"סליחה, טעינו: הונגריה בהחלט מסוגלת לממן את הגירעון שלה"

(עדכון) - לאחר דברי ראש הממשלה ההונגרי כי "זו אינה הגזמה לדבר על חדלות פירעון", מזכיר המדינה מרגיע: "דברי ראש הממשלה החדש הם 'מצערים', אנו יכולים להשתלט על הגירעון אך עלינו להתכונן להמשך"

לאחר ההתבטאויות של דובר ראש הממשלה ההונגרי לגבי מצבה הקשה של כלכלת הונגריה, שהציתו מחדש את החששות מהתפשטות משברי החוב באירופה, מזכיר המדינה ההונגרי מיהלי ורגה אמר היום (שבת) כי הממשלה מסוגלת להשתלט על הגירעון וכי הדברים של ראש הממשלה הם "מצערים", לדבריו.

אתמול, נזכיר, הונגריה אמרה כי "זו אינה הגזמה לדבר על חדלות פירעון" וסגן יו"ר המפלגה השלטת אמר כי להונגריה יש סיכוי נמוך להצליח להימנע ממצב הדומה למצב בו נמצאת יוון", לאחר שגם היא, כמו יוון, נקלעה לחוסר איזון פיסקלי ולגירעון כבד.

הדברים של ראש הממשלה הציתו מחדש את החחשות ממשברי החוב האירופאים ויש שאמרו שנוספה עוד מדינה למדינות ה-PIIGS (פורטוגל, אירלנד, איטליה, יוון וספרד, שנקלעו למשברי חוב כבדים. י.נ).

מזכיר המדינה כינס מסיבת עיתונאים בבודפשט לאחר סיום של חקירת בזק שבוצעה ע"י ועדה מיוחדת שבדקה את הטענות של הממשלה מאתמול, וטען כי הטענות היו מוגזמות. "מצבה של כלכלת הונגריה יציב יחסית וביכולתה לממן את הגירעון שצברה, אך עלינו כבר להכין פעולות לעתיד", אמר המזכיר.

הונגריה צריכה לנקוט אמצעים מידיים כדי לעמוד בקריטריונים לסיוע של האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית - קרי, גירעון בשיעור 3.8% מהתמ"ג. הטענות של הממשלה החדשה בהונגריה הן כי הממשל הקודם הטעה את האזרחים ושיחרר מספרים לא אמיתיים. ראש הממשלה הנוכחי כינס ישיבת קבינט דחופה כדי לדון בממצאי ועדת הבזק.

מודי'ס מרגיעה: "הונגריה זו לא יוון; לא תגיע לחדלות פירעון"

מוקדם יותר היום אנליסטים העריכו כי מצבה אינו דומה לזה של יוון, וכי יש ביכולתה להתגבר על הקשיים ולא להגיע למצב של חדלות פירעון.

"גרמניה אינה יוון", אמרה קריסטין לינדאו, סמנכ"לית בחברת הדירוג הבינלאומית מודי'ס. היא תעשה מה שנדרש כדי לקצץ את הגירעון ולשפר את כלכלתה", הוסיפה. "ברור שהכלכלה ההונגרית אינה במצב תקין לחלוטין, אך ראש הממשלה הגזים בדבריו. דבריו מאפיינים ממשלה חדשה, אך הם גובלים בחוסר אחריות", לדבריה.

מודי'ס, נזכיר, הורידה במארס 2009 את הדירוג של הונגריה ל-"Baa1" - הרמה השלישית הכי נמוכה, מרמה של "A3". תחזית הדירוג שלילית.