סוכנות השיווק MATCH, המנהלת עבור פיפ"א את מכירת כרטיסי ה-VIP למונדיאל ("הוספיטליטי"), צפויה לסיים את הגביע העולמי בדרום אפריקה בהפסד כספי ניכר.
החברה, שרכשה מארגון הכדורגל העולמי את זכויות שיווק שירותי הפרימיום של הטורניר, הצליחה לרשום עד כה הכנסות של 173 מיליון ליש"ט בלבד מ"הוספיטליטי". כך מפרסם אתר ה-BBC. ג'יימי ביירום, מנכ"ל MATCH, הודה כי סכום זה לא מצליח לכסות את ההשקעה של החברה האנגלית-שווייצרית. עם זאת, הוא צופה כי מונדיאל 2014 בברזיל צפוי לרשום רווח בתחום ה-VIP.
השבוע החליטה פיפ"א בעקבות חוסר הביקוש לשחרר 38 אלף כרטיסי VIP למכירה לציבור הרחב בדרום אפריקה, במחירים מוזלים הנעים בין 130 ל-200 דולר.
הכנסות ה"הוספיטליטי" למונדיאל בדרום אפריקה מגיעות כמעט כולן מהאוכלוסיה המקומית: 125 מיליון ליש"ט נכנסו מחברות דרום אפריקניות, ו-48 מיליון ליש"ט בלבד מחברות משאר העולם. ארצות הברית היא המדינה שבה נמכרו הכי הרבה חבילות אירוח מחוץ לדרום אפריקה, אחריה בריטניה, גרמניה, אוסטרליה, מקסיקו וקנדה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.