הקונים הסתערו על המניות בת"א בסיום; המעו"ף טיפס 1.3%

שלמה מעוז: "המשבר באירופה הוא סתם רעש, אנשים לא מודעים לנתונים" ■ מומנטום חיובי בבורסות אירופה ובחוזים על מדדי וול סטריט ■ זרח וגינקו קיבלו את היתר גוליבר ■ טבע בלטה לשלילה, כי"ל לחיוב

בורסת תל אביב ננעלה היום (ד') בעליות שערים ביום מסחר תנודתי כאשר המדדים המובילים חצו את קו האפס, לחיוב ולשלילה, כמה פעמים במהלך היום. לבסוף, ידם של הקונים הייתה על העליונה בגיבוי בורסות אירופה והחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט, שהלכו והשתפרו ככל שהתקרבה הסגירה בתל אביב.

שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של אקסלנס, אמר בשיחה עם "גלובס" כי "בעולם הנתונים טובים מאוד אבל יש ידיים חלשות שם מבחינת קרנות הגידור למיניהן. כל ידיעה שלילית הכי קטנה גורמת לחולשה של השוק. אך אני חושב שאם מסתכלים על הנתונים של כלכלת ארה"ב, הייצור התעשייתי בגרמניה, הייצוא בסין וביפן שעולה בחדות - כל אלה חיוביים. כל הבעיות מגולמות במחירים. התשואות באפיקים הסולידיים מאוד נמוכות ואין אלטרנטיבה למניות".

"הקיצוצים באירופה ישפיעו על הצמיחה הגלובלית ב-0.2% לכל היותר. ברזיל מגיעה לצמיחה שלא הייתה כבר 25 שנה. השווקים המתעוררים שועטים קדימה. המשבר באירופה הוא סתם רעש, אנשים לא מודעים לנתונים והסיפור של הונגריה היה מאבק פוליטי. מי שמסתכל לטווח ארוך, המניות היום ללא ספק צריכים להיכנס. בייחוד לארה"ב אך גם במדינות ה-BRIC, גרמניה והשווקים המתעוררים. נכון שיש פחדים, אך השוק נועד לידיים חזקות. מי שלא יכול לסבול רעידות בחודשים הקרובים - שלא ייכנס. מי שמסתכל שנה קידמה - יראה רווחים יפים. זה משחק למבוגרים ולא לילדים".

בזירת המאקרו דיווח היום בנק ישראל כי הצמיחה בישראל ב-4 החודשים הראשונים של השנה התמתנה בעקבות משבר החובות באירופה, בהשוואה לקצב הצמיחה במחצית השנייה של 2009.

מודיעין זינקה לאחר ההנפקה

התיאבון של המשקיעים ליחידות השתתפות של חיפושי גז ונפט לא נגמר. דלק אנרגיה , אבנר ודלק קידוחים ריכזו עניין אבל היום הייתה זו ישראמקו אשר נטלה את ההובלה בסקטור.

לאחר מספר דחיות בשבועו האחרונים, הנפקת מודיעין הוכתרה אתמול בהצלחה, כאשר שותפות חיפושי הנפט והגז, שהתכוונה לגייס 108 מיליון שקל, גייסה לבסוף כ-188 מיליון שקל.

הבוקר דיווחה שותפות זרח כי אתמול בשעות אחה"צ התקבל במשרדי השותפות כתב היתר על רשיון "גוליבר". מדובר ברצועה צרה בשטח של כ-509,000 דונם, המשתרעת על רצועה ימית מחיפה עד תל- אביב לאורך חוף ים התיכון.

טבע בלטה לשלילה ומנגד כי"ל ריכזה עניין חיובי רב.

מבין המניות הקטנות, נציין את אולטרה שייפ שזינקה במחזור ענק, בעקבות כתבה מחמיאה במגזין טיים.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]