נוחי דנקנר: אין קשר בין שכר הבכירים לפערים החברתיים

"כמה ממדינות אירופה בסכנת קריסה ואני מקווה שלא ייתנו לזה לקרות. זה נובע מהפינוק הגדול האירופים שלא עובדים מספיק שעות ביום ויוצאים לפנסיה בגיל מוקדם מדי"

"יש סיבות לכך כי שכר הבכירים עלה לגבהים מוגזמים, אך אין לטפל בכך בחקיקה ויש להיזהר שהנושא לא יגרר למקום פופוליסטי. לניהול הטוב יש חשיבות קריטית בכל חברה וחברה, יש לתת לחברות להתחרות על המנהלים הטובים במשק".

כך אמר הערב (א') נוחי דנקנר בתוכנית "תוכנית חיסכון" בערוץ 2. דנקנר הוסיף, כי "שכר הבכירים זעום לעומת הפערים החברתיים, כך שאין קשר בין הדברים".

דנקנר התייחס לטענות על הריכוזיות במשק הישראלי: "הריכוזיות בישראל לא עולה אלא יורדת. אם לפני כמה שנים היו תשעה אנשי עסקים מרכזיים היום יש לפחות 20. צריך לזכור שכל כולנו בגודל של עיר בינונית בסין ולא ניתן שכולם יהיו אנשי עסקים בכירים".

בנוגע למשבר באירופה אמר דנקנר: "המשבר באירופה הוא חלק ממשבר ענק שפוקד את העולם במסגרתו עובר העושר מהמערב למזרח. ארה"ב מגלה חוסן מרשים לעומת זאת כמה ממדינות אירופה בסכנת קריסה ואני מקווה שלא ייתנו לזה לקרות. זה נובע מהפינוק הגדול האירופים שלא עובדים מספיק שעות ביום ויוצאים לפנסיה בגיל מוקדם מדי".