סקר TIM לחודש מאי: גוגל ממשיך להוביל את שיעור החשיפה

לגוגל שיעור חשיפה שבועי של 91.9% ■ פייסבוק התחזקה ב-5.2% לשיעור של 68.3% ■ וואלה עלתה ב-6.5% לשיעור של 67.8% ■ במקום השישי מדורג אתר Mako של "קשת" שזינק בכ-16% לשיעור של 38%

ל-61% מהגולשים בישראל יש מכשיר סלולרי המאפשר גלישה באינטרנט - כך עולה מסקר TIM לחודש מאי 2010. 34.4% מהגולשים הצהירו כי יש להם גישה לתיבת דואר אלקטרונית מהסלולר, 13% מהגולשים מבקרים ברשת חברתית מהסלולר לפחות פעם ביום, ו-16% מהגולשים מקבלים או שולחים מייל מהסלולר לפחות פעם ביום.

בקרב מרבית האתרים בישראל ניכרת התחזקות, כאשר צמרת האתרים נותרת ללא שינוי - גוגל עם שיעור חשיפה שבועי של 91.9%, פייסבוק שהתחזקה ב-5.2% לשיעור של 68.3%, ו-וואלה עם עלייה של 6.5% לשיעור של 67.8%. במקום הרביעי מדורג אתר שיתוף קבצי הווידיאו YouTube, שמציג עלייה של 9.6%.

התחזקות ניכרת גם בקרב אתרי החדשות: ynet התחזק ב-5.9% לשיעור של 59.6% (מקום 5), נענע10 זינק ב-18% ל-27.4% (מקום 8), nrg הציג גידול של 11% (מקום 10), ו-mako - שנהנה גם מהפופולריות של "כוכב נולד" - והתחזק במאי ב-15.8% לשיעור חשיפה שבועי של 38% (מקום 6).

גם החודש מדד סקר TIM את שיעור החשיפה השבועי של גוף המדיה החדש MASA, שמשווק את שטחי הפרסום בנענע10, msn ישראל ובפייסבוק. על-פי הסקר, שיעור החשיפה השבועי של MASA עומד על 79% (בניכוי חפיפות וללא המסנג'ר), המשקף גידול בהשוואה לשיעור של 73.6% בחודש הקודם. ממצא זה מעמיד את הגוף החדש במקום השני, אחרי גוגל.

אתרים נוספים שהציגו גידול מרשים במאי הם יד2 שזינק ב-34.6% (מקום 7), זאפ שעלה ב-15.7% (מקום 9), תפוז שצמח ב-8.1% (מקום 12), רשת שעלה ב-10.4% (מקום 16), ואורנג' עם קפיצה של 22.6% (מקום 19).

בגיזרת אתרי הספורט נרשמה התחזקות כללית - one זינק ב-23% לשיעור של 15.8% (מקום 15), ואילו ספורט5 עלה ב-13.6% לשיעור של 14.3% (מקום 18).

בקרב אתרי הכלכלה, "גלובס" עומד על שיעור חשיפה של 12%. "דה מרקר" רשם חשיפה של 14.4%. יצויין כי שיעורי החשיפה של אתרים דוגמת "דה מרקר" כוללים גם תכנים לא כלכליים ובעיקר את רשת "דה מרקר קפה", אשר על-פי גוגל טרנדס מושכת אליה 30-40 אלף גולשים ביום. בגלישה ממקומות העבודה "גלובס" עומד על 11.4%.

סקר TIM של TNS טלסקר נערך בקרב מדגם של כ-800 משתמשי אינטרנט מהאוכלוסייה היהודית מעל גיל 13.

22
 22