התאוששות בקרנות: המסורתיות גייסו כ-235 מיליון שקל בשבוע

הקרנות המנייתיות נפגעו בשבוע שעבר מהמשך המגמה השלילית בשווקים, ורשמו פדיונות קלים של כ-60 מיליון שקל

תעשיית קרנות הנאמנות ממשיכה להפגין איתנות לאחר שבוע נוסף של גיוסים, בקרנות המסורתיות בפרט ובתעשיית הקרנות בכלל, זאת בהמשך לשבוע נוסף בו מדדי המניות בארץ ובעולם רושמים ירידות שערים, אם כי באופן רגוע יותר. בסיכום שבועי, רשמה תעשיית קרנות הנאמנות גיוסים נאים של כ-470 מיליון שקל, ובנטרול הקרנות הכספיות נרשם גיוס של כ-240 מיליון שקל. הקרנות המסורתיות והכספיות חילקו ביניהן את הגיוסים כאשר כל אפיק רשם גיוס של 235 מיליון שקל או קצב גיוס יומי של 47 מיליון שקל ליום בכל אחד מהאפיקים. כך מוסר היום (א') רוני אפטר, מנהל קשרי יועצים במיטב.

הקרנות המנייתיות נפגעו בשבוע שעבר מהמשך המגמה השלילית בשווקים, ורשמו פדיונות קלים של כ-60 מיליון שקל, אשר מהווים את קצב הפדיונות השבועי הנמוך ביותר בחודש החולף, כאשר קצת יותר מ-60% מהפדיונות בקטגוריה זו מגיעים מהקרנות המתמחות במניות בישראל.

באפיק הממשלתי עסקים כרגיל, משמע כסף ממשיך לזרום לקרנות הצמודות על חשבון הקרנות השקליות. בסיכום שבועי, רשמו קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד גיוסים גבוהים של כ-420 מיליון שקל, אחד מהשבועות החזקים ביותר בשנה וחצי האחרונות. בקרנות השקליות ממשיכה מגמת הפדיונות, שהתחזקה לקראת סוף השבוע, לאחר שבשבוע החולף נרשמה יציאת כספים נוספת של כ-190 מיליון שקל. על פי הערכות, קרנות גילון וממשלתי בריבית משתנה הן אלו שמובילות את הפדיונות בקרנות השקליות לצד כניסת כספים לקרנות השקליות הקצרות, בדגש על קרנות מק"מ פלוס.

בקרנות אג"ח חברות וכללי נרשמה פעילות דלה זה השבוע השני ברציפות, כאשר ברקע שבירת שיא כל הזמנים של מדד התל-בונד 20 שעלה בשבוע שעבר בעוד כ-0.2%. מדד התל-בונד 40 עלה ב-0.1% כאשר מדד אג"ח קונצרני כללי עלה קלות בשיעור של כ-0.2%. בסיכום שבועי, נרשמו גיוסים קלים יחד עם תנועות כספים שנרשמות בתוך הקטגוריה מקרנות קונצרניות בדירוג נמוך לדירוג גבוה וכן בהסטת כספים מקרנות אג"ח כללי עם מניות לקרנות ללא חשיפה מנייתית.

עוד מציינים במיטב כי הקרנות הכספיות רושמות יציבות בקצב הגיוסים, כך שבסיכום שבועי הן גייסו כמחצית מסך הגיוס הכללי כשגייסו 235 מיליון שקל או קצב גיוס יומי של 47 מיליון שקל.

מתחילת החודש רשמו קרנות הנאמנות גיוסים נטו של כ-840 מיליון שקל. תעשיית הקרנות מנהלת נכון ליום חמישי כ-140.4 מיליארד שקל.