"תוך 5 שנים גוש האירו יתפרק, בדרך זו או אחרת"

בסקר כלכלנים שערך העיתון הבריטי "טלגרף" העריכו מרביתם שהאירו יתפרק, כנראה בגלל שגרמניה תפרוש או שאחת המדינות החלשות תיאלץ ללכת להסדר חוב

בסקר כלכלנים שערך העיתון הבריטי "טלגרף" נשמעו דעות שונות ומגוונות בנוגע למצבה של כלכלת בריטניה ולגבי העתיד של גוש האירו והמטבע שלו. המשותף לכולם, עם זאת, הייתה ההכרה שהמצב חמור מאוד וימשיך להיות קשה גם בשנים הקרובות וגם שהגוש האירו (שמהווה את שותף הסחר הגדול ביותר של בריטניה) לא ישרוד ויתפרק, בצורה כזו או אחרת בתוך 5 שנים (עד לבחירות הבאות בממלכה).

דני בלאנצ'פלאואר (Danny Blanchflower), חבר לשעבר במועצת המנהלים של הבנק אוף אנגלנד, מעריך כי "קשה לראות את האירו שורד במתכונתו הנוכחית. לאזרחי גרמניה ימאס בשלב מסוים לשלם על החובות של אחרים, וכנראה שיוון לא תוכל להמנע מפשיטת רגל והסדר חוב כזה או אחר".

דיוויד אוון (David Owen) מג'פרסיז מעריך כי יש סיכוי של 35% שהאירו יתפרק, אבל שההשרדות שלו תלויה ביציאה של אחת או יותר מהחברות באיחוד מהחבילה. פטר ווארברטון (Peter Warburton) אומר כי בתוך 5 שנים האירו יהיה "מפלטם של החלשים ולא מבצרם של החזקים" לאחר שגרמניה תפרוש ראשונה מהגוש ומדינות אחרות ממרכז אירופה ילכו בעקבותיה.

דאג ווילאמס (Doug McWilliams) מ-CEBR היה הכי קיצוני בפאנל: "האירו לא ישרוד שבוע נוסף". והיו גם כאלה שהעריכו שהאירו ישרוד, אם כי זה יהיה תלוי יותר בהתפתחויות פוליטיות, ולא כלכליות.

בנוגע לצמיחה מעריכים 25 הכלכלנים שהשתתפו בסקר כי כלכלת בריטניה תתרחב השנה בכ-1%-1.5% (ממוצע 1.3%). בשנה הבאה הם צופים צמיחה של 2.1% בלבד, לעומת תחזית משרד האוצר הבריטי לכ-3.2%.