ת"א סגרה במגמה מעורבת: טאואר עלתה 3.6% לקראת הכנס

גבעות מדווחת: זרימת נפט גם במקטע מספר 4לפידות, רציו ומודיעין: החלה העברת המקדח לאתר אשדוד A3 ■ זיו סגל: "כל עוד המעו"ף נמצא מתחת ל-1,110 נק', הגדרת המגמה לטווח הארוך נשארת מגמת ירידה"

יום מסחר תנודתי בבורסה של תל-אביב הסתיים במגמה מעורבת, כשמדד המעו"ף מצליח לסיים בצד החיובי ואילו מדד ת"א 75 סגר בירידה. הבנק המרכזי של בריטניה החליט להותיר היום בצהריים את הריבית במשק בשפל היסטורי של 0.5%, תוך שהוא ממשיך את תוכנית ההקלה המוניטארית שכוללת רכישות אג"ח. גם ה-ECB החליט להותיר את הריבית ללא שינוי.

מחזור המסחר הסתכם בכ-2.08 מיליארד שקל. בסיכום שבועי רשם מדד המעו"ף ירידה של כ-0.6% ומדד ת"א 75 איבד מערכו כ-4.4%.

ז'אן קלוד-טרישה, נגיד הבנק המרכזי של האיחוד האירופי, כינס כהרגלו מסיבת עיתונאים לאחר ההכרזה, שם הוא הגיב על החלטת הריבית וענה לשאלות העיתונאים, הנוגעות - איך לא - למשבר החובות המתפשט באירופה. "הלחצים האינפלציוניים באירופה נותרים חלשים", אמר טרישה. "אנו מצפים שהתמ"ג יצמח בקצב מתון אך מספק. ההתאוששות העולמית, יחד עם מדיניות ההרחבה המוניטארית, יספקו תמיכה לכלכלת אירופה. עם זאת, הצמיחה תמותן בשל האבטלה הגבוהה ותוכניות הקיצוצים הממשלתיות".

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", העריך הבוקר כי למרות האווירה החיובית אתמול, מדד המעו"ף עדיין לא פרץ כלפי מעלה את אזור ההתנגדות ברמת ה-1,110 נקודות. סגל מציין כי סימן חיובי כבר התקבל ברמה טכנית זאת, כאשר הממוצע הנע ל-21 יום, שירד לכיוון הממוצע ל-200 יום, נבלם מעליו ואפילו פנה פניה קטנה כלפי מעלה.

סגל מעריך כי היה ומדד המעו"ף יחצה כלפי מעלה את הממוצעים האלו ויעלה מעל רמת ה-1,110 נקודות, יתקבל סימן משמעותי להתפתחות גל עולה - מהלך מעל רמת ה-1,140 נקודות יחשב, לדעתו של סגל, סימן שורי נוסף.

סגל מדגיש כי כל עוד מדד המעו"ף נמצא מתחת לרמת ה-1,110 נקודות, הגדרת המגמה לטווח הארוך נשארת מגמת ירידה. האינדיקטורים, לדידו של סגל, הם בסך הכל חיוביים ביחס למדד אבל יש לראות שינוי או לפחות התחלה של שינוי בעיניים. התמיכה הקרובה, מציין סגל, היא ברמת ה-1,070 נקודות, כאשר מהלך מתחתיה יחשב סימן דובי במיוחד.

מימושי רווחים בסקטור הגז הטבעי, גבעות מזנקת

גבעות דיווחה הבוקר כי במהלך המבחן של חלק מרוחבו של מקטע מספר 4, זרמו באופן טבעי (ללא שימוש באמצעי המרצה) 195 חביות של נפט (אשר מכיל בתוכו גז ולא נצפה בו מים) במשך 15 וחצי שעות. המניה זינקה 8.9% במחזור ענק של כ-96 מיליון שקל.

לפידות חלץ הודיעה היום כי לפידות תחל עוד היום להעביר את מכונת הקידוח לאתר אשדוד A3 בשטח רישיון "שרית". לפידות חלץ מציינת בהודעתה כי עם השלמת הרכבת מכונת הקידוח, תחל לפידות בביצוע הקידוח. נציין כי גם מודיעין יהש שותפה לקידוח.

מניית טאואר רשמה עלייה חדה במחזור ער, לקראת הכנס של UBS בו תשתתף היום החברה בניו-יורק. היום דיווחה החברה כי תשתתף בשבוע הבא (בין 13-18 ביוני) בכנס התיכנון השנתי שיתקיים בקליפורניה ביחד עם חברת Cadence בו יציגו החברות יכולות מתקדמות לתכנון רכיבי RF ורכיבי הספק גבוה.

נייס חתמה על הסכם לרכישת חברת איגלו (eglue), ספקית מובילה של פתרונות זמן-אמת להנחייה וקבלת החלטות. על פי תנאי הההסכם, נייס תרכוש את איגלו תמורת כ-29 מליון דולר, כשמחיר העיסקה עשוי לגדול עד כדי 6 מליון דולר נוספים בכפוף לקריטריונים מסויימים תלויי ביצועים.

לאחר הראלי המרשים של השבוע האחרון, ישראמקו , דלק קידוחים ואבנר שיחררו קצת אוויר ורשמו ירידות שערים חדות במחזורים גבוהים.

קבוצת עזריאלי , שהחלה להיסחר בתחילת השבוע בבורסת תל אביב, עלתה אתמול לראשונה מעל מחיר ההנפקה שלה - 83.25 שקל למניה. היום סגרה המניה בירידה של 1.1%.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]