סיבוב פרסה בוול סטריט לאחר הורדת דירוג ליוון: ירדה עד 0.2%

מודי'ס חתכה הדירוג של יוון ב-4 דרגות לדרגת "זבל" ■ המדדים בוול סטריט מחקו עליות של 1.4% ■ כלל פיננסים הורידו מחיר יעד לטבע - המניה עלתה 0.7% ■ חוזה חדש לסרגון - זינקה ב-10.6%

סיבוב פרסה בוול סטריט. הבורסה מעבר לים מחקה לפני הסיום את העליות שרשמה במהלך המסחר וסיימה בטריטוריה השלילית לאחר הורדת הדירוג של יוון לרמת "אג"ח זבל" ע"י מודי'ס. מוקדם יותר נרשמו בוול סטריט עליות בשיעור מירבי של 1.4%, אך בסיום המדדים סגרו בירידות של עד 0.2%. עוד לפני הורדת הדירוג, בורסות אירופה הספיקו לסיים בעליות על רקע פרסום נתוני מאקרו חזקים וגם באסיה הסתיים המסחר בטריטוריה חיובית.

סוכנות הדירוג הבינלאומית מודי'ס חתכה היום את דירוג החוב של המדינה לטווח הזמן הבינוני ב-4 דרגות לרמה של Ba1 מרמה קודמת של A3 על רקע משבר החוב אליו נקלעה. הורדת הדירוג באה לאחר שמודי'ס בחנה את הסיכונים בהם עומדת יוון מול היכולת שלה לעמוד בהתחייבויותיה. מוקדם יותר, ראש ממשלת יוון ג'ורג' פאפאנדראו אמר בכנס בנקאות כי הוא יעשה את כל מה שנדרש כדי להוציא את יוון מהמצב הקשה ולהחזיר אותה לצמיחה.

בורסות אירופה הספיקו לסיים היום בעליות שערים של 0.6% עד 1.9%, לאחר שפורסם בגוש כי התפוקה התעשייתית עלתה באפריל ב-0.8% לעומת צפי לעלייה של 0.6% בלבד.

"נתונים טובים של אמון הצרכנים ושל התפוקה התעשייתית עוזרים לשווקים לחזור למסלול חיובי. קטליזטור נוסף היא העובדה כי השורטיסטים נאלצים לסגור חלק מהפוזיציות שלהם כדי להימנע מהפסדים נוספים - מה שמסביר גם את המחזורים הגבוהים בשני ימי המסחר האחרונים", אמר פאו מורילה-גינר, שמנהל נכסים בהיקף 3 מיליארד דולר ב-Alternative Investments בלונדון.

נשיא שלוחת ה'פד' בסנט לואיס, ג'יימס בולארד, אמר היום בטוקיו כי משבר החובות האירופי לא אמור למנוע מהבנק המרכזי בארה"ב להמשיך ולדחות את העלאות הריבית עד לשיקום הכלכלה.

הפרשן הכלכלי הידוע, ג'ים קריימר, אופטימי לגבי המצב הנוכחי בשווקים וחושב כי "משהו השתנה כאן לטובה". לדבריו, אנחנו עדיין צריכים להיות זהירים, אבל אנחנו לא יכולים להיות פסימיים כפי שהיינו לפני היומיים האחרונים. "אנחנו סוף סוף בנקודה שבה השוורים יכולים לנצח את הדובים, דבר שלא קרה כבר הרבה זמן".

זירת המאקרו בארה"ב היתה פנויה היום מחדשות. שבוע המאקרו יחל ביום ג', אז יפורסם סקר הייצור EMS, אך המאסה של הנתונים החשובים תגיע החל מיום ד', אז יפורסמו נתונים משוק הדיור לחודש מאי וכן נתון התפוקה התעשייתית.

כלל פיננסים מורידים מחיר יעד לטבע

סאגת הדליפה מהמתקן של בריטיש פטרוליום במפרץ מקסיקו עדיין לא שוככת. משמר החופים של ארה"ב הודיע בסוף השבוע כי עד היום (ב') חייבת BP להגדיל את ההיקף של איסוף הנפט הדולף מהבאר שלה במפרץ מקסיקו. החברה כבר מסרה כי הטיפול בדליפה עלתה לה עד כה 1.6 מיליארד דולר.

ענקית הדשנים מוזאיק האמריקנית, נמצאת במשא ומתן לרכישת חברת הדשנים המקסיקנית Grupo Fertinal, כך מדווח היום הוול סטריט ג'ורנל. העיתון מצטט עוד גורמים המקורבים למו"מ, שמסרו כי ערך העסקה המסתמן מתקרב לסך של כ-1 מיליארד דולר.

בכלל פיננסים החליטו להפחית את תחזית המכירות לקופקסון של טבע ל-2012 ב-15% בעקבות החלטת הוועדה המייעצת ל-FDA ביום חמישי האחרון בנוגע לגילניה, התרופה האוראלית של נוברטיס למחלת טרשת נפוצה. להערכת כלל פיננסים, הפגיעה מסתכמת להפחתת 260 מיליון דולר משורת הרווח הנקי החזויה לטבע לשנה זו, שצפויה להסתכם ב-4.9 מיליארד דולר, בקצה התחתון של תחזיות החברה.

העיתון הטורקי "טודייס זאמאן" (Todays Zaman) דיווח היום כי חיל האוויר הטורקי החליט לעצור את המשך תפעול המל"טים (מטוס ללא טייס) עם אלביט מערכות והתעשייה האווירית. העסקה בין אלביט ותע"א לבין טורקיה, לרכישת 10 מל"טים תמורת 180 מיליון דולר, נחתמה עוד ב-2004.

חוזה-המשך לחברת סרגון בפיליפינים. החברה הודיעה היום, כי חתמה על עסקה נוספת עם דיג’יטל מובייל, חברת סלולר מהפיליפינים. היקף העסקה הינו 9 מיליון דולר.

ענקית האלומיניום אלקואה בלטה על רקע העלאת תחזיות הגידול ברווח ע"י אנליסטים ל-32% מתחזית קודמת לצמיחה של 26% עד סוף מארס 2010.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בניו-יורק]