ואזרחית בגין כתם הנפט הגדול עליו היא לא מצליחה להשתלט. החברה ממשיכה במאמצים לטיפול בדליפה ומנסה מגוון אסטרטגיות. גם שאר מניות האנרגיה ריכזו עניין - נציין את BHP ביליטון , אקסון מובייל , שברון ועוד.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]