ההשקעות הזרות בסין עלו במאי זה החודש העשירי ברציפות

הדבר נותן עוד סימן לזה שסין מתמודדת היטב עם משבר החוב באירופה, ואף נהנית ממנו ■ היקף ההשקעות עלה ב-27.5% ל-8.13 מיליארד דולר - מספר גבוה יותר מתחזיות האנליסטים לעלייה של %23.2

היקף ההשקעות הזרות הישירות בסין עלה במאי זה החודש העשירי ברציפות, הדבר נותן עוד סימן לזה שסין מתמודדת היטב עם משבר החוב באירופה, ואף נהנית ממנו.

משרד המסחר דיווח היום (שבת) כי היקף ההשקעות עלה ב-27.5% ל-8.13 מיליארד דולר - מספר גבוה יותר מתחזיות האנליסטים לעלייה של %23.2. ההשקעות הזרות בחמשת החודשים הראשונים של השנה עלו ב-14.3% ל-38.9 מיליארד דולר.

לפי תחזית הבנק העולמי שפורסמה השבוע, כלכלת סין תמצח ב-9.5% השנה, כמעט פי שלוש מקצב הצמיחה של ארה"ב. חברות כמו פולקסוואגן ופפסיקו מגדלים את היקף ההשקעות בכלכלה השלישית בגודלה בעולם במקביל לעלייה בהוצאת הצרכנים המונעת על ידי חבילת התמריצים הממשלתיים ועליית השכר במשק.

בחודש מאי, נרשם גם זינוק של היצוא הסיני בכמעט 50%, מעל לתחזיות בשוק. האנליסטים צופים כי העלייה בייצוא תביא להתחזקות היואן בשנה הקרובה.

נזכיר כי סין עזרה לעולם להיחלץ ממעמקי המשבר הכלכלי והפיננסי, הודות לחבילת התמריצים האדירה של ממשלתה. עם זאת, הגאות שנבעה מכך במחירי הנדל"ן והמניות עוררה חששות מפני בועה, ובייג'ין הגיבה עליהם בסדרה של צעדי הידוק אגרסיביים שכוונו בעיקר לשוק הנדל"ן.