ארה"ב: האם נתוני הייצור השבוע יתמכו במניות הסקטור?

בארה"ב מעריכים כי פעילות הייצור התרחבה בחודש החולף, מה שעשוי לתמוך בהמשך העלייה במניות הסקטור, שהניבו תשואת יתר על השוק מתחילת השנה

אחרי נתוני המאקרו המעורבים שפורסמו ביום ו' בארה"ב, השבוע צפויים להתפרסם נתונים טובים שיעידו על המשך התרחבות פעילות הייצור לצד היעדר לחצים אינפלציוניים. כך עולה מקונצנזוס תחזיות האנליסטים בוול סטריט. בימים אלה ניתנת חשיבות יתרה לנתוני המאקרו עקב משבר החובות באירופה, שכן המשקיעים אומדים את מידת הנזק של המשבר על הכלכלה האמריקנית.

שבוע המאקרו יחל ביום ג', אז יפורסם סקר הייצור EMS שצפוי לעלות במעט ל-20 נקודות בחודש יוני מ-19.1 נק' במאי. אך המאסה של הנתונים החשובים תגיע החל מיום ד', אז יפורסמו נתונים משוק הדיור לחודש מאי. ההערכות בארה"ב הן שבחודש שעבר נרשמו 653 אלף התחלות בנייה, ירידה של 2.8% לעומת אפריל. מאידך, היתרי הבנייה ככל הנראה עלו ב-3.8% ל-631 אלף במספר.

באותו יום יפורסם נתון התפוקה התעשייתית, שככל הנראה עלתה ב-0.8% במאי לאחר עלייה דומה באפריל. ענף הייצור משחק תפקיד חשוב בהתאוששות הכלכלית, ולראייה ניתן לראות בנתוני התעסוקה האחרונים כי 29 אלף משרות נוצרו בענף הייצור בחודש מאי, חודש חמישי ברציפות של יצירת משרות בענף. מניות הענף, כדוגמת Deere או קטרפילר , רשמו מתחילת השנה תשואת יתר על מדד ה-S&P 500: מדד מניות הייצור עלה ב-7% מתחילת השנה, לעומת תשואה שלילית של 2.1% ב-S&P 500.

יום לאחר מכן יפורסם מדד המחירים לצרכן, שצפוי להצביע על ירידה של 0.2% במחירים בחודש מאי, לאחר ירידה של 0.1% באפריל. ליבת המדד, קרי השינוי במחירים ללא מוצרי המזון והאנרגיה, צפויה לעלות ב-0.1% לאחר שבחודש אפריל לא נרשם שינוי במדד זה.

שבוע המאקרו יסתיים ביום ה', אז יפורסמו מדד האינדיקטורים המובילים לחודש מאי (שצפוי לעלות ב-0.4% לאחר ירידה של 0.1% בחודש הקודם) ומדד פילדלפיה של הפדרל ריזרב, העוקב אחר פעילות הייצור באזור זה. המדד צפוי לרדת ל-18.8 נק' ביוני מ-21.4 נק' בחודש שעבר.