חברות הסלולר פנו למשרד התקשורת בבקשה לקבל ארכה לתגובה על ההחלטה לביטול קנסות היציאה, אך נדחו. החברות טענו שהן לא יכולות לעמוד בעומס המוטל עליהן בשל העובדה שהשימוע בנושא ביטול הקנסות חופף בזמנים לשימוע בנושא הפחתת תעריפי הקישוריות בסלולר. כאמור, משרד התקשורת החליט לדחות את הבקשה.
בנושא דומה, המשרד העניק ארכה להגשת התגובות בנושא השימוע על ההפחתה הצפויה בתעריפי הקישוריות.
סוף לנושא צרכני כאוב
השימוע בנושא ביטול קנסות היציאה קובע מנגנון שמנטרל למעשה את היכולת של החברות לקנוס את מי שרוצה לצאת באמצע תקפות התחייבות לתוכנית. בכך מקווה המשרד לעשות סוף לנושא צרכני כאוב, ומטבע הדברים חברות הסלולר, כמו יתר המפעילים, לא מעוניינות שהמשרד יתערב בסוגיה.
במהלך השנים האחרונות התקבלו במשרד תלונות רבות בנוגע לתשלום דמי יציאה אשר מנויים נדרשו לשלם בגין הפרת התחייבותם למפעילים. מהתלונות עולה כי בחלק לא מבוטל של הסכמי ההתקשרות הכוללים התחייבות שיעור דמי היציאה הינו גבוה באופן המהווה חסם מעבר ממשי למנוי המבקש לעזוב את המפעיל. עוד עולה מבדיקת משרד התקשורת כי במקרים רבים המנויים כלל לא היו מודעים לדמי היציאה הגבוהים שנקבעו להם בעת שחתמו על התוכנית.
במסגרת התוכנית להרחיב את היקף השחקנים בשוק הסלולר ובתוך כך להרחיב את התחרות, חשיבות הטיפול בקנסות היא קריטית משום שגובה הקנס פעמים רבות מרתיע לקוחות שחפצים לנטוש את החברה בה הם נמצאים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.