הבורסה בוול סטריט סגרה בירידות של עד 2%

אנליסט: "החששות מאירופה, זירת המט"ח והתבטאויות מדאיגות על הכלכלה האמריקנית - לא תרמו לשקט הנפשי" ■ אפל הציגה את ה-iPhone החדש ■ האם כלכלת ארה"ב בתחילתה של האטה קשה?

מסחר תנודתי היה היום (ב') בוול סטריט. לאחר פתיחה חיובית, שהתחלפה לירידות שערים דרך מגמה מעורבת - הבורסה מעבר לים סיימה בטריטוריה השלילית, וברמות הנמוכות של היום - המדדים המובילים סיימו בירידה של עד 2%. ירידות השערים התגברו כשעה לפני הסיום ועד לנעילה על רקע החששות בנוגע לאירו וכן לגבי הצמיחה של המשק האמריקני. ברקע, גם שאר שוקי העולם פתחו את השבוע בירידות שערים בשל דאגות לנוכח חולשתו של גוש האירו והתפשטות משבר החובות באירופה.

"המשקיעים מחפשים תחתית", אמר היום אנליסט שווקים בכיר לרשת CNBC. "החששות מהונגריה, זירת המט"ח שמכבידה, והתבטאויות מדאיגות באשר למצבה של הכלכלה האמריקנית - כל זאת לא תורם לשקט הנפשי של הסוחרים", לדבריו.

לפני סיום המסחר פורסם נתון האשראי הצרכני לחודש אפריל, אשר עלה לראשונה מזה שלושה חודשים, ורמז כי שיפור במתן הלוואות ע"י הבנקים עוד ייקח זמן. עפ"י הדו"ח של הבנק המרכזי האמריקני, האשראי הצרכני עלה באפריל במיליארד דולר, לעומת הצפי כי יירד ב-1-2 מיליארד דולר. הנתון מהחודש הקודם עודכן לירידה של 5.4 מיליארד דולר מעלייה של 2 מיליארד דולר שדווחה במארס.

האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית (IMF), הביעו היום תמיכה בהונגריה, לאחר שהסכימה לקצץ בגירעון כדי לעמוד בהתחייבויותיה. "המשבר בהונגריה אינו משבר אמיתי", אמר אולי ריהן מהאיחוד האירופי. "המדינה נקטה בשנים האחרונות צעדים פיסקליים טובים כדי להתגבר על הקשיים", לדבריו. גם יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, דומיניק שטראוס-קאהן, אמר היום כי "מצבה של הונגריה לא מעורר דאגות". מוקדם יותר היום, יו"ר ה-G20 ניסה להרגיע ואמר כי להערכתו הונגריה איננה החוליה הבאה בדומינו, וגם ה"ניו יורק טיימס" הוציא היום תחקיר בו הוא הציג את הטענה כי מצבה של הונגריה אינו דומה לזה של יוון.

תחזית קודרת למשק בארה"ב

כלכלת ארה"ב עלולה להיות בתחילתה של ההאטה הקשה ביותר מאז שנת 2002, כאשר ברקע משבר החוב באירופה, דעיכתה של התמיכה הממשלתית והאבטלה הגבוהה. אלו צפויים להכביד על ההתרחבות במחצית השנייה של השנה. הכלכלנים החלו להנמיך את התחזיות שלהם בפעם הראשונה מאז ההתאוששות שהחלה באמצע שנת 2009. הכלכלנים חוזים צמיחה שנתית של 2.25% עד 2.5% במחצית השנייה, שמתחילה בחודש יולי ומסתיימת בדצמבר - זאת בהשוואה לתחזית הקודמת לצמיחה של 3%.

אפל הציגה את הדור הבא של ה-iPhone

בכנס הפיתוח השנתי של אפל המנכ"ל, סטיב ג'ובס, הציג את הדור הבא של ה-iPhone, על כל חידושיו.

יאהו הודיעה היום על אינטגרציות בין האתר שלה, ושירותים מרכזיים נוספים, לבין הרשת החברתית פייסבוק. במסגרת ההסכם בין החברות, משתמשי פייסבוק יוכלו לצפות בשטף העדכונים שלהם דרך אתר הבית של יאהו. משתמשי האתרים של יאהו - כולל חדשות, ספורט, פליקר ובידור - "יוכלו לשתף בקלות את פעילויותיהם עם חבריהם בפייסבוק", אמרה החברה.

הבנקים הגדולים, דוגמת סיטיגרופ ו גולדמן זאקס , עוררו עניין על רקע חוסר הסכמה ב-G20 בעניין העלאת ההון העצמי של הבנקים, כשברקע משבר החובות באירופה וגם בכלכלות מרכזיות אחרות. נציגי ה-G20 נפגשו בסוף השבוע בדרום קוריאה על מנת לדון במשבר הכלכלי שעדיין לא רואים את סופו.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]