דיווח: מתגבשת חבילת סיוע לספרד ב-250 מיליארד אירו

(עדכון) כך מדווח העיתון הספרדי EI economista ■ בורסות אירופה נחלשות ■ לפי הדיווח, את הסיוע מגבשים האיחוד האירופי, ה-IMF ולראשונה גם משרד האוצר של ארה"ב ■ יו"ר קרן המטבע ייפגש מחרתיים עם ר"מ ספרד ■ שרת האוצר של ספרד מכחישה את הידיעות

העיתון הספרדי EI economista מדווח היום (ד') על גיבוש חבילת סיוע לספרד עמוסת החובות, וזאת על אף ההכחשות הנמרצות על ידי שרת האוצר הספרדית בסוף השבוע.

לפי הדיווח, האיחוד האירופי, קרן המטבע הבינלאומית (IMF) ומשרד האוצר של ארה"ב מגבשים חבילת אשראי לספרד בהיקף של של 250 מיליארד אירו (335 מיליארד דולר), אשר תשמש אותה במקרה שלא תצליח לגייס הון בשווקים בריביות סבירות, ממש כמו במקרה של יוון.

העיתון מתבסס על מקור המקורב לנושא, אשר נכח בדיונים עם קרן המטבע הבינלאומית. מחרתיים ייפגש יו"ר קרן המטבע דומיניק שטראוס-קהאן עם ראש ממשלת ספרד לואיס זפאטרו במדריד על מנת לדון במצב הכלכלי.

"הוא (שטראוס-קהאן) נמצא באירופה השבוע והוא מנצל את ההזדמנות כדי לדבר על המצב הכלכלי עם ראש הממשלה בספרד וכדי לדון בהתפתחויות האחרונות במדינה, ובכללם הרפורמות שמתכננת הממשלה", אמר דובר ה-IMF לסוכנויות הידיעות, תוך שהוא דוחה את הדיווחים על חבילת הסיוע המתגבשת.

בתגובה לפרסומים הכחישה היום שרת האוצר של ספרד הידיעות בדבר גיבוש חבילת סיוע לכלכלה הספרדית, זאת בהמשך להכחושותיה ביום ו' האחרון, בנוגע לדיווחים השונים בנושא. ה"פייננזל טיימס" דיווח כי האיחוד האירופי וה-IMF מגבשים חבילת סיוע, ובתגובה אמרה שרת האוצר: "זהו שקר. אין שום תוכנית סיוע. לא ביקשנו שום דבר וגם לא נבקש כלום. אני לא יודעת מאיפה הם מביאים את הדברים האלה".

גם דובר הנציבות האירופית הכחיש את הדיווחים אודות חבילת הסיוע, ואמר כי "זו ספקולציה, לא הכנו שום תוכנית. אין שום בקשה לסיוע ואין שום תוכנית על השולחן".

ספרד נדבקה במשבר החוב האירופי, שמשפיע במיוחד על מדינות דרום אירופה. המצב הכלכלי שם אינו מעודד ושיעור האבטלה חצה את ה-20%. הממשלה השיקה תוכנית צנע שנועדה לחתוך את הגירעון התקציבי מרמה של 11.2% מהתמ"ג היום ל-3% מהתמ"ג בשנת 2013.

בגיוסי החוב האחרונים של ספרד נרשמה כמובן עלייה בריביות במכרזי ההנפקות, אך המבחן הגדול הבא של ספרד הוא גיוס 16.2 מיליארד אירו בחודש יולי.