"בהלת קניות" בסיום המסחר בבורסות וול סטריט

המדדים המובילים תיקנו למעלה בחוזקה בשעת המסחר האחרונה ■ ברננקי: "ההתאוששות של המשק האמריקני תימשך ולא תהיה תחתית כפולה" ■ פיץ' מזהירה את בריטניה מאיבוד דירוג האשראי המושלם

וול סטריט ננעלה הלילה (ג') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות שערים ביום מסחר תנודתי, כאשר המדדים תיקנו חזק כלפי מעלה בשעת המסחר האחרונה. נראה כי רבים מהמשקיעים ניצלו את רמות המחירים הנמוכות יחסית בשוק כדי להצטייד בסחורה.

במהלך יום המסחר עצמו, נעו המשקיעים בין פסימיות ברקע אזהרת סוכנות הדירוג הבינלאומית פיץ' את בריטניה מאיבוד דירוג האשראי המושלם שלה, אם זו לא תפעל לקיצוץ הגירעון שלה במהרה, לבין דבריו המעודדים של יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי, שאמר כי ההתאוששות של המשק האמריקני תימשך ולא תהיה תחתית כפולה.

החששות ממשברי החוב האירופאים חזרו (שוב) לקדמת הבמה לאחר שגרמניה הודיעה על תוכנית קיצוצים רחבה במדינה - מה שיכול לסמן גם טובות ולהצביע על צעדים שננקטים לריסון הגירעונות, אבל מצד שני קיצוצים בתקציבים יכולים לפגוע בצמיחה במדינה, וכנראה שמכך חוששים המשקיעים.

דבר נוסף שמעיב הוא החשש לגבי בריטניה. ראש הממשלה, דיוויד קמרון, אמר אתמול כי מצבה הכלכלי של בריטניה הוא "גרוע יותר ממה שחשבנו", וכי המדינה תיאלץ לבצע קיצוצים מקיפים ואגרסיביים כדי להביא את נפח הגירעון תחת שליטה. בריטניה אמנם לא שייכת לאיחוד האירופי אך המצב שלה מחזיר למשקיעים את החששות ממשברי החוב וההתפשטות שלהם. בסוכנות הדירוג הבינלאומית פיץ' התייחסו למצבה של בריטניה ואמרו כי האתגר בפניו היא עומדת "מפחיד". גם יו"ר הפד' ברננקי התייחס אתמול למשברי החוב באירופה ואמר כי "אנחנו עוקבים מקרוב אחרי ההתרחשויות, והמנהיגים שם נוקטים בצעדים הנכונים במטרה להתמודד עם המשבר".

היום לא פורסמו נתוני מאקרו, והמשקיעים התרכזו בדברים שנציגי הבנק המרכזי אמרו במהלך היום: נשיא שלוחת שיקגו של ה'פד', צ'רלס אוונס ציין בנאום כי "האינפלציה הנמוכה ושיעור אבטלה גבוה מצדיקים את השארת הריבית בשיעורים נמוכים לעוד תקופה". בהתייחס למצב באירופה אמר אוונס כי "נוסף לנו עוד סיכון לאור המצב באירופה". "תחזית הצמיחה בארה"ב טובה אבל לא מספיק טובה על מנת להוריד את שיעור האבטלה כל כך מהר", הוסיף אוונס.

בנאום אחר, חברת ה'פדרל ריזרב' אליזבת' דיוק בפלורידה הזהירה כי הכוונות החדשות של הממשל, שלא לאפשר לצרכנים לקבל הלוואות חדשות העלולות לסבך אותם בבעיות פיננסיות, הכרחיות על מנת להחזיר את הביטחון הצרכני אולם הם יחתכו מרווחי הבנקים האמריקניים.

"אנחנו בתחילתו של שוק דובי"

"האם ברננקי מתכוון למה שאמר או שמא מנסה את מזלו בנבואה שתגשים את עצמה, המשקיעים חלוקים ושווקי המניות מתנדנדים. עם זאת, המשקיעים כנראה בכל זאת מאמינים שברננקי עצמו מאמין במה שהוא אומר, מה שעשוי לגרום לו אולי לעלות את הריבית מוקדם מהצפוי", לדברי אמיר כהנוביץ מכלל פיננסים.

"זו לא סביבת עבודה נוחה למשקיעים", אמר דניס גרטמן, כלכלן ועורך הניוזלטר הכלכלי "The Gartman Letter". "המחירים ימשיכו לרדת ואנחנו בתחילתו של שוק דובי", לדבריו.

אפל השיקה את הדור הרביעי של ה-iPhone

BP המשיכה לרכז עניין על רקע המאמצים (הכושלים) לטפל בכתם הנפט הענק במפרץ מקסיקו.

לאחר ההשקה של הדור הרביעי של ה-iPhone אמש, אפל המשיכה לרכז עניין. בברקליס העריכו היום כי החברה תמכור 38.4 מיליון מכשירים ב-2010 (צמיחה של 85%) ו-49.3 מיליון יחידות ב-2011 (צמיחה של 28.4%). האנליסטים ממליצים על אפל ב"תשואת יתר", במחיר יעד של 320 דולר, פרמיה של 27% ביחס למחיר השוק.

פרוטליקס הודיעה היום על השלמת הניסוי הקליני, פאזה ראשונה של PRX-105, אצטילכולינאסטרז אנושי המבוטא בתאי צמח מהונדסים גנטית אשר עבר תהליך פגילציה ופותח להתווית הגנה ביולוגית. הניסוי בחן את הפרמקוקינטיקה של החלבון ואת הבטיחות וסבילות של ההזרקה במינון חד פעמי ותוך ורידי של ה-PRX-105.

[לארביטראז]