ברננקי:"כלכלת ארה"ב חזקה מספיק ותעמוד בצמצום פיסקלי"

יו"ר הפדרל ריזרב אמר לוועדת התקציב בסנאט: "למרות שהתמיכה בצמיחה הכלכלית מהמדיניות הפיסקאלית צפויה להעלם בשנים הבאות, הנתונים שמתקבלים מעידים על עלייה בצריכה הפרטית" ■ השפעת המשבר באירופה על הצמיחה בארה"ב "צפויה להיות מתונה"

"הכלכלה האמריקנית חזקה מספיק על מנת לעמוד בצימצום הפיסקאלי הצפוי" אמר היום יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, בעדותו בפני ועדת התקציב בסנאט והוסיף "למרות שהתמיכה בצמיחה הכלכלית מהמדיניות הפיסקאלית צפויה להעלם בשנים הבאות, הנתונים שמתקבלים מעידים על עלייה בצריכה הפרטית אשר תוכל להביא להמשך ההתאוששות בפעילות הכלכלית".

לדבריו הבנק המרכזי יפעל על פי הצורך על מנת לעזור ליציבות הפיננסית ולצמיחת הכלכלה, לאחר שהפעיל מחדש במתכונת חירום את מנגנות חילופי המטבעות (Currency Swaps) על מנת לעזור בעצירת משבר החוב באירופה. "שיתוף הפעולה הבינ"ל שלנו שולח מסר חשוב לשווקים הפיננסים הגלובליים, כי אנו נעשה פעולות נדרשות לשם הבטחת היציבות והמשך ההתאוששות הכלכלית".

לדבריו, השפעת המשבר באירופה על הצמיחה בארה"ב "צפויה להיות מתונה" אם השווקים הפיננסיים "ימשיכו להתייצב".

מומחי תקציב צופים כי תחת הנחות מסויימות, יתכווץ הגירעון התקציבי של ארה"ב בכ-500 מיליארד דולר בשנה הבאה. ברננקי חזר על קריאתו למחוקקים לבוא עם תוכנית ארוכת טווח לקיצוץ הגירעון התקציבי.

ברננקי אמר גם כי "עדיין ישנן "מגבלות משמעותיות" על הכלכלה. במבט אל העתיד, לאחר ניטרול כל רעשי הרקע, ענף הנדל"ן למגורים התייצב במידה מועטה מאז אמצע שנת 2009". בכך חזר ברננקי אל דברים שאמר בעבר כי ההתאוששות הכלכלית בארה"ב מתעכבת בשל שוק הנדל"ן למגורים ושוק הנדל"ן המסחרי.

"יקח לכלכלה עוד פרק זמן משמעותי על מנת לחדש את 8.5 מיליון המישרות שאבדו במהלך המשבר, ציין ברננקי.