הדולר היציג טיפס 0.2% לקראת פרסום דו"ח התעסוקה בארה"ב

נקבע ברמה של לרמה של 3.853 שקלים ומנגד האירו נחלש ב-0.2% לרמה של 4.70 שקלים ■ הליש"ט נותרה ללא שינוי

מגמה מעורבת מאפיינת את המסחר בשוק המטבעות היום (ו'), כשהדולר מתחזק והאירו נחלש. בנק ישראל קבע את השער היציג החדש של הדולר בעלייה של 0.2% לרמה של 3.853 שקלים ומנגד האירו נחלש ב-0.2% לרמה של 4.70 שקלים. בעולם מתחזק הדולר בכ-0.5% לרמה של 1.218 דולרים לאירו, קרוב לשפל של 4 שנים למטבע האירופאי.

אתמול בארה"ב דווח כי גידול של כ-55 אלף משרות נרשם בסקטור הפרטי בחודש מאי. כך על פי נתוני סקר ה-ADP . זהו חודש רביעי ברציפות של עלייה במספר המועסקים בסקטור הפרטי בארה"ב. עם זאת מדובר בנתון נמוך במקצת מהצפי שעמד על תוספת של כ-66 אלף משרות. הדו"ח של ADP התפרסם יום אחד לפני הנתונים הרשמיים על שוק העבודה האמריקני שיתפרסמו היום ב-15:30 שעון ישראל, כשהצפי הוא לעלייה של כ-515 אלף משרות בחודש שעבר, מתוכם כ-400 אלף משרות זמניות.

כלכלני בנק הפועלים מעריכים בסקירתם השבועית כי השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, בהשפעת התפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות בעולם. כמו כן, יושפע השקל מגורמים מקומיים מנוגדים.

"מחד, הגורם העיקרי התומך בהיחלשות השקל הוא רכישה אפשרית של דולרים על ידי בנק ישראל. מאידך, בין הגורמים התומכים בהתחזקות השקל ניתן למנות את הכלכלה היציבה בישראל והציפיות להעלאות ריבית נוספות ע"י בנק ישראל (אם כי בקצב מתון) ובעקבותיהן, הרחבת הפער בין הריבית השקלית והדולרית".

בבנק לאומי מעריכים כי הדולר ימשיך בתקופה הקרובה להתחזק בעולם ולשמור על יציבות מול המטבע המקומי. בעולם, האירו צפוי להחלש לעומת הדולר כתוצאה מהשלכותיה של תוכנית הייצוב בגוש האירו. תוכנית זו תביא לריסון צמיחתן של מדינות ה- PIGS (פורטוגל, אירלנד, יוון וספרד) ולהגדלת נזילותו של המטבע האירופאי בשווקים.

מול המטבע המקומי, יציבותו של הדולר תושפע מהיציבות היחסית שמפגין השוק המקומי שמלווה בזרימת מט"ח לארץ. בטווח הארוך יותר, השטר הירוק צפוי להתחזק כתוצאה מהתאוששות הכלכלה האמריקאית, להערכת כלכלני לאומי.

[לאתר המט"ח]