אחד העם סגרה יום נוסף בעליות: גבעות ורציו ירדו במחזורי ענק

מדד המחירים לצרכן למאי יפורסם מחר ■ שר האוצר פנה לוועדת הכספים בבקשה לאפשר למדינה למכור את החזקותיה בלאומי ■ גבעות: נפט ממשיך לזרום ב"מגד 5" ■ טורקיה עצרה תפעול מל"טים עם אלביט ותע"א ■ המחזור כ-1.95 מיליארד שקל

בורסת תל אביב נסחרה גם היום (ב') בעליות שערים על רקע הסנטימנט החיובי ששוטף את שוקי העולם בפתיחת שבוע המסחר: אסיה ננעלה במגמה חיובית, בורסות אירופה נסחרות בעליות שערים ונאות והחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט מאותתים על פתיחת מסחר חיובית. מחזור המסחר בשוק הסתכם בכ-1.95 מיליארד שקל.

המשקיעים בתל אביב ממתינים לפרסום מחר של מדד המחירים לצרכן לחודש מאי, אשר צפוי לעלות בשיעור של 0.1-0.5%. השונות הגדולה בתחזיות מוסברת בסעיף הדיור התנודתי, שמשקלו כ-21% מהמדד הכולל.

בהקשר לריבית בנק ישראל, למרות הוויכוח סביב שיעור עליית המדד במאי, קיים קונצנזוס סביב החלטת הריבית הקרובה: גם אם מדד מאי יפתיע ויעלה בשיעור קרוב ל-0.5% (הגבול העליון של התחזיות), נגיד בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית על כנה ב-1.5% על רקע האי-ודאות הגדולה בכלכלת העולם.

עוד בזירת המאקרו היום: בשעות הצהריים פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מאזן התשלומים של ישראל לרבעון הראשון של 2010, ממנו עולה כי החשבון השוטף בינואר-מרס 2010 הסתכם בעודף של 1.6 מיליארד דולר, בניכוי השפעות עונתיות, לאחר עודף של 2.8 מיליארד דולר ברבע האחרון של 2009.

אחד הנתונים החשובים של השבוע יפורסם מחרתיים - הקריאה השנייה של צמיחת התמ"ג לרבעון הראשון של השנה. נזכיר כי הקריאה הראשונה הראתה על צמיחה של 3.3% בקצב שנתי.

נפט ממשיך לזרום ב"מגד 5"

שר האוצר יובל שטייניץ פנה היום לוועדת הכספים של הכנסת בבקשה לאפשר למדינה למכור את החזקותיה בבנק לאומי . המדינה מחזיקה ב-11.46% ממניות לאומי, מתוכם 10.5% מיועדים למכירה. הליך מכירת מניות לאומי יהיה דומה למכירת מניות דיסקונט לפני מספר חודשים: מכירת המניות בהליך תחרותי (Block Trade) לגופים פיננסים לצורך שיווקם בארץ ובחו"ל.

גבעות , שאתמול זינקה ב-12% והשלימה עלייה של כ-84% מתחילת החודש בלבד, המשיכה לרכז עניין רב על רקע מבחני ההפקה שהיא עורכת באתר "מגד 5". החברה פרסמה היום עדכון נוסף לגבי מבחן שערכה בשכבה מספר 4, שם זרמו 594 ב-49.5 שעות.

סטיבן טפר, אנליסט הפארמה והביומד של הראל פיננסים, מעריך כי השפעת גילניה על מכירות הקופקסון של טבע צפויה להיות מתונה והיא כבר מגולמת במחיר המניה. הקופקסון, לדעתו, תמשיך להיות פרה מניבת מזומנים עבור טבע גם בעידן של גילניה.

משבר המשט לעזה ממשיך לתת אותותיו: העיתון הטורקי "טודייס זאמאן" (Todays Zaman) דיווח היום כי חיל האוויר הטורקי החליט לבטל את עסקת המל"טים (מטוס ללא טייס) עם התעשייה האווירית ואלביט מערכות לרכישת 10 מל"טים תמורת 180 מיליון דולר. העסקה נחתמה עוד ב-2004.

שותפות קידוח "תמר", ישראמקו , דלק קידוחים , אבנר ואלון גז , נסחרו לאור חשיפת "גלובס" מאמש, לפיה שווי תגלית הגז בתמר צפוי לגדול משמעותית בעקבות עדכון תחזיות הביקוש למשק הישראלי, כך על פי דברי ראש רשות הגז במשרד התשתיות. הביקוש השנתי הכולל של המשק הישראלי לגז מגיע כיום ל-5 מיליארד מ"ק ((BCM והוא צפוי להכפיל את עצמו עד סביבות שנת 2020 ולהשליש לכ-15 BCM עד 2029.

סרגון הודיעה היום כי חתמה על עסקה נוספת עם דיג’יטל מובייל, חברת סלולר מהפיליפינים. היקף העסקה הינו 9 מיליון דולר.

בפסגות הדגישו היום את פתיחת הדיסקאונט הסחיר במניית אלוני חץ ומותירים המלצתם למניית החברה ב"תשואת יתר" במחיר יעד של 19.23 שקל למניה, גבוה ב-33% על מחיר הבסיס שלה הבוקר בת"א.

נס אנרג'י האמריקנית, הבעלים הקודם של נויה - בעלת השליטה בשותפות חיפושי הנפט מודיעין , טוענת כי צחי סולטן ו-IDB השתלטו על נויה באופן בלתי חוקי.

קצת אחרי הנפקתה בבורסת ת"א, דיווחה חברת הביומד אפוסנס כי רשות הפיקוח לתרופות של משרד הבריאות הבריטי אישרה את בקשת החברה וענקית התרופות GSK לביצוע ניסוי קליני בחולי סרטן לימפומה, שבמסגרתו תיבחן יעילות מוצר ההדמיה המולקולארית של החברה, ה-ML-10, בזיהוי מוקדם של יעילות הטיפול האנטי סרטני.

ביוליין הודיעה כי היא מצויה בהליכי משא ומתן מתקדמים עם חברה אמריקאית בתחום הפרמצבטיקה (צד ג' שאינו קשור לחברה) על תנאי התקשרות בהסכם למתן רישיון משנה לצורך השלמת הפיתוח והמסחור של תרופת ה-BL-1020, המיועדת לטיפול בסכיזופרניה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]